ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا قیمت ارز دیجیتال در هر صرافی متفاوت است؟

اگر شما هم در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال تازه ‌وارد هستید، ممکن است این واقعیت که قیمت سکه‌ها یا توکن‌های ارز دیجیتال، می‌تواند بین صرافی‌های مختلف یا حتی جفت‌های معاملاتی مختلف بسیار متفاوت باشد، شما را ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر شما هم در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال تازه ‌وارد هستید، ممکن است این واقعیت که قیمت سکه‌ها یا توکن‌های ارز دیجیتال، می‌تواند بین صرافی‌های مختلف یا حتی جفت‌های معاملاتی مختلف بسیار متفاوت باشد، شما را سردرگم کند. این اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها به این دلیل است که هر پلتفرم یا صرافی دفترچه سفارش خود را دارد که باید بین خرید و فروش برای آن دارایی خاص و برای هر جفت تطبیق داده شود.

به همین دلیل در سامانه پایشگر ارز دیجیتال هزینه دارایی‌های خاص می‌تواند به طور چشمگیری بین مبادلات تفاوت داشته باشد. برخی از سرمایه‌گذاران هوشمند، از این امر به نفع خود استفاده می‌کنند و بین این صرافی‌ها برای سود، سریع خرید و فروش می‌کنند. در این مقاله در مورد دلیل اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها و اینکه چگونه می‌توانید از این تفاوت‌ها استفاده کرده و بهترین قیمت ارز دیجیتال را پیدا کنید صحبت می‌شود و وبسایت maalio.ir معرفی می‌شود.

حتی اگر علاقه‌ای به کسب سود از تفاوت قیمت ارز دیجیتال در دو بازار برای کسب درآمد نداشته باشید، همچنان مهم است که اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها را زیر نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که هنگام خرید یا فروش سرمایه‌های خود در یک پلت فرم معاملاتی، بیش از حد پرداخت نمی‌کنید یا هزینه‌ کمتری دریافت نمی‌کنید و بهترین قیمت ارز دیجیتال را پیدا کرده‌اید. چون با درنظرگرفتن شرایط کلی، اختلافات کوچک در این اعداد می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد. چند سنت کمتر و بیشتر بر روی هزاران ارز دیجیتال می‌تواند مقدار قابل‌توجهی تغییر ایجاد کند! ابتدا بیایید یاد بگیریم که دفترچه سفارش در این صرافی‌ها چگونه کار می‌کند.

قیمت خرید چیست؟

قیمت خرید برای یک دارایی مشخص، مبلغی است که مردم در آن زمان حاضر هستند برای آن بپردازند. در بسیاری از موارد، افراد یا حتی ربات‌ها پیشنهادهای خود را به‌صورت استراتژیک تغییر می‌دهند تا از مزیت بازار استفاده کنند. وقتی یک پیشنهاد خرید ارسال می‌کنید، در دفتر سفارش قرار می‌گیرد و پس از آن بالاترین قیمتی که کسی مایل به خرید برای آن باشد، ‌اصطلاحاً به «قیمت بازار» برای سکه‌های مختلف در بورس، تبدیل می‌شود. اختلاف این پیشنهادها می‌تواند باعث ایجاد اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها و سامانه پایشگر ارز دیجیتال شود. 

برای برخی از دارایی‌ها، این هزینه می‌تواند بسته به این­که سرمایه‌گذاران چقدر فعالانه آن توکن را مبادله می­کنند، نوسان زیادی داشته باشد. در نتیجه احتمالاً شاهد تفاوت‌های ناچیزی بین قیمت سکه‌های باارزش بالا در پلتفرم‌های معاملاتی نسبت به سکه‌های با ارزش کم، خواهید بود. سرمایه‌گذاران باید در نظر داشته باشند که دفترچه سفارش فقط پیشنهادهای افراد را نشان می‌دهد و برای نمایش بهتر آن­چه که مردم واقعاً مایل به پرداخت هستند، باید تاریخچه تجارت را بررسی کنند. این به شما درمورد معاملات اخیری که رخ ‌داده است اطلاع می‌دهد و ممکن است این ایده را برای شما به وجود بیاورد که آیا می‌توانید برای دارایی‌های خود مقدار بیشتر یا کمتری پیشنهاد دهید.

دفترچه سفارش، تنها گروهی از کاربران هستند که بر سر قیمت ارزهای دیجیتال خاص چانه‌زنی می‌کنند و سعی می‌کنند همتایان خود را وادار کنند تا بیشتر یا کمتر برای آن‌ها پیشنهاد دهند که بتوانند سودی را برای خود تضمین کنند و بهترین قیمت ارز دیجیتال را در بازار پیدا کنند.

قیمت فروش چیست؟

تقریباً مانند قیمت خرید، همان چیزی است که مردم مایلند دارایی‌های خود را به آن اندازه بفروشند. هر صرافی و حتی هر جفت معاملاتی دفترچه فروش مخصوص به خود را دارد. کاربران شرکت‌کننده در آن بازار ارز دیجیتال خاص، قیمت فروش را تعیین می‌کنند. این بدان معناست که بسته به فعالیتی که در حال حاضر در بورس انجام می‌شود، قیمت می‌تواند به طور قابل‌توجهی متفاوت از همان دارایی در صرافی دیگر باشد.

هنگامی که یک سفارش فروش را ارسال می‌کنید، به دفترچه فروش می‌رود، و سپس نرم‌افزار این موارد را محاسبه کرده و کمترین قیمت فروش را به‌عنوان قیمت فروش بازار ارائه می‌دهد. اگر فردی از فروش سکه‌ها یا توکن‌های خود در آن صرافی پشیمان شود، قیمت آن دارایی‌ها کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل گاهی اوقات می‌تواند باعث ایجاد اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها و پلت فرم‌ها شود.

سرمایه‌گذاران باید به‌خاطر داشته باشند که حجم معاملات ارزهای دیجیتال نیز بر ارزش دارایی‌های موردنظر تأثیر می‌گذارد. سایت‌ها و صرافی‌هایی که حجم معاملات کمتری دارند، بیشترین اختلاف معاملات را نیز خواهند داشت. یکی دیگر از دلایل اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها همین مسئله است.

حجم معاملات کمتر به مردم آزادی بیشتری در انتخاب قیمت فروش می‌دهد، به‌خصوص در صرافی‌های کوچک‌تر که افراد زیادی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این بدان معناست که اگر یک سرمایه‌گذار متوسط تصمیم به تخلیه کیف خود در صرافی بگیرد، می‌تواند اثرات جدی بر قیمت سکه‌ها و توکن‌ها داشته باشد حتی اگر فقط در کوتاه‌مدت باشد. با این‌ حال، این یک فرصت جالب برای سرمایه‌گذاران باهوشی است که به دنبال معامله هستند و می‌خواهند بهترین قیمت ارز دیجیتال را پیدا کنند.

چگونه می‌توانیم از اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها سود ببریم؟

مطمئناً زیاد طول نکشیده تا متوجه شوید که استفاده از اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها حتی بین دو جفت معاملاتی واقعاً می‌تواند از نظر مالی ایده مناسبی باشد. به این کار آربیتراژ می‌گویند و هزاران نفر هستند که هنوز برای کسب درآمد در بازارهای مختلف این کار را انجام می‌دهند.

در هر زمان ممکن است نوسان قیمت چند سِنتی یا حتی گاهی بیشتر در یک ارز دیجیتال خاص در صرافی‌های مختلف وجود داشته باشد. این اختلاف بیشتر در ارزهایی با ارزش پایین‌تر قابل‌توجه است که به دلیل حجم معاملات کمتر، بیشترین نوسان قیمت را دارند. برای یافتن این معاملات، تعدادی ابزار آنلاین وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می‌کند. اگر به سایت‌های جمع‌آوری ارزهای دیجیتال نگاه کنید، اغلب این داده‌ها را در بخش مبادلات خود برای شما فهرست می‌کنند. در بیشتر موارد، هر سکه یا توکن دارای صرافی‌هایی است که در حال حاضر در آن‌ها معامله می‌شود و در کنار هر یک از این ورودی‌ها حجم معادلات فعلی و قیمتی که این دارایی آخرین بار در این صرافی‌ها معامله شده است، خواهد بود. با استفاده از این اطلاعات که از سامانه پایشگر ارز دیجیتال به دست می‌آید می‌توانید به‌راحتی این رمزارزها را با هزینه کمتر در یک صرافی خریداری کرده و سپس آن‌ها را در یک صرافی دیگر با قیمت بالاتر برای کسب سود بفروشید.

در بسیاری از موارد، سود این کار بسیار ناچیز خواهد بود. شما شاید فقط چند سنت از هر توکن به دست آورید، اما ایده این است که به‌اندازه کافی از این معاملات انجام دهید تا ارزش آن‌ها افزایش یابد. البته گفتن این کار بسیار ساده‌تر از انجام آن است زیرا افراد زیادی نیز به دنبال این معاملات هستند. این بدان معناست که فرصت شما برای فروش این سکه‌ها بسیار محدود است مگر اینکه بخواهید آن‌ها را برای طولانی‌مدت نگه دارید. این می‌تواند به‌ویژه در برخی از صرافی‌ها با زمان انتقال­ وجه کُند، دشوار باشد، یا زمانی که پول خود را برای خرید سکه‌ها صرف می‌کنید، ممکن است شخص دیگری قبلاً آن‌ها را خریده باشد. نام بازی در اینجا «سرعت» است و اگر می‌خواهید از اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها سود ببرید و بازی آربیتراژ را انجام دهید، باید زمان بگذارید و یاد بگیرید که چگونه معاملات بزرگ را شناسایی کنید و در زمان مناسب در مکان مناسب برای استفاده از بهترین قیمت ارز دیجیتال قرار بگیرید.

به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، این به شما بستگی دارد که آیا این روش ارزش وقت شما را دارد یا خیر؟ اما این یک امکان است و اگر از تماشای بازار معاملات لذت می‌برید، راهی مناسب برای کسب درآمد است.  اگر واقعاً دوست ندارید مانند یک شاهین تبادل اطلاعات را تماشا کنید، این روش در سامانه پایشگر ارز دیجیتال می‌تواند برای شما طاقت‌فرسا باشد و اگر این‌چنین است، ممکن است فقط بخواهید چند سکه بخرید و نگه دارید و این آشفتگی را فراموش کنید. بدیهی است که این کار برای همه افراد مناسب نیست.

در پایان مهم است که قبل از خرید هر ارز دیجیتال، انواع صرافی‌ها را چک کنید. این می‌تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که واقعاً ارزش بازار منصفانه‌ای را برای این دارایی‌ها پرداخت می‌کنید نه قیمتی متورم. این امر برای سکه‌هایی باارزش بازار پایین بسیار مهم است زیرا حتی سفارش‌های خرید یا فروش نسبتاً کوچک می‌توانند قیمت‌های بازار را در یک‌جهت منحرف کنند.  قیمت بازار همیشه کل داستان را به شما نمی‌گوید؛ و به نفع شماست که یاد بگیرید چگونه آن­چه را که این پلت فرم‌های معاملاتی و صرافی‌ها به شما می‌گویند متوجه شوید. در این مقاله از سری مقالات مالیو به بررسی دلایل اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌ها پرداختیم. maalio.ir یک سامانه پایشگر ارز دیجیتال است که امکانات مختلفی نظیر بهترین قیمت ارز دیجیتال، قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال، معاملات روزانه و... را به شما ارائه می‌دهد. با مراجعه به وبسایت maalio.ir، دیگر نگران اطلاع از بازار روز ارز دیجیتال نباشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی