ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

بررسی لپ‌تاپ گیمینگ میان‌رده ASUS ROG Strix G15 G513RC

در این مطلب به طور خلاصه لپ‌تاپ گیمینگ میان رده ASUS ROG Strix G513RC را در تمام زمینه‌ها بررسی کرده‌ایم.

نوشته شده ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰
نوشته شده توسط امیرحسین یاری | ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰
لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC

زمانی که قصد خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ را داشته باشیم با سیل عظیمی از برند‌ها و مدل‌ها با مشخصات گوناگون روبه‌رو می شویم. اما یکی از دشوار‌ترین انتخاب‌ها زمانی است که بخواهیم یک لپ‌تاپ گیمینگ به‌روز، زیبا، به اندازه کافی قدرتمند و مهم‌تر از همه چیز مقرون به صرفه را پیدا کنیم. ASUS ROG Strix G513RC دقیقاً این مشخصات را دارد؛ یعنی یک لپ‌تاپ مختص برای بازی، زیبا، قدرتمند و مقرون به‌صرفه. در این مطلب به طور خلاصه و در ویدیو با تمام جزئیات این لپ‌تاپ را در تمام زمینه‌ها بررسی خواهیم کرد تا به شما بگوییم که آیا ارزش خرید دارد یا خیر.

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ASUS ROG Strix G15 G513RC، یکی دیگر ازمحصولات پرقدرت شرکت ایسوس می‌باشد که توسط این شرکت تولید و راهی بازار شده است. لپ‌تاپ G513RC جدیدترین مدل از سری ROG Strix شرکت ایسوس است که نسبت به مدل‌های قبلی این شرکت از نظر سخت‌افزاری ارتقا یافته و قدرت آن بیشتر شده. برای خرید این دستگاه می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه پلازا دیجیتال مراجعه نمایید.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

طراحی ظاهری

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC

طراحی ظاهری این محصول همانند سری‌های قبلی ROG بوده و تنها تفاوت آن نوع طراحی فضای پشتی پنل نمایشگر است که شباهت زیادی به لپ‌تاپ Lenovo Legion 5 دارد و پنل صفحه نمایشگر کمی عقب‌تر از پنل اصلی لپ‌تاپ طراحی شده است. طراحی نقطه‌ای جذاب سری ROG هم بر روی محفظه‌ی ورود هوا و تغییراتی در طراحی دو لولای لپ‌تاپ به‌چشم می‌خورد. در بدنه این لپ‌تاپ از پلاستیک فشرده استفاده شده و همچنین از روکش آلومینیومی برای قاب لپ‌تاپ و لولا‌ها و حاشیه‌های کنار آن استفاده شده‌ است. نوار نوری RGB هم مشابه نسل قبلی زیر بدنه لپ‌تاپ قرار دارد که می‌توان با استفاده از نرم‌افزار مربوطه رنگ‌ آن را به صورت کامل شخصی سازی کرده و همچنین افکت‌های نوری متفاوتی را روی آن تنظیم کرد. ابعاد آن نیز۲۲.۶×۲۵۹×۳۵۴ میلی‌متر می‌باشد که نسبت به نسخه‌ی قبلی ۷ درصد کوچک‌تر شده است. به‌واسطه کوچک‌تر شدن ابعاد حدود ۹۰ گرم هم از وزن لپ‌تاپ کمتر شده و به ۲.۳ کیلوگرم رسیده.

مشخصات فنی

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC

شرکت ایسوس در قلب تپنده این دستگاه از نسل جدید پردازنده‌های شرکت AMD یعنی پردازنده قدرتمند Ryzen 7 6800H تعبیه کرده و تعداد هسته‌های حقیقی در این پردازنده ۸ و تعداد هسته‌های مجازی آن ۱۶ عدد نیز است. همچنین میزان حافظه کش این پردازنده ۱۶ مگابایت و فرکانس پایه پردازنده آن ۳.۲ گیگاهرتز در نظر گرفته شده که در حالت اورکلاک به ۴.۷ گیگاهرتز می‌رسد. در مجموع با توجه به نوع سخت‌افزاری که برای این دستگاه طراحی شده، برای کلیه کارهای پردازشی سنگین، بازی‌های با حجم و گرافیک بالا بسیار مناسب و انتخاب قابل قبولی خواهد بود.

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC

ایسوس برای کارت گرافیک لپ‌تاپ گیمینگ G513RC خود از مدل Geforce RTX 3050 ساخته شرکت NVIDIA که دارای چهارگیگابایت حافظه GDDR6 است بهره برده. برای فضای ذخیر‌سازی نیز ایسوس از یک حافظه اس‌اس‌دی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع M2 NVMe PCIe Gen4 استفاده کرده، اما برای حافظه رم این لپ‌تاپ تنها ۸ گیگابایت حافظه از نوع DDR5 4800MHz در نظر گرفته است.با این وجود مادربرد این دستگاه به طوری طراحی شده که کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود حافظه رم این دستگاه را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا دهند.

صفحه نمایش

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ استفاده کرده است. همچنین نوع پنل صفحه نمایش این دستگاه از نوع IPS مات بوده که این نوع روکش در محیط‌های باز و پرنور بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند و کاربران برای کار کردن در این فضا‌ها مشکلی نخواهند داشت. نرخ بروزرسانی تصویر در این صفحه نمایش ۱۴۴ هرتز است و تصاویر به نرمی به کاربران نمایش داده می‌شود. از دیگر امکانات و قابلیت‌های این صفحه نمایش به‌کارگیری تکنولوژی بسیار پیشرفته Wide View تکنولوژی ۱۷۸ درجه است که باعث شده تصاویر با زاویه دید بهتری به نمایش گذاشته شوند.

باتری و شارژدهی

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC

ایسوس برای تامین انرژی این لپ‌تاپ از باتری ۴ سلولی لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۶ وات بر ساعت استفاده کرده که تا ۱۰ ساعت می‌تواند شارژدهی داشته باشد. نکته دیگر در مورد این دستگاه این است که به محض شارژ شدن کامل دستگاه، باتری از مدار خارج شده تا به باتری لپ‌تاپ آسیبی وارد نشود و کاربران بدون نگرانی در رابطه با عمر باتری، به بازی یا انجام کارهای سنگین بپردازند. این دستگاه از نظر پورت‌ها به سه ورودی USB ۳.۲، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، دو پورت USB Type-C، یک خروجی HDMI، پورت شبکه LAN RJ۴۵ و Wi-Fi ۶ مجهز شده است.

کیبورد

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس G513RC

کیبوردی که شرکت ایسوس برای این مدل طراحی کرده از نوع مکانیکی جزیره‌ای شکل بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است. سایز دکمه‌ها و فاصله قرارگیری آن‌ها از یک‌دیگر از استاندار مناسبی برخوردار است و برای تایپ کردن نیز بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. نکته حائز اهمیت این اسنت که کیبورد این لپ‌تاپ به نور پس‌زمینه RGB مجهز شده و کاربران می‌توانند نور آن‌ را در ۴ ناحیه‌ مختلف شخصی‌سازی کنند اما امکان نورپردازی تک کلید برای این کیبورد در نظر گرفته نشده است. با این حال به کمک اپلیکیشن Armory Crate کمپانی ایسوس، می‌توان سناریو‌های رنگی مختلفی را برای نور پس‌زمینه شخصی‌سازی کرد تا در ۴ ناحیه مختلف کیبورد نمایش داده شود.

جمع‌بندی

لپ‌تاپ ASUS ROG Strix G513RC در حال حاضر در حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری به‌روزی که دارد در برابر رقبای هم رده‌اش بسیار مقرون به‌صرفه‌ است. این لپ‌تاپ بی‌نقص نیست اما می‌توان گفت که با در نظر گرفتن مشخصات و طراحی جذاب و گیمر پسندی که دارد که ارزش خرید بالایی داشته و به علاقمندان به لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت یا آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند بازی‌های روز را با تنظیمات متوسط اجرا کنند توصیه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • nimavaziri
    nimavaziri | ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

    تشکر از دیجیاتو بخاطر بررسی کاملتون.
    CPU فوق العاده قدرتمندی داره ولی واسه که من که گیمرم، rtx 3050 زیاد خوب نیست.
    امیدوارم 513RM با cpu R7 6800H و گرافیک rtx 3060 با قیمت خوب تو ایران موجود بشه که توان خریدش رو داشته باشیم، فعلا که قیمت فروشگاه ها نسبت به قیمت جهانی بالاست.

  • amirhossein-1379
    amirhossein-1379 | ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

    در کل سری ROG لپ تاپ های خوب و باکیفتی هستند، فقط در مورد این لپ تاپ باید بگم واسه گیم 8 گیگ رم واقعا کمه که باید حتما ارتقاش داد.
    البته واسه کسایی که ترجیح میدن که لپ تاپ به صورت فابریک حداقل 16 گیگ رم داشته باشه به نظر من میتونن ASUS ROG STRIX G513QE بگیرند، که سی پی یو R9 5900HX و RTX 3050TI داره.

مطالب پیشنهادی