ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو 45
خودرو

خدمت به خریداران و فروشندگان از طریق مزایده؛ واسطه گری به سبک خودرو 45

یکی از پیچیده ترین معاملات، خرید و فروش خودروهای دست دوم است و حالا یک استارتاپ تصمیم گرفته تا این روند را تسهیل کند.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

بازار خودرو دست دوم کشور، آشفته تر از هر زمان دیگری است و به لطف قوانین عجیب و غریب معاملاتی، حجم کلاه برداری در این بازار به رقم های بی سابقه ای افزایش یافته، در چنین شرایطی یک استارتاپ می خواهد بازی تلخ و ترسناک خرید و فروش خودرو دست دوم را به یک معامله دو سر برد برای فروشندگان و خریداران حرفه ای (دلالان و فعالین بازار) تبدیل نماید، امری که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما دارای مشابهاتی در سایر کشورهاست و ظاهرا مورد استفبال معامله گران ایرانی نیز قرار گرفته است. جالب ترین نکته آنکه، خودرو 45 از طریق برگزاری یک مزایده اینترنتی، خودرو را ظرف مدت کوتاهی به دلالان حرفه ای برگزیده شده، می فروشد و به نوعی معامله ای امن را در کوتاه ترین زمان تضمین می نماید. این توضیحاتی است که مدیران استارتاپ خودرو 45 در قالب یک نشست خبر در اختیار رسانه ها قرار داده اند.

خودرو 45

فروشندگان پول لازم، خریداران حرفه ای!

براساس آمارهای رسمی خودرو 45، حدود 21 درصد از معاملات خودرو در بازار، زمانی انجام می شود که فروشنده خودرو به شکل ضروری نیاز به نقدینگی پیدا می کند و در چنین شرایطی، خطر کلاه برداری بیش از هر زمان دیگری در کمین فروشنده خواهد بود، فروش به زیر قیمت خودرو به دلالان، انجام معاملات مخدوش و بسیاری اتفاقات دیگر می تواند، فروش خودرو را به یک تجربه تلخ و سرشار از زیان تبدیل کند.

خودرو 45

در چنین شرایطی خودرو 45 وارد معرکه شده است و با شناسایی فعالین حرفه ای (نمایشگاه داران، دلالان و...) بازار، شرایط خرید خودرو با قیمت مناسب را برای ایشان فراهم آورده است. در مقابل، معامله ای امن و تضمین شده نیز نصیب فروشنده ای خواهد شد که به نقد کردن خودرو خود در کوتاه ترین زمان احتیاج دارد. خودرو 45 تاکید می کند که کل پروسه فروش خودرو برای فروشنده، در حدود 1.5 ساعت به طول می انجامد و تنها یک روز پس از مراجعه به دفاتر این شرکت، فروشنده می تواند چک خود را نقد کند. بنابراین به لطف واسطه گری این شرکت، یک شرایط برنده برنده و امن بر معاملات خودرو دست دوم حاکم خواهد بود.

برگزاری مزایده خودرو دست دوم توسط خودرو 45

شاید جالب ترین بخش فعالیت خودرو 45، ساخت یک اپلیکیشن ویژه و غیر عمومی برای برگزاری مزایده بین خریداران (دلالان و نمایشگاه داران) باشد. این شرکت از طریق مصاحبه و بستن قراردادهای مختلف با حدود 10 هزارنفر از فعالین حرفه ای بازار، نسبت به گلچین کردن حدود 6000 نفر از آنها اقدام کرده است و مزایده را تنها بین این افراد برگزار می نماید. چنانچه خودرویی با قیمت مد نظر فروشنده و قیمت منصافه ای که توسط کارشناسان خودرو 45 تعیین می شود، در این اپلیکیشن به فروش نرسد، آنگاه نوبت به عرضه این خودرو در سایت و اپلیکیشن عمومی خودرو 45 خواهد بود، تا مصرف کنندگان نهایی بتوانند نسبت به خرید خودروهای کارشناسی شده توسط خودرو 45 اقدام نمایند.

خودرو 45

از کارشناسی تا فروش در 45 دقیقه؛ رویایی که ممکن است محقق شود!

مدیران این شرکت فروش خودرو در 45 دقیقه را برای خود هدف گذاری کرده اند، ایده ای که می تواند در صورت کارشناسی سریع خودروها محقق شود، ظاهرا متدهایی در سطح جهان ابداع شده تا کارشناسی ظرف ده دقیقه امکان پذیر شود و در 35 دقیقه باقی مانده نیز مزایده برگزار شده و خودرو به فروش خواهد رسید.

البته در شرایط فعلی، کل پروسه ممکن است بیشتر به طول بیانجامد و برای خودروهای جدید و پر آپشن، زمان زیادی صرف کارشناسی بدنه و فنی می شود. پس از آن نوبت به تعیین قیمت پیشنهادی برای فروشنده و برگزاری مزایده خواهد بود که بین 25 الی 35 دقیقه به طول می انجامد و در نهایت پس از تعیین خریدار، معامله در روز بعد با مراجعه به دفترخانه و ثبت وکالت فروش به مدت 45 روز کاری تکمیل خواهد شد.

خودرو 45

کارشناسی خودرو 45 نیز مشمول ضمانت 72 ساعته خواهد بود و در صورت بروز مشکل در روند معامله نیز، ضرر و زیاد مربوطه توسط خودرو 45 پوشش داده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • S.mina
    S.mina | ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

    سلام دوستان عزیز
    تنها نکته مثبت اینه که برخوردشون و پزیرایی که میکنن بسیار خوبه
    نکته منفی خیلی چیزارو با دقت چک نمیکنن تا بتونن کمتر قیمت بدن
    به طور مثال لاستیک نو هست با فاکتور فروش نپرسیده زدن لاستیک نصفه
    یا طاقچه عقب عوض شده میگه طاقچه نداره
    یا قیمتی زدن که حتی بنگاه هم بالاتر خرید میکنه

    متاسفانه شعار فقط هست ۹۹ درصد

  • mehrdad40
    mehrdad40 | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

    فقط یک بار مراجعه به امثال این جور سایتها (همراه مکانیک و خودرو 45 و ...) باعث میشه چنان نقره داغی بشید که دیگه فکر فروش ماشین از سرتون بپره.
    قیمت گذاری به شدت پرت و مفت بری که این سایتها روی ماشین میزارن روی هرچی دلال هست سفید کرده..وقتی قیمت یه ماشین 30 میلیون کمتر برآورد میکنن داخل کسی پول لازم باشه بخواد این قیمت بده چه احتیاجی به امثال این سایت های کلاه بردار داره..کنار خیابون و مراکز خرید فروش دلال ریخته که منصف تر و بهتر و نقدی میخرن...کسی نیست بگه آقای کارمند و صاحب سایت که این قیمت ها رو روی ماشین ملت میزاری خودت ماشینت رو این قیمت میفروشی؟؟ بزارید تو دیوار یا به دوست و آشنا بفروشید سراغ امثال این جور جاها نرید

مطالب پیشنهادی