ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتشفشان
علمی

ثبت لحظات هیجان‌انگیز فوران کوه آتشفشانی در ایسلند [تماشا کنید]

عکاس این صحنه‌ها در روزهای قبل از آخرین فوران به دقت فعالیت‌های لرزه‌ای آتشفشان را زیر نظر داشت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

یک عکاس چندین عکس و فیلم فوق‌العاده از فوران کوه آتشفشانی Fagradalsfjall در ایسلند ثبت کرده که در ادامه این مطلب آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

عکاس بلژیکی این تصاویر که Jeroen Van Nieuwenhove نام دارد، شش سال گذشته را در ایسلند زندگی کرده و طبق گفته او به نشریه PetaPixel، برای فیلمبرداری از فوران آتشفشان Fagradalsfjall یک ساعت و نیم از زمین‌های ناهموار بالا رفته و یک ماسک گاز به همراه داشته است.

نحوه ثبت عکس‌های کوه آتشفشان

در روزهای قبل از آخرین فوران، او به دقت فعالیت‌های لرزه‌ای آتشفشان را زیر نظر داشته و تهجیزات عکاسی خود را برای بهترین موقعیت مکان آماده کرده است. او توضیح می‌دهد:

«تنها چند روز قبل از شروع فوران، فعالیت لرزه‌ای بسیار سریع افزایش یافت. خیلی زود مشخص شد که این اتفاقات به یک فوران تبدیل خواهد شد. از زمانی که فعالیت لرزه‌ای شروع شد، من تمام داده‌های لرزی که در اطلاعات عمومی ایسلند در دسترس هستند را زیر نظر داشتم و وسایل عکاسی‌ام را آماده کردم.»

ون نیوونهو به محض اینکه متوجه شد فوران در چه نقطه‌ای در حال وقوع است، سفر سخت خود را با پای پیاده به سمت آ‌تشفشان آغاز کرد.

او برای گرفتن این عکس‌های دراماتیک از آتشفشان Fagradalsfjall، از دو دوربین Canon R6 به همراه یک لنز RF 14-35mm و RF 100-500mm و یک پهپاد مدل DJI Air 2S استفاده کرده است. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه او نظر زمانی باید ویدیو و عکس‌های خود را زمین ضبط می‌کرد که شرایط منطقه به دلیل فعالیت آتشفشانی خطرناک نشده باشد.

او توضیح می‌دهد:

«هنگامی که به یک آ‌تشفشان نزدیک می‌شوید، همیشه خطر وجود دارد. هرچند این فوران نسبتا کوچک بوده، اما همیشه خطر آزاد شدن گازهای سمی وجود دارد. من همیشه یک ماسگ گاز با خودم به همراه داشتم.»

سایر عکس‌های منتشر شده توسط این عکاس از کوه آ‌تشفشانی Fagradalsfjall را در گالری زیر می‌توانید مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی