ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موستانگ مک وان
خودرو

سی سال در صحرا؛ سرگذشت ناگوار فورد موستانگ مک وان در بدترین شرایط نگهداری!

فورد موستانگ یکی از ماسل‌کارهای محبوب آمریکایی است که نسل‌های اولیه آن از محبوبیت بسیاری بین علاقمندان خودروهای کلاسیک برخوردار است.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

فورد موستانگ یکی از ماسل‌کارهای محبوب آمریکایی است که نسل‌های قدیمی آن از محبوبیت بسیاری بین علاقمندان خودروهای کلاسیک برخوردار هستند. فورد موستانگ مک وان، موستانگ باس 429 و موستانگ باس 302 سه نسخه کمیاب و خاص از این خودرو هستند که طی دهه 1960 و 1970 میلادی تولید می‌شدند و از ارزش کلاسیک بالایی برخوردار هستند. با این حال به نظر می‌رسد این فورد موستانگ مک 1 با موتور کبرا، شانس چندانی در حفظ اصالت خود به عنوان یک خودرو کلاسیک نداشته است!

بنابر اسناد شرکت سازنده، تعداد 2501 دستگاه موستانگ مک وان با موتور 428 اینچی کبرا از خط تولید این شرکت خارج شده است. نسخه‌ای که در این مقاله تصاویر آن را می‌بینید، حتی از سایر نسخه‌ها نیز خاص‌تر است. این نسخه سوپر کبرا جت نام دارد که نسبت به نسخه‌های عادی کبرا پیشرفته‌تر و قدرتمندتر است.

ویژگی‌های خاص این فورد موستانگ سوپر کبرا جت به همین جا ختم نمی‌شوند. مطابق بررسی‌های کارشناس فنی، تنها هشت فورد موستانگ مک وان سوپر کبرا جت با رنگ سفید تولید شدند که این خودرو یکی از آن‌ها است. این مدل تزیینات ظاهری استاندارد کارخانه را نیز روی خودش دارد.

سه دهه در بیابان، سرنوشت ناگوار فورد موستانگ مک وان

مشاهده تصاویر این خودرو، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این خودرو سه دهه از عمر خود را در بیابان خشک جنوب غربی در غرب ایالات متحده آمریکا گذرانده است که حاصل آن از بین رفتن برخی قسمت‌های بدنه خودرو است. رنگ خودرو در قسمت‌های مختلف از بین رفته است و گلگیر جلو خودرو نیز ایرادات اساسی دارد.

ایرادات بدنه تنها مشکل این فورد موستانگ مک وان سوپر جت نیستند. مالک قبلی این خودرو در ازای مبلغی، قبول کرده است که موتور V8 هفت لیتری اصلی آن را با نمونه ضعیف‌تری تعویض کند. بنابراین خودرو موتور 428 را از دست داده است و به جای آن موتور 351 اینچی (5.8 لیتری) دارد.

موستانگ مک وان

این فورد موستانگ مک وان سوپر کبرا جت ارزش کلاسیک بالایی دارد اما بازسازی آن هزینه گزافی در بر خواهد داشت. موتورهای 428 اینچی به سختی پیدا می‌شوند و همین مساله بازسازی این جواهر را با مشکل روبرو خواهد کرد. این خودرو هم‌اکنون توسط یک حراجی در سایت eBay‌ آگهی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی