ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصویر روز ناسا: ابرهای شب‌تاب بر فراز پاریس

در نیمکره شمالی زمین فصل شکل‌گیری ابرهای شب‌تاب (Noctilucent cloud) فرارسیده است. در عرض‌های شمالی زمین، هنگامی که کریستال‌های یخ در ارتفاعات بالای جوی تحت شرایط خاصی شکل می‌گیرند، می‌توانید ابرهای شب‌تابی مثل تصویر امروز ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

در نیمکره شمالی زمین فصل شکل‌گیری ابرهای شب‌تاب (Noctilucent cloud) فرارسیده است. در عرض‌های شمالی زمین، هنگامی که کریستال‌های یخ در ارتفاعات بالای جوی تحت شرایط خاصی شکل می‌گیرند، می‌توانید ابرهای شب‌تابی مثل تصویر امروز ناسا در آسمان ببینید.

این ابرها تا اواخر تابستان در نیمکره شمالی شکل می‌گیرند و هنگام طلوع یا غروب آفتاب می‌توانید آن‌ها را ببینید. این ابرها در بیشترین ارتفاعات جوی ممکن برای تشکیل ابر ساخته می‌شوند و از آنجایی که در ارتفاع بالایی قرار دارند، همچنان پس از غروب خورشید یا حتی قبل از طلوع آن، نور به آن‌ها برخورد می‌کند و می‌توانیم درخشش آن‌ها را ببینیم.

ابر شب‌تاب چیست؟

با اینکه ناسا با ماهواره‌هایی مثل AIM از سال ۲۰۰۷ میلادی/۱۳۸۶ خورشیدی این ابرها را مطالعه می‌کند، هنوز اطلاعات زیادی درباره آن‌ها به دست نیامده است و امروزه یکی از موضوعات جذاب در میان پژوهشگران است.

عکاس این تصویر را از آسمان پاریس، فرانسه ثبت کرده که لایه نازکی از ابرهای شب‌تاب بر فراز این شهر به خوبی در آن دیده می‌شود. به گفته ناسا، گزارش‌هایی که تا امروز به دست آمده، شکل‌گیری ابرهای رنگارنگ شب‌تابی را نشان می‌دهد که در سراسر دنیا افراد را شگفت زده کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی