ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مقایسه سرور مجازی و هاست آسام سرور

هاست بخریم یا سرور مجازی؟ این سوالی است که ذهن اکثر افراد را درگیر می کند و در زمان خرید، بین سرویس های سرور مجازی و هاست اشتراکی گیر می کنند. دانستن ویژگی ها و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هاست بخریم یا سرور مجازی؟ این سوالی است که ذهن اکثر افراد را درگیر می کند و در زمان خرید، بین سرویس های سرور مجازی و هاست اشتراکی گیر می کنند. دانستن ویژگی ها و مشخصات هرکدام، به شما کمک می کند که از سردرگمی دربیاید و یک بار برای همیشه به جواب سوال هاست بخریم یا سرور مجازی برسید.

مقایسه سرویس سرور مجازی با هاست در این مقاله با جزئیات آورده شده که کمک می کند به جواب برسید.

هاست اشتراکی چیست؟

یک خانه را تصور کنید که بخش های مختلفی مانند انباری، موتورخانه و ... وجود دارد که هرکدام کاربرد خودشان را دارند که موارد مختلفی را نگهداری می کنند.

هاست نیز بخشی از سرور است که کارش نگهداری و مدیریت کردن داده های سایت شماست که به آن میزبانی شبکه نیز می گویند (به نظرتان درست است که اصطلاح انباری سرور را برای هاست به کار ببریم؟).

سرویس هاست اشتراکی، ساده ترین روش برای میزبانی سایت است که می توان به آن اشاره کرد. در هاست اشتراکی منابع یک سرور اختصاصی به صورت اشتراکی در بین کاربران تقسیم می شود. این اشتراک در منابع، معایبی نیز دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایای هاست اشتراکی چیست؟

اولین مزیتی که در مورد هاست اشتراکی به آن اشاره کنیم، هزینه پایین تر آن نسبت به سرویس های سرور مجازی و سرور اختصاصی است.

دومین مزیتی که در هاست اشتراکی وجود دارد، این است که بهینه سازی و مدیریت سرور به عهده شرکت ارائه دهنده است و شما نیازی به دانش تخصصی در این زمینه ندارید.

در سرویس هاست اشتراکی، تقریبا همه چیز از قبل آماده است و دیگر نیاز نیست شما زحمت نصب کنترل پنل یا سیستم عامل را بکشید.

سومین مزیتی که در مورد سرویس هاست اشتراکی وجود دارد، این است که دیگر نیاز نیست تا لایسنسی برای هاست خودتان خریداری کنید.

مزیت دیگری که می توان گفت، این است که چندین دامنه را در هاست اشتراکی اضافه کرد.

معایب سرویس هاست اشتراکی

اولین نکته منفی که در مورد هاست اشتراکی وجود دارد، وجود منابع محدود در هاست اشتراکی است.

دسترسی به فریم ورک ها و اسکریپت ها محدود است؛ که این محدودیت به دلیل تقسیم منابع در سرویس هاست اشتراکی است.

یکی دیگر از معایب بزرگ سرویس هاست اشتراکی، مشترک بودن منابع است که سبب می شود عملکرد سایت کندتر باشد. زمانی که سایت دیگری از منابع و امکانات سرور بیشتر استفاده کند، سایت های دیگر با کندی و اختلال مواجه خواهند شد و این موضوع می تواند مشتریان شما را فراری دهد.

در هاست اشتراکی امنیت نسبت به سرور مجازی و سرور اختصاصی پایین است و اگر یکی از کاربران هک شود، امنیت کاربران دیگر نیز به خطر می افتد.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

این کامپیوتر مجازی به کمک تکنولوژی مجازی سازی ایجاد می شود که کمک می کند به جای داشتن چند نسخه سرور فیزیکی، از هر نسخه فیزیکی سرور، چندین نسخه مجازی داشته باشیم. در سرور مجازی، چون سرور اختصاصی شبیه سازی می شود، درست مانند سرور اختصاصی، منابع و امکانات مستقل از هم هستند.

مزایای سرور مجازی چیست؟

برای آن که بیشتر با سرور مجازی آشنا شوید، در این بخش مزایای آن را به شما معرفی می کنیم.

اولین و مهم ترین مزیتی که در مورد سرور مجازی وجود دارد، این است که شما محدودیتی در استفاده کردن از منابع نخواهید داشت و این موضوع سبب می شود که سرعت شما بالاتر باشد.

در سرور مجازی شما امکان شخصی سازی خواهید داشت و می توانید تغییرات مورد نظر خودتان را ایجاد کنید.

مهم ترین مزیتی که در سرور مجازی وجود دارد و در هاست اشتراکی وجود ندارد، امنیت بالا است؛ به علت مستقل بودن منابع در سرور مجازی، شاهد امنیت بیشتری هستیم.

در سرور مجازی، حتی اگر ترافیک شما افزایش پیدا کند، عملکرد سایت شما افت نمی کند و این می تواند نقطه قوت سرور مجازی در برابر هاست اشتراکی باشد.

معایبی که سرور مجازی دارد

اولین موضوعی که در مقایسه سرور مجازی و هاست اشتراکی به چشم می خورد، اختلاف قیمت است که سرور مجازی کمی گران تر از هاست اشتراکی است؛ البته با در نظر گرفتن امکانات و ویژگی هایی که سرور مجازی دارد، این اختلاف قیمت، قابل چشم پوشی است.

مورد دیگری که در مورد سرور مجازی باید به آن توجه داشته باشید، این است که مدیریت سرور مجازی از مدیریت هاست اشتراکی، سخت تر است و نیاز به دانش فنی بیشتری در این زمینه دارد. البته شما می توانید سرور مجازی مدیریت شده خریداری کنید و این مشکل را به راحتی حل کنید.

بالاخره سرور مجازی بخریم یا هاست اشتراکی؟

اگر سرعت لود و آپتایم بالا برایتان مهم است، سرور مجازی بخرید و اگر فاکتور هزینه برایتان مهم تر است، سرویس هاست اشتراکی بخرید.

اگر نیاز دارید تا به منابع بیشتری دسترسی داشته باشید، سرور مجازی مناسب شماست ولی اگر به منابع زیادی نیاز ندارید، هاست اشتراکی گزینه مناسب تری به شمار می رود.

اگر از اسکریپت های سنگین استفاده می کنید، سرور مجازی بخرید، در غیر این‌صورت کارتان با هاست اشتراکی هم راه می افتد!

اگر صاحب کسب و کار بزرگی هستید و ترافیک زیادی روانه سایت شما می شود، سرور مجازی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، اما اگر مطمئن هستید که ترافیک شما افزایش پیدا نمی کند و ثابت است، هاست اشتراکی برایتان پاسخگو است.

اگر قرار است سایتی را با صفحات html (یا همان سایت استاتیک) ایجاد کنید، سرویس اشتراکی می تواند نیاز شما را جوابگو باشد.

سخن آخر

در این مقاله سرویس های سرور مجازی و هاست اشتراکی را مقایسه کردیم و مزایا و معایب آن را نیز بررسی کردیم. احتمالا تا این جا تصمیم خودتان برای خرید سرور مجازی یا هاست اشتراکی گرفته اید، اگر تصمیمی در این باره نگرفته اید، توصیه ما خرید سرور مجازی است. برای خرید سرور مجازی حتما توجه داشته باشید که از ارائه دهندگان معتبر سرور مجازی خریداری کنید.

یکی از ارائه دهندگان معتبر سرور مجازی، آسام سرور است که از بیش از 18 لوکیشن مختلف سرور مجازی ارائه می دهد و گارانتی عودت وجه نیز دارد و شما می توانید با خیال راحت سرور مجازی خودتان را خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی