ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه شماره ایرانسل خود را دایورت کنیم؟

سه کد برای دایورت شماره ایرانسل به صورت لحظه‌ای، اشغال یا در عدم دسترس بودن خط تلفن وجود دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۵

دایورت موبایل به معنای انتقال تماس‌های ورودی به یک خط تلفن همراه به خط دیگر در شرایط به خصوص است. کد دایورت در تمامی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول یکسان است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. دایورت کردن خط ایرانسل راه‌های مختلفی دارد که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم. راه‌هایی نظیر کد انتقال تماس ایرانسل و نحوه دایورت ایرانسل در این مطالب تشریح شده است.

بارها پیش آمده که بنا به دلایل مختلف مثل اتمام شارژ موبایل یا در دسترس نبودن تلفن همراه نیاز به دایورت خط تلفن‌مان داشته‌ایم. انتقال تماس‌های ورودی یا همان دایورت به شماره‌های دیگر کار آسانی است که با شماره‌گیری کد USSD یا از طریق تنظیمات گوشی میسر است. دایورت ایرانسل به راحتی امکان‌پذیر است و با کد انتقال تماس ایرانسل میسر خواهد شد. برای لغو هدایت تماس ایرانسل دیجیاتو مطلب دیگری را هم برای شما تدارک دیده تا این کار را به‌راحتی انجام دهید.

عملیات انتقال تماس از یک شماره به شماره دیگر در سه حالت لحظه‌ای، هنگام خاموش بودن یا مشغول بودن خط ممکن است. توجه داشته باشید که در این سه حالت مهم نیست که خط دایورت شده و خط دریافت انتقال تماس از کدام اپراتور باشند.

اگر مشترک ایرانسل هستید ودارید به صورت لحظه‌ای، تماس ورودی را به شماره دیگری منتقل کنید کافی است با تلفن همراه خود، کد دستوری #شماره تلفن مورد نظر*21* را شماره‌گیری کنید. این کد دستوری در واقع کد انتقال تماس ایرانسل است و انتقال تماس ایرانسل را برقرار می‌سازد و پس از زدن آن، دایورت خط ایرانسل رخ می‌دهد.

کد دایورت ایرانسل

با استفاده از این کد دستوری برای دایورت، پیامی به انگلیسی با این مضمون که «سرویس دایورت تماس بدون قید و شرط با موفقیت فعال شد» برای شما نمایش داده می‌شود. در این حالت هر که با شما تماس بگیرد، فورا این تماس به خط مورد نظری که هنگام شماره‌گیری کد وارد کردید، منتقل خواهد شد و دایورت خط ایرانسل در موبایل شما رخ می‌دهد.

دایورت خط ایرانسل به هنگام مشغولی یا عدم پاسخ

اگرچه در حال حاضر امکان استفاده از سرویس پشت خطی و دریافت تماس در هنگام مشغول بودن خط میسر است، اما گاهی اوقات نیاز است در صورت مشغولی خط، تماس ورودی به خطی دیگر منتقل شود. از همین رو برای دایورت هنگام مشغول بودن خط ایرانسل کافی است یک کد دستوری را بزنید. نحوه دایورت ایرانسل با کد #شماره مورد نظر*67* امکان پذیر است.

کد دایورت ایرانسل

با شماره‌گیری این کد، پیغامی به انگلیسی مبنی بر «سرویس دایورت تماس در صورت مشغول بودن با موفقیت فعال شد» روی صفحه گوشی‌تان نمایش داده می‌شود. اگر در چنین شرایطی کسی در تلاش برای برقراری تماس با شما باشد و شما مشغول حرف‌زدن با شخص دیگری باشید، شماره دایورت شده زنگ خواهد خورد.

کد دستوری #شماره تلفن مورد نظر*61* نیز برای انتقال تماس‌ها در هنگام خاموش بودن گوشی یا عدم پاسخ‌گویی به تماس است. با شماره‌گیری این کد پیامی انگلیسی مبنی بر اینکه «سرویس دایورت تماس در صورت عدم پاسخ با موفقیت فعال شد» نمایش داده می‌شود.

کد انتقال تماس

اگرچه بررسی ما نشان می‌دهد شماره‌گیری هر دو کد یاد شده یک عمل مشابه را انجام می‌دهد و در صورت عدم پاسخ‌گویی به تماس ورودی به هر علت، تماس به خط مورد نظرتان منتقل خواهد شد.

کد غیرفعالسازی انتقال تماس

هرگاه انتقال تماس روی خط ایرانسل شما فعال باشد، پیغامی مبنی بر فعال بودن آن روی گوشی‌تان نمایش داده می‌شود. جهت غیرفعال‌سازی دایورت ایرانسل نیز کافی است کد #21# را شماره‌گیری کنید.

کد لغو دایورت ایرانسل

دایورت تلفن همراه بدون کد

علاوه بر راه‌های گفته شده امکان انتقال تماس از منو تنظیمات گوشی نیز وجود دارد.

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند به قابلیت Call Forwarding مجهز شده‌اند که با استفاده از آن می‌توان تماس‌ها را به یک خط دیگری منتقل کرد. برای بهره گرفتن از این قابلیت اگر دستگاه اندرویدی دارید کافی است تا به بخش تنظیمات رفته و آنجا گزینه «تماس» یا call را انتخاب کنید.

سپس در صفحه جدید، گزینه Call forwarding یا همان «انتقال تماس» را پیدا کنید. با توجه به اینکه در ایران بیشتر تماس‌های صوتی بر بستر اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل انجام می‌شود، گزینه Voice call یا همان «تماس صوتی» را انتخاب کرده و سپس در بین گزینه‌های نمایش داده شده می‌توانید حالت مورد نیاز خود برای دایورت را انتخاب کنید.

آموزش انتقال تماس اندروید

گزینه‌های نمایش داده شده دایورت تماس در مواقع همیشگی، هنگام مشغولی، عدم پاسخ‌گویی و در دسترس نبودن هستند. با کلیک روی هر کدام و ثبت شماره تلفن مورد نظر، می‌توانید خط خود را دایورت کنید؛ یا با انتخاب گزینه Turn Off از حالت انتقال تماس خارج کنید.

در صورتی که سیستم عامل دستگاه شما iOS است، بایستی به بخش تنظیمات رفته و با کلیک روی Phone، گزینه Call Forwarding را انتخاب کنید.

آموزش انتقال تماس آیفون

با کشیدن دکمه تعبیه شده کنار آن می‌توانید انتقال تماس را در دستگاه خود فعال کنید. سپس با کلیک روی "Forward To" شماره تلفن مورد نظر را وارد کنید تا تماس‌های ورودی به این خط منتقل شوند.

تنظیمات دایورت در آیفون

لازم به ذکر است که در پایان نحوه دایورت ایرانسل بدانید دایورت کردن خط ایرانسل، سرویسی هزینه‌بر بوده و هزینه هر تماس دایورت شده در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل مطابق با تعرفه تماس این اپراتورها محاسبه می‌شود.

جمع بندی

دایورت کردن خط ایرانسل در حین تماس و زمانی که گوشی خاموش است و یا در لحظه امکان پذیر است و هر یک روش‌های خودش را دارد. در این مطلب به انواع روش دایورت خط ایرانسل اشاره کردیم و کد انتقال تماس ایرانسل برای این کار را معرفی کردیم.

سوالات پرتکرار

دایورت ایرانسل چیست؟

دایورت قابلیتی مخصوص تلفن‌های ثابت و گوشی‌های هوشمند است که با استفاده از آن می‌توانید تماس‌هایی که به یک خط گرفته می‌شود را به یک خط دیگر انتقال دهید.

آیا امکان دایورت تلفن همراه بدون شماره‌گیری کد وجود دارد؟

بله در بخش تنظیمات گوشی‌های iOS و اندرویدی این امکان فراهم شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی