ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
اینترنت و شبکه

وزیر ارتباطات: سرعت فعلی اینترنت در شان مردم ایران نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد به آمار Speedtest ادعا کرد از زمانی که به عنوان وزیر ارتباطات در دولت جدید مشغول شده است، سرعت اینترنت تلفن همراه حدود 15 درصد و سرعت اینترنت ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد به آمار Speedtest ادعا کرد از زمانی که به عنوان وزیر ارتباطات در دولت جدید مشغول شده است، سرعت اینترنت تلفن همراه حدود 15 درصد و سرعت اینترنت خانگی نیز حدود 10 درصد افزایش یافته است. با این حال او خود اذعان داشت که سرعت فعلی اینترنت در شان مردم ایران نیست و باید افزایش جدی داشته باشد.

«عیسی زارع‌پور» در گفت‌وگو با «خانه ملت» به انتقادات از کاهش سرعت اینترنت ثابت و سیار در ماه‌های اخیر پاسخ داد. او در این زمینه، مراجع جهانی و سایت‌های معتبر در مورد سرعت ارائه خدمات اینترنت را قابل رجوع و استناد دانسته و گفت:

«هر ماه این مراجع، سرعت اینترنت سیار و ثابت کشورها را اندازه‌گیری می‌کنند که بر اساس نتایج سایت "SpeedTest"، زمانی که بنده وزارت‌خانه را تحویل گرفتم سرعت اینترنت تلفن همراه 21.8 مگابیت بر ثانیه بوده است و الان با حدود 15 درصد افزایش به 25 مگابیت بر ثانیه رسیده است. سرعت اینترنت خانگی نیز حدود 9 مگابیت بر ثانیه بوده و اکنون به حدود 10 مگابیت بر ثانیه رسیده است.»

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان اینکه این اعداد رضایت‌بخش نیستند، گفت که سرعت اینترنت کشور در این ایام پس‌رفتی نداشته است: «ما در ارتباطات ثابت رتبه 145 را در دنیا داریم. البته در شبکه سیار به میانگین جهانی نزدیک‌تر هستیم.»

وی با تاکید بر اینکه سرعت‌های فعلی شایسته مردم ایران نیست، گفت: «به دلیل عقب ماندگی تاریخی این وضعیت ایجاد شده و حتما باید سرعت و کیفیت افزایش پیدا کند. یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین شبکه پر سرعت و با کیفیت در سراسر کشور است.»

اگرچه طبق آمارهای اسپیدتست، سرعت اینترنت ایران با روندی نوسانی، طی چند ماه اخیر افزایش یافته است؛ اما آنچه که مردم از سرعت اینترنت تجربه کرده‌اند، دست کم بر اساس اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی به وضعیت اینترنت، حاکی از چیز دیگری است.

از سوی دیگر میانگین سرعتی که اسپید تست به کاربران اعلام می‌کند بر اساس یک سری پارامترها تغییر یافته و سرعت اینترنت تمام کشورهای جهان با این تغییرات اندکی کاهش یافت‌. بر اساس نوع سنجش جدید این سایت (Median) سرعت اینترنت سیار و ثابت نسبت به آذر ماه ( زمان تغییر نوع سنجش) بیشتر شده است اما طی ماه‌های اختلال‌های زیادی در اینترنت به وجود آمده که به تجربه بد کاربران از «طعم شیرین فناوری» منجر شده است.

سرعت اینترنت ایران

حتی در مقاطعی، برخی از مدیران شرکت‌های ارائه کننده اینترنت بحث کاهش سرعت را تایید کرده و آن را ناشی از عدم افزایش پهنای باند اینترنت کشور عنوان کرده بودند. وزیر ارتباطات نیز اسفند ماه 1400 از درخواست افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل خبر داده بود که این درخواست در شورای عالی فضای مجازی بررسی نشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    یاد یه مثال افتادم
    زمانیکه به شخص مموتی میگفتن فلان جنس گرون و کم یاب شده
    میگفت بیاید از سر خیایون ما بگیرید اینجا مشکلی نیست
    حالا وزیر مملکت نشته اینجا نت پیشرفت کرده
    درصورتیکه ما هم از همون اپلیکیشن استفاده میکنیم و سرعت افتضاس...

  • Sae77
    Sae77 | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    بله... اینترنت 5G بیارید 2 گیگ سهمیه بدید و بقیه ترافیکش رو انقدر گرون کنید که هیچکس نتونه بخره... حتما این شان مردم هست؟؟

  • expert_developer
    expert_developer | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    کلا وجود شما ها به عنوان مسئول در شان این مردم نیست.

  • HasanM1990 Mo
    HasanM1990 Mo | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خدا بیامرزه پدر آذری جهرمی رو
    لا اقل یه ابراز مخالفت و نگرانی میکرد
    انحصار مساوی شکست هست ، روزی میفهمید که دیر است ....

  • HasanM1990 Mo
    HasanM1990 Mo | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    مث مکان خوزستان و مث زمان همیشه میخواین محدود ترش کنید و قطعش کنید تا به شان مردم ایران منطبق بشه لابد ؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی