ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چگونه بهترین مانیتور را انتخاب کنیم؟

بهترین مانیتور

زمانی که قصد داشته باشید لپ‌تاپ یا کامپیوتر بخرید یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید انتخاب درست نمایشگر یا مانیتور آن لپ‌‌تاپ یا کامپیوتر است. اکثراً تنها به وضوح تصویر دقت میکنیم اما نکته‌ای که بسیار مهم و تعیین کننده‌ است شناخت پنل‌های نمایشگر‌ها است. در این قسمت از برنامه سیلیکون  قرار است با ریزترین جزئیات ممکن سراغ انواع نمایشگر‌ها، تکنولوژی ساختشان و انواع پنل‌های نمایشگر‌ها برویم تا در نهایت بتوانیم بهترین مانیتور را مناسب کاربری که داریم انتخاب کنیم.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

مانیتور‌ها به سه دسته‌ کلی تقسیم می‌شوند: ال‌سی‌دی، اولد و قدیمی ترین نوع مانیتور یعنی CRT. نحوه کارکرد و تکنولوژی هر یک از این انواع نمایشگر‌ها با یک‌دیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. اما در حال حاضر محبوب‌ترین نوع آن‌ها مانیتور‌های ال‌سی‌دی هستند که به تنهایی به سه دسته جزئی از لحاظ تکنولوژی پنل نمایشگر تقسیم می‌شوند.

بهترین مانیتور

این دسته از نمایشگرها دارای پنل‌های IPS، TN و VA هستند. هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را مانند: نرخ بروزرسانی تصویر، نرخ پاسخ‌دهی به دستورات، بازه پوشش رنگی، زاویه دید و غیره را دارند و برای کاربری‌های متفاوتی از گیمینگ تا ویرایش تصویر و ویدیو یا ترکیبی از این دو مناسب هستند که باید قبل از انتخاب هر نوع نمایشگر ویژگی‌های آن‌ها را بدانیم تا بتوانیم به درستی بهترین مانیتور را انتخاب کنیم. در ویدیو فوق انواع مانیتور‌ها را با تمام جزئیات مورد بررسی قرار داده‌ایم. با دیجیاتو همراه باشید و سابسکرایب کانال یوتوب دیجیاتو را فراموش نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.