ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه روی کامپیوتر کالاف دیوتی موبایل نصب کنیم؟

چند سالی می‌شود که پای بازی‌های موبایل به کامپیوتر ها و لپ تاپ ها باز شده، حالا چه بازی‌هایی که برای ویندوز بهینه‌سازی شده‌اند مانند سری آسفالت و چه بازی‌هایی که از طریق شبیه‌ساز می‌توان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

چند سالی می‌شود که پای بازی‌های موبایل به کامپیوتر ها و لپ تاپ ها باز شده، حالا چه بازی‌هایی که برای ویندوز بهینه‌سازی شده‌اند مانند سری آسفالت و چه بازی‌هایی که از طریق شبیه‌ساز می‌توان روی سیستم اجرا کرد. ما در این مطلب می‌خواهیم نحوه نصب یکی از محبوب‌ترین بازی های موبایل یعنی کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر را به شما آموزش دهیم.

کالاف دیوتی (Call of Duty) سابقه طولانی در دنیای بازی‌ها دارد و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پی‌سی و کنسول‌ها به حساب می‌آید. اما با افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند و تبدیل شدن آن‌ها به یکی از پلتفرم‌های اصلی گیمرها، این بازی مطرح هم راه خود را به دنیای موبایل‌ها باز کرد.

چند روز پیش نحوه نصب کالاف دیوتی موبایل روی گوشی‌های اندروید و آیفون را به شما آموزش دادیم و برای یادگیری این کار تنها کافیست این مقاله دیجیاتو را بخوانید. با این حال شاید همه ما قادر به اجرای این بازی روی گوشی‌مان نباشیم یا اینکه بخواهیم آن را روی پلتفرم ویندوز با نمایشگر بزرگتر تجربه کنیم و برای مثال بجای اینکه به سراغ موبایل‌مان برویم، کمی روی لپ‌تاپ یا پی‌سی آن را بازی کنیم.

خوشبختانه امکان اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر وجود دارد و از آنجایی که با یک پروژه شرکت «تنسنت» روبه‌رو هستیم، می‌توانیم از شبیه‌ساز بازی اندروید آن به نام «Gameloop» (گیم لوپ) استفاده کنیم. تا پایان همراه دیجیاتو باشید تا نحوه دانلود ، نصب و اجرای بازی Call of Duty Mobile روی کامپیوتر را به شما یاد بدهیم.

دانلود و نصب کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر

اول از همه باید شبیه‌ساز Gameloop یا گیم لوپ را دانلود کنید. این نرم افزار ابتدا به عنوان راهی برای اجرای بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) روی پی‌سی از راه رسید اما حالا بازی‌های محبوب زیادی درون آن قرار گرفته‌اند که کالاف دیوتی موبایل یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. با این شبیه ساز می‌توانید به صورت رایگان، قانونی و بدون نگرانی از مسدود شدن حساب خود، Call of Duty Mobile بازی کنید.

با این شبیه ساز همچنین می‌توانید کالاف دیوتی موبایل را با استفاده از کنترلر یا همان گیم‌پد هم تجربه کنید. اما چگونه می‌توانیم آن را روی کامپیوتر بازی کنیم؟

استفاده از شبیه‌ساز گیم لوپ

استفاده از شبیه‌ساز گیم لوپ

اول از همه باید گیم لوپ را روی سیستم خود نصب کنید و به همین دلیل در ابتدا نکاتی را درباره آن می‌گوییم:

  • برای شروع کار تنها کافیست این شبیه‌ساز را روی سیستم‌تان نصب کنید. باید به این موضوع اشاره کنیم که این نرم افزار امکان اجرای بازی‌های موبایل زیادی را به شما می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به پابجی موبایل اشاره کرد.
  • شاید در نگاه اول فکر کنید حالا که می‌خواهید با کامپیوتر کالاف دیوتی موبایل را بازی کنید، می‌توانید به راحتی تمام رقبای خود را شکست دهید. اما واقعیت چیز دیگری است. این بازی می‌تواند نحوه اجرا را توسط کاربران تشخیص دهد و تنها دستگاه‌های مشابه را مقابل هم قرار می‌دهد. بنابراین نمی‌توانید با کامپیوتر به جنگ کاربرانی بروید که از گوشی هوشمندشان و نمایشگر کوچک آن استفاده می‌کنند.
نصب کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر

نحوه اجرای کالاف دیوتی موبایل روی پی سی

برای بازی کردن کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر خود تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قدم اول: از این لینک شبیه ساز گیم لوپ تنسنت را دانلود کنید.
  • قدم دوم: پس از اتمام دانلود، آن را روی سیستم‌تان نصب کنید.
  • قدم سوم: حالا روی تب Game Center‌ کلیک کنید.
  • قدم چهارم: حالا باید روی بنر Call of Duty: Mobile یا تصویر آن در زیر بخش Recommended کلیک کنید. البته امکان جستجوی این بازی در نوار جستجوی گیم لوپ هم وجود دارد.
  • قدم پنجم: حالا روی گزینه Download کلیک کنید.

حالا باید دانلود و نصب بازی به صورت خودکار شروع شود و حتی این احتمال هم وجود دارد که بازی به صورت خودکار روی سیستم‌تان اجرا شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با شروع فرایند دانلود، حواستان به اسپیکرهای پی‌سی یا لپ‌تاپ خودتان باشد تا یکدفعه با صدای بلندی روبه‌رو نشوید. پس از اتمام فرایند بالا، می‌توانید حالا کالاف دیوتی موبایل را تجربه کنید، با این حال قبل از این کار پیشهاد می‌کنیم چندین نکته زیر را هم درنظر بگیرید.

تغییر تنظیمات Call of Duty Mobile از طریق Gameloop

تغییر تنظیمات Call of Duty Mobile از طریق Gameloop

زمانی که می‌خواهید کالاف دیوتی موبایل را روی سیستم‌تان تجربه کنید، می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قدم اول: درون نرم افزار گیم لوپ، روی گزینه سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا تنظیمات اصلی در اختیارتان قرار بگیرند. شما می‌توانید رزولوشن نمایشگر و حتی روش رندرگیری مورد استفاده را هم تغییر دهید.
  • قدم دوم: گزینه‌های موجود در تب Engine مربوط به پنجره گیم لوپ و سایز فیزیکی پنجره بازی می‌شود. برای تغییر رزولوشن بازی، باید به تب Game بروید و آن را تغییر دهید.
تغییر تنظیمات Call of Duty Mobile از طریق Gameloop
  • قدم سوم: با توجه به اینکه با یک بازی رقابتی روبه‌رو هستیم، پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات آن را چندان بالا نبرید تا تجربه روان‌تری داشته باشید. شاید با خودتان فکر کنید که مشخصات سیستم‌تان از گوشی‌های هوشمند بالاتر است، اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که با یک بازی موبایل روبه‌رو هستیم که روی پی سی اجرا می‌کنید. بنابراین با کیفیت و روانی مشابه بازی‌های مخصوص کامپیوتر و کنسول مواجه نخواهید شد.

اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر با گیم‌پد

اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر با گیم‌پد

برای اجرای کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر می‌توانید از گیم‌پدهای زیادی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید به سراغ کنترلر ایکس باکس یا دوال سنس پلی استیشن بروید. می‌توانید گیم‌پد را با سیم یا به صورت بی‌سیم و با بلوتوث به سیستم‌تان متصل کنید. برای استفاده از کنترلر در بازی Call of Duty Mobile، مراحل زیر را انجام دهید:

  • قدم اول: اول از همه اگر می‌خواهید از بلوتوث استفاده کنید، از داشتن تجهیزات مناسب مطمئن شوید.
  • قدم دوم: پس از اینکه کنترلر را به سیستم‌تان وصل کردید، با استفاده از گیم لوپ روی گزینه Key Mapping کلیک کنید. این گزینه در سمت راست صفحه قرار دارد. در اینجا باید بجای Keyboard، گزینه Gamepad را انتخاب کنید. در نهایت باید متد مناسب خودتان را انتخاب کنید که می‌تواند مولتی‌پلیر، بتل رویال، OB یا Bar باشد.
  • قدم سوم: پس از مرحله قبلی، دومین بخش برای کلیدهای گیم‌پد را هم چک کنید. از انتخاب کردن Direction برای جوی‌استیک سمت چپ و Camera برای جوی‌استیک سمت راست اطمینان پیدا کنید.
  • قدم چهارم: در ادامه می‌توانید شروع به استفاده از ماوس برای تعیین عملکرد کلیدها کنید. با کلیک راست یک انتخاب خالی ظاهر می‌شود و می‌توانید از هر کدام از کلیدهای کنترلر برای عملکردهای بازی استفاده کنید.
اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر با گیم‌پد
  • قدم پنجم: این کار را تا جایی ادامه دهید که عملکرد تمام دکمه‌ها تنظیم شود. اگرچه شاید انتخاب عملکرد برای تمام دکمه‌ها لازم نباشد، اما تمام مواردی ضروری مانند تیراندازی، پر کردن دوباره سلاح و موارد این سبکی را پیکربندی کنید.
  • قدم ششم: در پایان، روی گزینه Save در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید. حالا بازی را اجرا کنید تا ببینید کنترلر چقدر تاخیر دارد و عملکردش مناسب است یا خیر.

با همین چند قدم ساده، می‌توانید کالاف دیوتی موبایل را روی کامپیوتر نصب کنید و از بازی کردن با آن لذت ببرید. همچنین امکان استفاده از گیم‌پد برای تجربه Call of Duty Mobile روی کامپیوتر هم وجود دارد.

سوالات رایج درباره نصب کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر

آیا امکان اجرای کالاف دیوتی موبایل روی کامپیوتر وجود دارد؟

بله به راحتی و با استفاده از شبیه‌ساز گیم لوپ می‌توانید کالاف دیوتی موبایل را روی کامپیوتر خود نصب کرده و آن را تجربه کنید.

برای نصب و اجرای کالاف دیوتی موبایل روی پی سی به تجهیزات خاصی نیاز است؟

برای اجرای Call of Duty Mobile روی کامپیوتر به تجهیزات خاصی نیاز ندارید و تنها باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و پی سی فضای کافی برای دانلود بازی داشته باشد.

چطور کالاف دیوتی موبایل را برای کامپیوتر دانلود کنیم؟

برای این کار باید از شبیه ساز گیم لوپ شرکت تنسنت استفاده کنید. پس از دانلود و اجرای این شبیه‌ساز، تنها کافیست بازی کالاف دیوتی موبایل را درون آن پیدا کرده و برای کامپیوتر خود دانلود کنید. در گیم لوپ بازی های گوشی دیگری مانند پابجی موبایل هم وجود دارند و می‌توانید برای کامپیوتر خود آن‌ها را دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amiiin
    amiiin | ۱۶ تیر ۱۴۰۱

    کالاو درسته!!!

مطالب پیشنهادی