ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه در گوشی اندرویدی خود به جدیدترین ایموجی‌ ها دسترسی پیدا کنیم؟

به جرات می‌توان گفت ایموجی‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از ارتباط روزانه ما با دیگران هستند. در حقیقت فرقی نمی‌کند از کدام پیام‌رسان یا شبکه اجتماعی استفاده می‌کنیم، در تمام آن‌ها ایموجی‌ها نقش حیاتی دارند. به همین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

به جرات می‌توان گفت ایموجی‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از ارتباط روزانه ما با دیگران هستند. در حقیقت فرقی نمی‌کند از کدام پیام‌رسان یا شبکه اجتماعی استفاده می‌کنیم، در تمام آن‌ها ایموجی‌ها نقش حیاتی دارند. به همین دلیل بسیاری از ما می‌خواهیم به جدیدترین آن‌ها دسترسی داشته باشیم، اما بروزرسانی ایموجی‌ها چگونه انجام می‌شود؟

ایموجی‌ها تقریبا هر سال بروزرسانی می‌شوند و با نسخه‌های جدید اندروید، با ایموجی‌های تازه‌ای روبه‌رو می‌شویم. خوشبختانه راه‌های مختلفی برای اینکه بتوانید به جدیدترین ایموجی‌ها دسترسی پیدا کنید، وجود دارد.

آموزش بروزرسانی ایموجی‌ها

در این مطلب روش‌های مختلف بروزرسانی ایموجی‌ها در گوشی های اندروید را به شما آموزش می‌دهیم. تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

بروزرسانی ایموجی‌ها با جدیدترین نسخه اندروید

همانطور که بالاتر گفتیم با هر نسخه از اندروید، ایموجی‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که هم می‌توانند تغییر ظاهری ایموجی‌های قبلی باشد و هم ایموجی‌های کاملا جدید. به همین دلیل اولین قدم برای دسترسی به جدیدترین ایموجی‌ها، اطمینان از آپدیت بودن گوشی هوشمندتان است.

برای بررسی اینکه گوشی‌تان به جدیدترین بروزرسانی مجهز شده یا خیر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید و روی گزینه About یا درباره تلفن ضربه بزنید. البته با توجه به نوع گوشی‌تان شاید نیاز باشد که اول به بخش سیستم بروید و بعدا قادر به بررسی بروزرسانی باشید. در هر صورت روی نسخه سیستم عامل ضربه بزنید و ببینید روی گوشی‌تان کدام نسخه از اندروید نصب شده است.
  • برای بررسی این موضوع که آپدیت جدیدی برای گوشی‌تان منتشر شده یا خیر، دوباره به تنظیمات و بخش درباره گوشی بروید. گزینه آپدیت را لمس کرده و اگر نسخه جدیدی برای آن منتشر شده بود، دانلودش کنید.
  • پس از دریافت بروزرسانی و نصب آن روی گوشی‌تان، به یک اپ پیام‌رسان بروید. حالا در کیبورد به دنبال ایموجی‌های جدید باشید. به احتمال زیاد با دریافت نسخه جدید اندروید، ایموجی‌های جدید به کیبورد گوشی‌تان اضافه شده‌اند.

اگرچه در سال‌های اخیر پشتیبانی تولیدکنندگان از گوشی‌های اندرویدی افزایش یافته و شرکت‌هایی مانند سامسونگ چندین سال نسخه‌های اصلی اندروید را برای محصولاتشان منتشر می‌کنند، اما همچنان بسیاری از کاربران به جدیدترین نسخه اندروید دسترسی پیدا نمی‌کنند، بنابراین تکلیف این کاربران چیست؟ خوشبختانه راه‌های دیگری برای بروزرسانی ایموجی‌ها وجود دارد.

به سراغ Emoji Kitchen بروید

بروزرسانی ایموجی‌ های اندروید

کیبورد گوگل، Gboard از قابلیتی به نام Emoji Kitchen بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد ایموجی‌های جدید بسازید، اما چگونه می‌توانید چنین کاری را انجام دهید؟ با طی کردن مراحل زیر:

  • به اپ پیام‌رسان مدنظرتان بروید و روی یک مخاطب برای شروع گفتگو، ضربه بزنید.
  • حالا شروع به تایپ یک پیام کنید تا کیبورد ظاهر شود. در کیبورد، روی آیکون ایموجی ضربه بزنید تا به کیبورد ایموجی‌ها دسترسی پیدا کنید. حالا ایموجی‌های مدنظرتان برای ترکیب شدن را انتخاب کنید.
  • در این بخش در بالای کیبورد ترکیب‌های ممکن از این ایموجی‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند و می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اگرچه کار با این قابلیت Gboard ساده است، اما باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که تمام پیام‌رسان‌ها شاید از آن پشتیبانی نکنند.

یک کیبورد جدید نصب کنید

بروزرسانی ایموجی‌ها

یکی دیگر از راه‌ها برای بروزرسانی ایموجی‌ها و دسترسی به جدیدترین آن‌ها، نصب کیبوردهای شخص ثالث اندرویدی است. برخی از این کیبوردها مانند «Emoji Keyboard» علاوه بر جدیدترین ایموجی‌ها، از یک دیکشنری برای نمایش معنی آن‌ها هم بهره می‌برد. این اپ همچنین دارای ویژگی پیش‌بینی است و امکان ارسال استیکر و گیف در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را هم فراهم می‌کند.

برای نصب یک کیبورد شخص ثالث روی گوشی هوشمند اندرویدی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به فروشگاه موردنظرتان مانند گوگل پلی بروید و کیبورد مناسب را جستجو کنید.
  • روی گزینه نصب ضربه بزنید، البته شاید یک کیبورد خاص با گوشی شما سازگار نباشد و مجبور شوید کیبورد دیگری را امتحان کنید.
  • تا پایان دانلود و نصب کیبورد روی گوشی‌تان صبر کنید.

از میان بهترین کیبوردهای اندرویدی می‌توان به Swiftkey و Ginger Keyboard اشاره کرد. این اپ‌ها جایگزین مناسبی برای اپ کیبورد گوگل نصب شده روی گوشی‌های اندرویدی هستند، البته برخی سازندگان گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ از کیبورد مخصوص به خودشان استفاده می‌کنند، با این حال همچنان می‌توانید کیبوردهای شخص ثالث را روی آن‌ها نصب کنید. از طریق اپ‌های باکس‌های زیر می‌توانید این دو کیبورد را دانلود کنید:

Microsoft SwiftKey Keyboard

Microsoft SwiftKey Keyboard

سازنده: SwiftKey قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴۷ مگابایت زبان:
Ginger Keyboard - Emoji, GIFs, Themes & Games

Ginger Keyboard - Emoji, GIFs, Themes & Games

سازنده: GingerSoftware Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴۸ مگابایت زبان:

ایموجی شخصی بسازید

بروزرسانی ایموجی‌ها

اگر می‌خواهید یک ایموجی شخصیت شما را نشان دهد، می‌توانید یکی از آن‌ها را بسازید. در گوگل پلی استور اپ‌های بی‌شماری برای ساخت ایموجی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها روی دستگاه اندروید خود استفاده کنید.

برای دسترسی به این اپ‌ها، فرایند مربوط به نصب کیبوردهای شخص ثالث را دنبال کنید. «Bitmoji» یکی از بهترین اپ‌ها در این زمینه محسوب می‌شود که با مراحل زیر می‌توانید به ایموجی‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید:

  • پس از دانلود اپ، با ایمیل خود در آن ثبت نام کنید، البته اگر هم اکنون دارای حساب هستید، وارد آن شوید.
  • در ادامه یک جنسیت برای آواتار Bitmoji انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید یک سلفی بگیرید تا اپ یک اواتار برای شما طراحی کند. شما می‌توانید لباس، شکل مو، رنگ پوست و موارد دیگر را شخصی‌سازی کنید.
  • پس از اعمال تمام تغییرات مدنظرتان، روی گزینه Save در گوشه بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  • در ادامه کیبورد را در صفحه اصلی انتخاب کنید و پس از آن روی فعال‌سازی تنظیمات ضربه بزنید.
  • شما همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی تنظیمات، انتخاب مدیریت کیبوردها و سپس انتخاب Bitmoji از لیست، این اپ را به کیبورد گوشی خود تبدیل کنید.

حالا می‌توانید چندین ایموجی با چهره خود را برای دوستان یا اعضای خانواده ارسال کنید. برای دانلود این برنامه از اپ باکس زیر استفاده کنید:

Bitmoji

Bitmoji

سازنده: Bitstrips قیمت: رایگان و پولی دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴۲ مگابایت زبان:

از ویرایشگر فونت استفاده کنید

بروزرسانی ایموجی‌ها

شاید به نظر شما سیستم عامل iOS نسبت به اندروید ایموجی‌های بهتری داشته باشد و بخواهید از ایموجی‌های آن در اندروید استفاده کنید. برای چنین کاری به سراغ اپ‌های ویرایشگر فونت مانند zFont بروید و آن را از فروشگاه مدنظرتان دانلود کنید.

پس از دانلود و نصب اپ، بروزرسانی ایموجی‌ها در اندروید را با مراحل زیر انجام دهید:

  • پس از نصب یک نوتیفیکیشن برای مجوز دسترسی به فایل‌های رسانه‌ای، تصاویر و سایر فایل‌ها دریافت می‌کنید که باید روی گزینه Allow ضربه بزنید.
  • در هوم اسکرین برنامه، روی تب ایموجی ضربه بزنید. شما می‌توانید فایل‌های ایموجی مورد استفاده توسط پلتفرم‌های آنلاین مختلف مانند ویندوز، فیسبوک و واتس‌اپ را دانلود کنید.
  • یکی از نسخه‌های جدید iOS مانند iOS 13.3 را انتخاب کرده و دانلود کنید. پس از پایان دانلود، پیش‌نمایشی از ایموجی‌های جدید در برابرتان ظاهر می‌شود، روی گزینه Set ضربه بزنید.
  • در ادامه باید سازنده گوشی خود را انتخاب کنید و به سراغ جدیدترین روش نصب بروید.
  • در پایان به تنظیمات گوشی خود بروید و روی گزینه «Theme Manager» ضربه بزنید. در ادامه نسخه‌ای که دانلود کرده‌اید را تنظیم کنید و در نهایت چندین دقیقه صبر کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که ویرایشگرهایی مانند zFont احتمالا برخی فونت‌ها را به علت مشکلات مربوط به سازگاری به درستی نشان نمی‌دهند. علاوه بر این، برنامهzFont  شامل تبلیغات پاپ‌آپ زیادی می‌شود. این برنامه را از طریق اپ باکس زیر می‌توانید دانلود کنید:

zFont 3 - Emoji & Custom Font Changer

zFont 3 - Emoji & Custom Font Changer

سازنده: Khun Htetz Naing قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱ مگابایت زبان:

در ویدیوی زیر آموزش بروزرسانی ایموجی‌ها در گوشی های اندروید را مشاهده می‌کنید:

شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی به جدیدترین ایموجی‌ها، صبر کردن برای انتشار آن‌ها از سوی گوگل باشد. البته اگر چندان صبور نیستید، می‌توانید نسخه‌های بتای Gboard را دانلود و روی گوشی‌تان نصب کنید.

در نهایت فرقی نمی‌کند کدام روش را برای دسترسی به ایموجی‌های جدید انتخاب می‌کنید، در حالت کلی بروزرسانی ایموجی‌ها فرایندی ساده است. با این حال شاید بد نباشد که یک کیبورد جدید روی گوشی‌تان نصب کنید تا هم حال و هوای تازه‌ای را تجربه کنید و هم با بروزرسانی کیبورد، به ایموجی‌های جدید دست یابید.

سوالات متداول درباره بروزرسانی ایموجی‌ها

راه های دسترسی به جدیدترین ایموجی ها چیست؟

به روزرسانی اندروید موبایل، استفاده از ایموجی کیچن، ساخت ایموجی های اختصاصی، نصب کیبور های اندروید و… راه های دسترسی به جدیدترین ایموجی ها هستند.

استاندارد ترین کیبور های اندروید برای دسترسی به ایموجی ها چیست؟

از جمله بهترین کیبوردهای اندرویدی شامل Swiftkey و Ginger Keyboard می‌شود.

چگونه از ایموجی کیچن برای دسترسی به جدیدترین ایموجی های استفاده کنیم؟

اپ کیبورد گوگل قابلیت ایموجی کیچن را جدیدا به برنامه خود اضافه کرده است. برای دسترسی به آن کافیست زمان چت با کسی روی علامت ایموجی بزنید و بالای نوار چت ایموجی های پیشنهادی را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی