ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرعت اینترنت
تکنولوژی

سه حالت اندازه‌گیری پینگ به Speedtest اضافه شد

سرویس جهانی Speedtest برای اندازه‌گیری سرعت اینترنت استفاده می‌شود و در به‌روزرسانی جدید خود، پینگ را در سه حالت «بیکار» (Idle)، «پینگ دانلود» و «پینگ آپلود» به صورت جداگانه اندازه‌گیری و به کاربران نمایش می‌دهد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

سرویس جهانی Speedtest برای اندازه‌گیری سرعت اینترنت استفاده می‌شود و در به‌روزرسانی جدید خود، پینگ را در سه حالت «بیکار» (Idle)، «پینگ دانلود» و «پینگ آپلود» به صورت جداگانه اندازه‌گیری و به کاربران نمایش می‌دهد.

هرچند در سرویس Speedtest سرعت دانلود و آپلود بیش از هرچیز دیگری مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، اما معیار مهم دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند تاثیر زیادی روی تجربه شما از اینترنت داشته باشد: تاخیر. در تعریف این معیار می‌توان گفت که نشان می‌دهد چه مدت زمانی طول می‌کشد تا سرور به درخواست کاربران پاسخ دهد.

حالت‌های جدید اندازه‌گیری پینگ تست سرعت اینترنت

هرچند این برنامه همیشه میزان تاخیر را اندازه‌گیری کرده است، اما در برخی شرایط، این عدد ممکن است گمراه‌کننده باشد، زیرا تاخیر می‌تواند بر اساس بار اینترنت کاربران افزایش پیدا کند. حالا برای کاهش میزان این خطا، شرکت اوکلا (Ookla) از سه پینگ جداگانه رونمایی کرده که ارقام تاخیر را به صورت دقیق نشان می‌دهند.

حالت اول «پینگ بیکار» نام دارد که پاسخ درخواست کاربران در شبکه را به نحوی اندازه‌گیری می‌کند که ظاهرا در حال استفاده نیست. حالت دوم «پینگ دانلود» نام دارد و در آن، تاخیر زمانی اندازه‌گیری می‌شود که آزمایش سرعت دانلود نیز در حال انجام است و در واقع نحوه تاثیر دانلود روی فعالیت شبکه را اندازه‌گیری می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که یکی از اعضای خانواده شما در حال دانلود یک بازی سنگین است و شما در تلاش هستید تا با اینترنت کارهای خودتان را انجام دهید.

سرعت اینترنت

حالت سوم «پینگ آپلود» نام دارد که مشابه وضعیت قبل، تاخیر شبکه را زمانی اندازه‌گیری می‌کند که آزمایش سرعت آپلود در حال انجام است تا تاثیر آن را روی عملکرد شبکه مشخص کند.

اوکلا در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد:

«ماموریت ما در Ookla این است که مصرف‌کنندگان سراسر جهان را برای درک و بهینه‌سازی تجربه خود از اینترنت توانمند کنیم. این معیار جدید اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا متوجه شوید نقاط ضعف شبکه شما کجاست.»

سرعت اینترنت

علاوه بر این، نقشه‌های Speedtest که ابتدا فقط در دسترس اپلیکیشن اندروید آن قرار گرفته بودند، اکنون به نسخه iOS نیز اضافه شده‌اند. با این وجود، کاربران آیفون نیز قادر خواهند بود تا اپراتورهای موبایل مختلف در منطقه خود را با یکدیگر مقایسه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی