ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین بازی پلی استیشن 4
تکنولوژی

بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 که باید تجربه کنید

از زمانی که اولین دستگاه‌های پلی استیشن 4 وارد بازار شدند، نزدیک به 9 سال می‌گذرد و تاکنون نیز بازی‌های بسیار زیادی برای این کنسول موفق سونی منتشر شده‌اند. در این مطلب از دیجیاتو، تلاش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

از زمانی که اولین دستگاه‌های پلی استیشن 4 وارد بازار شدند، نزدیک به 9 سال می‌گذرد و تاکنون نیز بازی‌های بسیار زیادی برای این کنسول موفق سونی منتشر شده‌اند. در این مطلب از دیجیاتو، تلاش کرده‌ایم تا بهترین بازی پلی استیشن 4 را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی پلی استیشن 4

کنسول نسل هشتم سونی یعنی پلی استیشن 4 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های مخصوص بازی جهان محسوب می‌شود. با وجود اینکه نسل بعدی آن، یعنی پلی استیشن 5 وارد بازار شده است، اما بسیاری از بازیکنان همچنان کاربر PS4 هستند و البته بسیاری از بازی‌ها نیز همچنان برای آن منتشر می‌شوند.

 به همین منظور در ادامه این مطلب بهترین بازی های پلی استیشن 4 را معرفی کرده‌ایم که هم اکنون می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. البته همان‌طور که گفتیم، بازی‌های PS4 بسیار زیاد هستند و در این لیست بازی‌هایی انتخاب شده‌اند که روی کنسول پلی‌استیشن 4 بهترین تجربه ممکن را به بازیکنان ارائه می‌کنند.

God of War


توسعه‌دهنده: استودیو سنتا مونیکاسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2018امتیاز منتقدان: 94

پلی استیشن و سونی بیشتر با بازی God of War شناخته می‌شوند و God of War 2018 احتمالاً بهترین بازی است که می‌توانید روی پلی استیشن 4 خود آن را تجربه کنید.

سونی جهان‌، شخصیت‌ها و گیم‌پلی این بازی انحصاری را به قدری دقیق و با جزئیات طراحی کرده است که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های چند سال گذشته یاد می‌شود. همه چیز از داستان اصلی گرفته تا مأموریت‌های جانبی این بازی، قدرت فوق‌العاده و خیره‌کننده پلی استیشن 4 در نمایش محتوا را نشان می‌دهد.

پس از اینکه نسخه‌های کلاسیک God of War داستان اساطیر یونان را نشان می‌داد، این‌بار سونی تصمیم گرفت تا در ریبوت بازی نمادین خود، به سراغ اساطیر نورس و اسکاندیناوی برود که اتفاقاً تجربه آن به شدت جذاب و پیشنهاد‌شده است. به‌سادگی می‌توان از God of War به‌عنوان بهترین بازی پلی استیشن 4 یاد کرد.

The Last of Us Part 2


توسعه‌دهنده: ناتی داگسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 93

The Last of Us Part 2 بازی بزرگ دیگری است که برای پلی استیشن 4 منتشر شده و اوج هنرنمایی‌های یک استودیو در داستان‌سرایی از طریق بازی‌های ویدیویی را نشان می‌دهد.

فرنچایز The Last of Us بدون شک یکی از موفق‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ محسوب می‌شود که علاوه بر جوایز متعدد، با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و بازیکنان نیز مواجه شده است. نسخه ابتدایی این بازی سال 2013 برای پلی استیشن منتشر شده بود و یک سال بعد (2014) برای پلی استیشن 4 منتشر شد. داستان نسخه دوم، وقایع پنج سال پس از بازی The Last of Us Part 1 را نشان می‌دهد و در آن بازیکنان یک‌بار دیگر می‌توانند نقش «الی» و «جوئل» را ایفا کنند.

از The Last of Us Part 2 می‌توان به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین بازی‌های چند سال گذشته هم یاد کرد که در آن به‌خوبی و هم‌زمان از سیستم‌های مخفی‌کاری و اکشن استفاده شده است.

Bloodborne


توسعه‌دهنده: فرام‌سافتورسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2015امتیاز منتقدان: 92

Bloodborne یک بازی اکشن ترسناک و بسیار دشوار و سخت است که توسط شرکت فرام‌سافتور، یعنی خالق Elden Ring و Dark Souls به‌عنوان اولین انحصاری فوق‌العاده کنسول PS4 ساخته شده است.

در این بازی، بارها و بارها با دشمنان مبارزه می‌کنید، کشته می‌شوید و این روند چندین و چندین‌بار تکرار خواهد شد. در واقع همان‌طور که می‌دانید، بازی‌های فرام‌سافتور به سخت‌بودن مشهور هستند و Bloodborne از این قاعده نیز مستثنی نیست. در هر نقطه از شهر تاریک بازی، با یک نوع جانور عجیب‌و‌غریب مواجه خواهید شد که داستان پیچیده‌ای را پنهان کرده است.

Bloodborne به‌راحتی یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 است که هم‌اکنون می‌توانید آن را تجربه کنید. محبوبیت بازی به قدری زیاد است که هم‌اکنون بسیاری از طرفداران آن منتظر نسخه جدید بازی هستند.

Death Stranding


توسعه‌دهنده: کوجیما پروداکشنزسبک: اکشنسال انتشار: 2019امتیاز منتقدان: 82

Death Stranding یکی از عجیب‌ترین بازی‌های چند سال گذشته محسوب می‌شود که سال 2019 توسط «هیدئو کوجیما» خالق بازی‌های سری Metal Gear عرضه شد.

بنابراین اگر از سبک بازی‌سازی کوجیما لذت می‌برید و به دنبال یکی از چندین بهترین بازی پلی استیشن 4 هستید، بهتر است Death Stranding را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. در این بازی، بازیکنان نقش یک شخصیت به نام «سم بریجز» را ایفا می‌کنند که در یک دنیای پسا آخرالزمانی باید یک محموله مرموز را تحویل دهد.

ساخته جدید آقای کوجیما با روایت و داستان آخرالزمانی خود، سؤالات فلسفی زیادی در زمینه زندگی، مرگ و ماهیت قدرت در یک دنیای پسا آخرالزمانی به وجود می‌آورد.

Assassin's Creed Valhalla


توسعه‌دهنده: یوبیسافتسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 80

استودیو بازی‌سازی بزرگ یوبیسافت (Ubisoft) بیشتر با سری بازی‌های Assassin’s Creed شناخته می‌شود می‌شود و Valhalla جدیدترین نسخه از این فرنچایز بزرگ است که بازیکنان را به دنیای وایکینگ‌ها می‌برد.

اگر با بازی‌های این سری آشنایی داشته باشید، در آن‌ها بازیکنان وارد تمدن‌های باستانی مختلفی از جمله مصر و یونان می‌شوند و در آن‌ها با ماجراجویی‌های جذابی مواجه خواهند شد. سبک اکثر بازی‌های این سری اکشن-ماجراجویی، نقش‌آفرینی و البته مخفی‌کاری است.

داستان Assassin’s Creed Valhalla در سال 823 میلادی و هم‌زمان با مبارزه وایکینگ‌ها با بریتانیا روایت می‌شود و در آن بازیکنان نقش یک وایکینگ به نام اِیوُر را برعهده دارند. در مجموع، بازی‌های سری Assassin’s Creed که شامل 12 عنوان مختلف می‌شوند، افت‌وخیز بسیار زیادی داشتند، اما Assassin’s Creed Valhalla یک‌بار دیگر توانست مورد استقبال بسیار خوبی قرار بگیرد.

Devil May Cry 5


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: کپکامسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 88

Devil May Cry 5 یکی از بهترین بازی‌های سری «شیطان هم می‌گرید» است که داستان خانواده اسپارداها را ادامه می‌دهد.

در این بازی، بازیکنان همچنان می‌توانستند شخصیت مورد علاقه خود را از بین دانته (Dante) و نرو (Nero) انتخاب کنند، اما این‌بار شخصیت جدیدی با نام «وی» (V) به بازی اضافه شده است. طبیعتاً وجود شخصیت‌های قابل کنترل مختلف به این معنا است که هرکدام از آن‌ها دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصر‌به‌فرد خود هستند.

شاید بیشتر از هرچیز دیگری در بازی Devil Mar Cry 5 گیم‌پلی آن رضایت‌بخش باشد. در مجموع این بازی یک تجربه زیبا و ارزشمند محسوب می‌شود و اگر هنوز تجربه آن را ندارید، می‌توانید هم اکنون آن را در کنسول پلی استیشن 4 تجربه کنید.

Dreams


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: مدیا مولکولسبک: گیم کریشنسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 89

Dreams یک بازی جذاب و بامزه به سبک سندباکس است که بازیکنان با وجود آن می‌توانند شخصیت‌ها، ساختارها، قطعات موسیقی، فیلم‌های کوتاه و تمام محتوایی که می‌خواهند را تولید کنند. با این وجود، برخی از Dreams به‌عنوان یک ابزار توسعه یاد می‌کنند تا یک بازی کامل.

بنابراین در بازی Dreams خلاقیت حرف اول را می‌زند که با استفاده از آن می‌توانید دنیای خود را ایجاد کنید. با این حال، مجموعه‌ای از تجربیات مختلف نیز در آن به بازیکنان ارائه می‌شود که به‌صورت مستقیم توسط مدیا مولکول مدیریت می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند.

Elden Ring


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: فرام‌سافتورسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2022امتیاز منتقدان: 96

Elden Ring جانشین معنوی سری Dark Souls است که البته ساختار و دنیای کاملاً متفاوتی دارد. بنابراین با یک بازی سولزلایک دیگر مواجه هستیم که بسیار دشوار است.

یکی از نکاتی که باعث می‌شود از Elden Ring تحت عنوان یکی از چندین بهترین بازی پلی استیشن 4 یاد کنیم، جهان باز بسیار گسترده و بزرگ آن است که توسط «جرج آر. آر. مارتین» نویسنده کتاب‌های A Song of Ice and Fire ساخته و طراحی شده است. در دنیای بسیار بزرگ بازی، مکان‌های بسیار زیادی برای کاوش و اسرار بسیار زیادی برای کشف وجود دارد و شما به‌عنوان یک ماجراجو در آن بازی می‌کنید.

مانند سایر بازی‌های فرام‌سافتور، Elden Ring نیز فوق‌العاده دشوار است و باس‌های بازی می‌توانند با یک ضربه شما را نابود کنند. حتی دشمنان معمولی نیز به‌راحتی می‌توانند شخصیت شما را شکست دهند.

به‌عنوان یک بازی که روی چندین پلتفرم مختلف از جمله کنسول‌های نسل هشتم و نسل نهم منتشر شده، Elden Ring روی پلی استیشن 4 ارزش تجربه بسیار زیادی دارد و به همان اندازه نسخه پلی استیشن 5 فوق‌العاده است.

Ghost of Tsushima


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: ساکر پانچ پروداکشنزسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 83

بازی Ghost of Tsushima تا حد زیادی به فرنچایز Assassin's Creed شباهت دارد. یک بازی اکشن مخفی‌کاری جهان باز که در آن با داستانی بر‌اساس اتفاقات دنیای واقعی مواجه هستیم.

بازیکنان در این بازی نقش «جین ساکای» را برعهده خواهند داشت؛ یک سامورایی که در طول حملات قرن سیزدهم مغول‌ها به ژاپن، با مغول‌ها مبارزه می‌کند. با این وجود، نکته قابل‌توجه بازی Ghost of Tsushima در مقایسه با سایر بازی‌های ماجراجویی جهان باز، شمشیر‌بازی فوق‌العاده آن است. در واقع مبارزات در این بازی حرف اول را می‌زنند و می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های بسیار زیادی، دشمنان خود را نابود کنید.

همچنین بازی دارای داستان کاملاً مناسبی در مورد افتخار، وظیفه و فداکاری است و تمام مضامین آن برای یک روایت مربوط به سامورایی‌ها کاملاً مناسب است.

Horizon Zero Dawn


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: گوریلا گیمزسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2017امتیاز منتقدان: 89

از دیگر بازی‌هایی که در لیست «بهترین بازی پلی استیشن 4» می‌توان به آن اشاره کرد، Horizon Zero Dawn است. یک بازی جهان باز که در آن بازیکنان نقش یک دختر جوان به نام ایلوی را برعهده می‌گیرند و در دنیایی آخرالزمانی ماجراجویی‌های خود را دنبال می‌کنند.

نکته مهمی که درباره بازی Horizon Zero Dawn وجود دارد به داستان و دنیای خلاقانه آن مربوط می‌شود. در واقع، جهان باز بازی، دارای دایناسورهای رباتیک غول‌پیکری است که باید با آن‌ها مبارزه کنید یا حتی از آن‌ها برای شکست‌دادن دشمنان خود استفاده کنید.

Horizon Zero Dawn یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی پلی اسیتشن 4 است که همچنین برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده.

Mortal Kombat 11


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: ندررلم استودیوزسبک: مبارزه‌ایسال انتشار: 2019امتیاز منتقدان: 82

بازی‌های سری Mortal Kombat در طول چند سال گذشته، فراز‌و‌نشیب‌های بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند، اما Mortal Kombat 11 به‌خوبی نشان داد که این سری همچنان شگفتی‌های زیادی به همراه دارد.

در بازی Mortal Kombat 11 علاوه بر حالت داستانی اصلی و تعداد زیادی محتوای تک‌نفره که به مرور زمان به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد، مبارزات انفرادی و استراتژیکی وجود دارد. برخلاف بازی‌های قبلی، همچنین در این نسخه از سیستم جدیدی برای مبارزات استفاده شده تا برای طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای، تجربه‌ای یکنواخت و تکراری شکل نگیرد.

به‌طور کلی، اگر به دنبال یک بازی مبارزه‌ای فوق‌العاده هستید که اتفاقاً تجربه آن در پلی استیشن 4 پیشنهاد می‌شود، می‌توانید Mortal Kombat 11 را امتحان کنید.

Mass Effect: Legendary Edition


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: بایوورسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 87

کالکشن Mass Effect Legendary Edition شامل نسخه بهبود‌یافته بازی‌های سه‌گانه Mass Effect می‌شود که برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شده است.

بنابراین اگر تاکنون بازی‌های سری Mass Effect را تجربه نکرده‌اید، مجموعه Mass Effect Legendary Edition بهترین فرصت ممکن برای شروع محسوب می‌شود. همچنین اگر آن‌ها را در گذشته تجربه کرده‌اید، این بهانه خوبی برای تجربه مجدد آن‌ها با گرافیک و گیم‌پلی بهتر محسوب می‌شود.

برای کسانی که با بازی‌های Mass Effect آشنایی ندارند؛ بازی‌های این سه‌گانه عناوین نقش‌آفرینی علمی ‌تخیلی هستند و در آن بازیکنان نقش یک قهرمان نظامی به نام «فرمانده شپرد» را برعهده می‌گیرند و سپس تیمی از متخصصان انسانی و بیگانگان سراسر کهکشان را استخدام می‌کنند. در این بازی، در مسیر خود با نژادی از موجودات بیگانه روبه‌رو می‌شوید که قصد دارند تمام حیات کهکشان راه شیری را از بین برند و شما باید با آن‌ها مبارزه کنید.

The Outer Worlds


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: آبسیدین انترتینمنتسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2019امتیاز منتقدان: 85

داستان بازی نقش‌آفرینی اول شخص The Outer Worlds در فضا رخ می‌دهد و بازیکنان در منظومه شمسی Halcyon وارد بازی خواهند شد. با وجود گیم‌پلی پر از اکشن، گزینه‌های بسیار زیاد برای به پایان رساندن مأموریت‌ها و داستانی که وابستگی زیادی به انتخاب بازیکنان دارد، The Outer Worlds بدون شک یکی از بهترین بازی‌های سال‌های گذشته در نوع خود محسوب می‌شود.

چیزی که باعث تمایز The Outer Worlds نسبت به سایر عناوین می‌شود، سیستم شخصی‌سازی آن است و می‌توانید با وجود آن، شخصیت خود را به هر روشی که دوست دارید تقویت کنید. همچنین مهارت‌ها و امتیازات مختلف بسیار زیادی در آن وجود دارند.

Overwatch


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: بلیزارد انترتینمنتسبک: شوتر اول شخصسال انتشار: 2016امتیاز منتقدان: 90

Overwatch یک بازی شوتر اول شخص چند نفره است که شخصیت‌های متفاوت و بسیار زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در واقع یکی از نکات مثبت بازی، وجود شخصیت‌های بسیار متفاوتی است تا بازیکنان اطمینان داشته باشند که شخصیت موردعلاقه خود را پیدا می‌کنند. همچنین نقشه‌های بازی بزرگ هستند و هر کدام از آن‌ها هدف متفاوتی به بازیکنان ارائه می‌کند.

اگر هنوز بازی Overwatch را امتحان نکرده‌اید، نسخه پلی استیشن 4 آن یک تجربه همه‌جانبه و کامل محسوب می‌شود که هم‌اکنون می‌توانید آن را تجربه کنید.

Ratchet & Clank


بازی پلی استیشن 4 Ratchet & Clank
توسعه‌دهنده: اینسامنیاک گیمزسبک: سکوبازیسال انتشار: 2016امتیاز منتقدان: 85

نسخه 2016 بازی Ratchet & Clank در واقع بازسازی نسخه اصلی 2002 برای کنسول پلی استیشن 4 است. نسخه اصلی بازی پرای PS2 منتشر شده بود. با این حال، پس از Rift Apart جدیدترین بازی این فرنچایز که سال گذشته منتشر شده بود، Ratchet & Clank، روان‌ترین، زیبا‌ترین و بهترین تجربه در بین بازی‌های این فرنچایز محسوب می‌شود.

با این حال، نسخه پلی استیشن 4 بازی Ratchet & Clank، سطح فوق‌العاده از جزئیات را به نمایش می‌گذارد و همچنین گیم‌پلی و داستان بسیار جذابی دارد.

The Last Guardian


بازی The Last Guard
توسعه‌دهنده: استودیو ژاپنسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2016امتیاز منتقدان: 82

بازی The Last Guardian که مدت زیادی در حال توسعه بود، یکی از بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 محسوب می‌شود که اتفاقاً بازی بسیار عجیبی است.

در این بازی، بازیکنان نقش کودکی را برعهده خواهند داشت که با یک موجود افسانه‌ای با نام «تریکو» Trico آشنا می‌شود و تمام داستان بازی حول محور ماجراهای این دو سپری می‌شود. در طول بازی متوجه خواهید شد که تریکو یک موجود با احساس است و علاوه بر محافظت از او در برابر دشمنان، باید همچنین توجه ویژه‌ای به او و حالاتش داشته باشید.

جزئیات گرافیکی، دنیای بسیار زیبا و گسترده و معماهای بسیار جذاب، از جمله دلایلی هستند که The Last Guardian را به یکی از چندین بهترین بازی پلی استیشن 4 تبدیل می‌کند.

Spider-Man


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: اینسامنیاک گیمزسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2018امتیاز منتقدان: 87

بازی‌های مردعنکبوتی که با نام Marvel’s Spider-Man شناخته می‌شوند، بدون شک از جمله عناوین هیجان‌انگیز سونی در چندوقت گذشته محسوب می‌شود. بازی مردعنکبوتی بدون شک از آن دسته گیم‌هایی محسوب می‌شود که برای تمام گیمرها می‌تواند جذاب باشد.

در بین تمام بازی‌هایی که بر‌اساس قهرمان مارول ساخته شده است، Marvel’s Spider-Man بدون شک یکی از کامل‌ترین تجربه‌ها محسوب می‌شود و تمام موارد لازم برای تبدیل‌شدن به بهترین بازی پلی استیشن 4 از جمله شخصیت‌های فوق‌العاده، جهان باز و گیم‌پلی جذاب را دارد.

Red Dead Redemption 2


بازی Red Dead Redemption 2
توسعه‌دهنده: راکستارسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2018امتیاز منتقدان: 97

قسمت دوم بازی‌های Red Dead Redemption از همان ابتدا با استقبال بسیار خوبی از سوی بازیکنان و منتقدان مواجه شد و شاید بتوان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ ویدیو گیم یاد کرد.

یک عنوان کامل و همه‌جانبه که نقشه و دنیای فوق‌العاده عظیم و گسترده را در یک دنیایی وسترن فوق‌العاده جذاب، به بازیکنان ارائه می‌کند. راکستار همچنین برای این دنیا، داستان فوق‌العاده‌ای نوشته که در واقع پیش‌درآمد نسخه اولیه بازی است و با یک شخصیت فوق‌العاده دوست‌داشتنی به نام آرتور مورگان باید مأموریت‌های آن را انجام دهید.

Red Dead Redemption 2 قطعاً یکی از بهترین بازی‌های PS4 است و تمام طرفداران بازی‌های ویدیویی از تجربه آن لذت خواهند برد.

The Witcher 3: Wild Hunt


 بهترین بازی پلی استیشن 4
توسعه‌دهنده: سی‌دی پراجکت ردسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2015امتیاز منتقدان: 92

The Witcher 3: Wild Hunt نه‌تنها یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 4، بلکه می‌توان از آن ‌عنوان یکی از بهترین‌های تمام دوران یاد کرد. این بازی نقش‌آفرینی سوم شخص، اساساً یک شاهکار خارق‌العاده در طراحی است و تمام کارهایی که بازیکنان در آن می‌کنند، بر دنیای آن تأثیر می‌گذارد.

در بازی The Witcher 3 علاوه بر انسان‌ها، هیولاهای مختلفی نیز وجود دارند و شما به‌عنوان یک ویچر، راه‌و‌روش مبارزه با آن‌ها و نابود کردنشان را به‌خوبی یاد دارید. با این حال، در طول بازی هم باید تجربیات زیادی کسب کنید تا بتوانید هیولاهای مختلف را شکست دهید.

به عنوان مثال اگر یک تاجر را در مسیر خود از دست چندین راهزن نجات دهید، ممکن است چند ساعت بعد دوباره با او مواجه شوید و به شما پاداشی ارائه کند. علاوه بر این، جهان بازی نیز بسیار زنده به نظر می‌رسد و می‌تواند امکانات مختلفی را در آن انجام دهید.

Control


بازی Control
توسعه‌دهنده: رمدی انترتینمنتسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2019امتیاز منتقدان: 82

Control یک بازی اکشن ماجراجویی به سبک سوم شخص است که توسط استودیو رمدی انترتینمنت ساخته شده و در سال 2019 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شده بود. در بازی، بازیکنان نقش «جسی فادن»، جدیدترین مدیر اداره مخفی فدرال (FBC) را ایفا خواهند کرد. سازمانی که قصد دارد فعالیت‌های ماوراء‌الطبیعه را کنترل کند.

Persona 5 Royal


بازی Persona 5 Royal
توسعه‌دهنده: P-Studioسبک: نقش آفرینیسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 95

Persona 5 یک بازی JRPG (نقش آفرینی ژاپنی) فوق‌العاده و بسیار بزرگ است که یکی از بهترین عناوین این سبک محسوب می‌شود و نسخه 2020 آن که با نام Persona 5 Royal حتی بسیار بهتر عمل کرده است. یک بازی ماجراجویی جذاب که در آن با یک گیم‌پلی نوبتی، روایتی از یک زندگی مدرسه‌ای را تجربه خواهید کرد که همچنین فاسد و تاریک‌ترین نقاط شهر توکیو را شامل می‌شود.

بازی اساساً به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در یکی از آن‌ها می‌توانید می‌توانید در شهر کاوش کنید و با مردم آن صحبت داشته باشید و بخش دیگر گیم‌پلی نوبتی است که در آن باید با دشمنان مبارزه کنید و سیاه‌چال‌ها را فتح کنید. Persona 5 به خوبی توانسته تا بین این دو جنبه گیم‌پلی تعادل ایجاد کند.

Persona 5 Royal عملاً نسخه بهبود‌یافته بازی اصلی محسوب می‌شود که همچنین شخصیت‌های بیشتری را در دسترس بازیکنان قرار داده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا این نسخه را تجربه کنید.

Grand Theft Auto 5


بازی GTA 5
توسعه‌دهنده: راک‌استارسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2013امتیاز منتقدان: 97

فرنچایز GTA یکی از محبوب‌ترین عناوین در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و در این بین، GTA 5 جدیدترین و محبوب‌ترین بازی در این فرنچایز است. در حالی که Grand Theft Auto 5 سال 2013 منتشر شده، بخش آنلاین آن یعنی GTA Online همچنان در سال 2022 یکی از بزرگ‌ترین جوامع طرفداران بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر اینکه، بازی به قدری برای راک‌استار (Rockstar)، توسعه‌دهنده‌اش اهمیت داشته که تاکنون برای سه نسل مختلف از کنسول‌ها منتشر شده است: اولین‌بار در سال 2013 برای پلی استیشن 3، پس از آن در سال 2014 برای پلی استیشن 4 و در سال 2022 برای پلی استیشن 5.

با وجود تمام این عوامل، اگر هنوز به هر دلیلی Grand Theft Auto 5 را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت ممکن به سراغ آن بروید تا یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز چند سال گذشته را تجربه کنید.

Uncharted: The Lost Legacy


Uncharted: The Lost Legacy
توسعه‌دهنده: ناتی داگسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2017امتیاز منتقدان: 84

نیتن دریک، شخصیت اصلی چهار بازی Uncharted با این عناوین به‌خوبی توانست تا خودش را به‌عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی معرفی کند و Uncharted: The Lost Legacy که سال 2017 منتشر شد، همین موضوع را برای یکی دیگر از شخصیت‌های دنیای بازی‌های آنچارتد ثابت کرد.

کانون توجه Lost Legacy روی دو شخصیت جدید به نام‌های «کلویی فریزر» و «نادین راس» متمرکز شده بود و همچنان بدون حضور نیت، همان جذابیت و شیمی را به همراه دارد. Lost Legacy نه‌تنها راه را برای ساخت اسپین‌آف‌های بیشتری که روی شخصیت‌های دیگر دنیای Uncharted تمرکز دارند هموار کرد، بلکه بهترین گیم‌پلی‌های این مجموعه را شامل می‌شود.

Resident Evil 2


Resident Evil 2
توسعه‌دهنده: کپکامسبک: ترسناک بقاسال انتشار: 2019امتیاز منتقدان: 91

تقریباً از دو دهه قبل، طرفداران سری بازی‌های رزیدنت اویل بازسازی یا ریمیک بازی محبوب Resident Evil 2 را درخواست می‌کردند. پس از اینکه Resident Evil 1 اصلی در سال 2002 برای GameCube ریمیک شده بود، طرفداران برای نسخه ریمیک بازی دوم نیز منتظر ماندند.

کپکام نهایتاً در سال 2019 ریمیک بازی Resident Evil 2 را منتشر کرد و دقیقاً همان چیزی بود که طرفداران انتظار داشتند. برای ساخت این بازی، از موتور RE Engine استفاده شده بود (Resident Evil 7 با این انجین ساخته شد) که این امر باعث شد تمام تجربیات بازی بسیار واقع‌گرایانه باشند. علاوه بر این، Mr. X، یکی از محبوب‌ترین دشمنان و ویلن‌های این سری نیز در این نسخه حضور داشت که این امر همراه با مکانیک تیراندازی بسیار عالی و جو ترسناک آن، باعث شده تا ریمیک Resident Evil 2 به یک عنوان کاملاً قابل پیشنهاد برای کنسول پلی استیشن 4 تبدیل شود.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


بازی Metal Gear Solid V
توسعه‌دهنده: کوجیما پروداکشنزسبک: مخفی کاریسال انتشار: 2015امتیاز منتقدان: 93

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بدون شک جاه‌طلبانه‌ترین بازی سری متال گیر محسوب می‌شود. در واقع بازی به قدری جاه‌طلبانه است که از آن می‌توان به‌عنوان یک شاهکار ناتمام نام برد.

در حالی که شاید بسیاری از طرفداران واقعی این سری، از داستان پراکنده The Phantom Pain ناامید شده باشند، نمی‌توان از گیم‌پلی کاملاً خارق‌العاده آن چشم‌پوشی کرد. علاوه بر گیم‌پلی فوق‌العاده و دنیای سندباکس عظیمی که کاوش در آن لذت زیادی داشت، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain مجموعه بسیار زیادی از سلاح‌ها، وسایل نقلیه، ابزارها و همراهان هوش مصنوعی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا مأموریت‌های خود را به شیوه‌های خلاقه‌ای پیش ببرند.

حتی اگر تاکنون هیچ یک از بازی‌های Metal Gear را انجام نداده‌اید، The Phantom Pain یک تجربه فوق‌العاده برای شما خواهد بود.

Apex Legends


بازی Apex Legends
توسعه‌دهنده: رسپاون انترتینمنتسبک: بتل رویالسال انتشار: 2019امتیاز منتقدان: 89

سبک بتل رویال در چند سال گذشته و از زمان قرنطینه ناشی از کووید به محبوبیت زیادی دست یافت و عناوین مختلفی از جمله Call of Duty: Warzone در این سبک منتشر شدند. با این وجود، بازی که شاید یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر بوده، Apex Legends است که به‌خوبی موفق شده محبوبیت زیادی پیدا کند.

Apex Legends که در دنیای سری بازی‌های Titanfall از Respawn اتفاق می‌افتد، از مکانیک‌های گیم‌پلی مشابهی برخوردار است که همین امر برتری منحصر‌به‌فردی نسبت به سایر بازی‌های بتل رویال به آن داده است. علاوه بر سرعت زیاد، در Apex از شخصیت‌های زیادی استفاده شده که به آن‌ها Legends (افسانه‌ها) گفته می‌شود و تمام آن‌ها دارای مهارت‌ها و توانایی‌های متفاوتی هستند.

با وجود این فهرست عظیم از شخصیت‌های گوناگون، بازیکنان قادر خواهند بود تا به‌طور مداوم، سبک بازی خود را تغییر دهند و این امر جذابیت برنده‌شدن در مسابقات را افزایش می‌دهد.

سؤالات متداول درباره بهترین بازی های پلی استیشن 4

بهترین بازی های پلی استیشن 4 کدامند؟

از جمله بهترین بازی‌های PS4 می‌توان به God of War، Red Dead Redemption 2 و Assassin’s Creed Valhalla اشاره کرد.

بهترین بازی های اکشن PS4 کدامند؟

از بهترین بازی‌های اکشن و تفنگی پلی استیشن 4 می‌توان به Overwatch و Mass Effect: Legendary Edition اشاره کرد.

کدام بازی مبارزه‌ای پلی استیشن 4 پیشنهاد می‌شود؟

اگر به بازی‌های سبک مبارزه‌ای علاقه دارید می‌توانید بازی Mortal Kombat 11 را در پلی استیشن 4 تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد مهدی کیانیان
    محمد مهدی کیانیان | ۲۹ تیر ۱۴۰۱

    قدیمی شدن اینا مال نسل هشت الان فورزا و هیلو چند تا بازی با گرافیک برا ایکس باکس سری اومده که برنده این نسل ایکس باکسه

مطالب پیشنهادی