ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چالش بزرگ مرسدس بنز؛ مقابله با توزیع سازمان یافته قطعات تقلبی

صنعت تولید قطعات یدکی و لوازم جانبی، یکی از صنایع پرسود خودروسازان است. اما اخیرا شمار قطعات یدکی تقلبی در جهان افزایش یافته.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

صنعت تولید قطعات یدکی و لوازم جانبی، یکی از صنایع پرسود برندهای معتبر و لوکس خودروسازی همچون مرسدس بنز است. بدیهی است که در چنین شرایطی، همیشه افراد سودجو با تولید قطعات تقلبی و ارزان‌قیمت سعی می‌کنند تا سودی را به جیب بزنند. شرکت‌های خودروسازی نیز همواره به طور رسمی با توزیع و فروش محصولات تقلبی مقابله می‌کنند. مرسدس بنز به عنوان یک تولیدکننده باکیفیت انواع خودرو، بیش از 1.8 میلیون محصولات تقلبی را در سال 2021 توقیف کرد. این شرکت اکنون اقدامات خود در راستای برخورد با محصولات تقلبی را به شدت افزایش داده است. بنابر اعلام مرسدس بنز، کشف قطعات تقلبی در سال 2021 نسبت به سال گذشته شش درصد رشد داشته است.

رناتا جونگو برونگر، رئیس امور حقوقی مرسدس می‌گوید: «صنعت تولید قطعات تقلبی یک جرم سازمان‌یافته است. تولید و توزیع محصولات تقلبی حتی از تجارت مواد مخدر نیز سود بیشتری دارد. به همین دلیل افراد بسیاری به این حوزه روی آورده‌اند. ما در حال همکاری نزدیک با مقامات سراسر جهان برای محدود کردن این ساختارها و مبارزه با تهدیدات ایمنی جاده‌ای هستیم.»

قطعات تقلبی

مرسدس می‌گوید در طول همه‌گیری کووید 19، جعل کنندگان قطعات به تجارت آنلاین روی آورده‌اند. از این رو مالکان خودروهای مرسدس بنز هنگام مواجهه با یک قطعه ارزان‌قیمت در فروشگاه آنلاین، بایستی به اصل بودن آن شک کنند. تجارت قطعات تقلبی در پلتفرم‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است.

مرسدس برای مقابله با جعل‌کنندگان قطعات بسیار جدی است. به گفته این شرکت، قطعات تقلبی بسیار ضعیف ساخته شده‌اند، به حدی که حداقل الزامات ایمنی لازم را رعایت نمی‌کنند و مالکان خودروها را به دردسر می‌اندازند. همچنین محصولات تقلبی در شرایط غیرانسانی تولید می‌شوند و استانداردهای زیست محیطی نیز در فرآیند تولید آن‌ها لحاظ نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی