ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز
آموزش

چگونه حساب کاربری اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

در این مطلب آموزشی به سراغ روش‌های بازیابی رمز عبور اینستاگرام در اپلیکیشن موبایل و نسخه تحت وب می‌رویم.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

فراموشی رمز عبور یکی از اتفاقات متداولی است که برای کاربران شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در کشور ما است و احتمال دارد افراد رمز عبور حساب کاربری خود را در آن فراموش کنند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید «چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز»، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز

اگر رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام خود را فراموش کرده باشید و قصد بازگردانی آن را دارید، باید از روش‌های در دسترس برای ریست کردن و بازیابی رمز عبور بهره بگیرید. استفاده از حساب کاربری فیسبوک، ایمیل و شماره همراه مسیرهایی هستند که توسط اینستاگرام در پیش روی کاربران قرار گرفته است و می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. روش دیگر نیز استفاده از اینستاگرام دوم در گوشی‌تان است که می‌تواند کنترل و تفکیک راحت‌تر حساب‌هایتان را فراهم کند.



ریست کردن رمز عبور اینستاگرام در اندروید

در صورتی که رمز ورود حساب کاربری اینستاگرام خود را فراموش کرده باشید، می‌توانید با ریست کردن رمز عبور خود، دسترسی مجدد به اکانت را داشته باشید یا اقدام به تغییر رمز صفحه اینستاگرام نمایید. روشی که در پایین به آن اشاره شده است برای زمانی است که از اکانت خود خارج شده‌اید و نمی‌توانید به آن وارد شوید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش، باید در گذشته شماره همراه خود را در قسمت تنظیمات حساب کاربری وارد کرده باشید.

۱. برای شروع وارد اپلیکیشن اینستاگرام در موبایل یا تبلت خود شوید.

۲. در صفحه ورود گزینه Forgot password یا Get help logging in را لمس کنید.

۳. حالا در صفحه Login help و در زیر عنوان Find Your account نام کاربری، ایمیل یا شماره همراه خود را وارد نمایید.

چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز

۴. پس از آن به صفحه Access your account منتقل می‌شوید که در آن دو گزینه برای بازیابی رمز عبور قرار گرفته است. روی گزینه با عنوان Send an SMS بزنید. اگر می‌خواهید به جای دریافت پیامک، لینک ریست کردن رمز عبور را از طریق ایمیل دریافت کنید، در همین صفحه گزینه اول با عنوان Send an Email را انتخاب نمایید.

۵. در صورتی که شماره همراه خود را در گذشته به حساب کاربری متصل کرده باشید، پیامی مبنی بر ارسال موفقیت آمیز لینک ریست رمز عبور در اپلیکیشن اینستاگرام مشاهده خواهید کرد. در پنجره پاپ آپ باز شده روی گزینه OK بزنید.

۶. به پیامک‌های خود مراجعه کرده و روی لینک ارسال شده از سوی اینستاگرام بزنید.

چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز

۷. رمز عبور جدید حساب کاربری خود را در قسمت New Password تایپ کنید و دوباره تکرار آن را در کادر New password, again بنویسید. در آخر برای ذخیره تغییرات انجام شده، روی کلید Reset password بزنید.

ریست کردن رمز عبور اینستاگرام در آیفون و آیپد

برای پاسخ به سوال «چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز» می‌توانید از روش گفته شده مشابه با دستگاه‌های اندرویدی در آیفون و آیپد نیز استفاده نمود. البته انجام این کار در محصولات اپل کمی متفاوت است؛ اما اساس آن یکسان است. همچنین توجه داشته باشید که حداقل باید یکی از موارد ایمیل یا شماره همراه را در گذشته داخل حساب کاربری خود وارد کرده باشید تا بتوانید از این شیوه بهره بگیرید.

۱. وارد اپلیکیشن اینستاگرام در دستگاه خود شوید و گزینه ?Forgot Password را در پایین دکمه آبی رنگ Log in لمس کنید.

۲. اکنون چند گزینه برای ریست کردن رمز عبور اینستاگرام در اختیار شما قرار داده می‌شود که شامل وارد کردن نام کاربری، ایمیل، شماره همراه یا استفاده از حساب کاربری فیسبوک است.

۳. در صورتی که به اکانت فیسبوک خود دسترسی دارید یا اطلاعات ورود به آن را به خاطر دارید و آن را در گذشته به اینستاگرام خود متصل کرده‌اید، گزینه Continue as را در کنار لوگوی فیسبوک در پایین صفحه انتخاب کنید.

چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز

۴. اگر نمی‌توانید از قابلیت مرتبط با اکانت فیسبوک بهره ببرید، تنها کافی است نام کاربری یا ایمیلی که با آن در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اید را در کادر Username or email تایپ کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Phone شماره همراه خود را برای دریافت لینک بازیابی رمز عبور وارد نمایید.

۵. در نهایت یک لینک از طریق ایمیل یا پیامک به شما ارسال می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید اقدام به تغییر رمز عبور اینستاگرام و ریست کردن آن نمایید.

ریست کردن رمز عبور اینستاگرام در کامپیوتر

اینستاگرام دارای اپلیکیشن اختصاصی برای سیستم عامل‌های دسکتاپ نیست؛ اما کاربران می‌توانند از طریق وب سایت این شبکه اجتماعی به امکانات آن در کامپیوتر هم دسترسی داشته باشند. خوشبختانه امکان ریست کردن رمز عبور در نسخه تحت وب هم فراهم شده است و می‌توان از آن برای رفع مشکل «چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز» استفاده نمود که به شرح زیر است.

۱. در ابتدا وارد وب سایت اینستاگرام به آدرس Instagram.com در مرورگر رایانه خود شوید.

۲. روی لینک Forgot password در زیر کلید Log in کلیک نمایید.

چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز

۳. در صفحه پیش‌رو، نام کاربری یا شماره همراه متصل به حساب کاربری را در کادر وسط صفحه وارد کنید.

۴. پس از وارد کردن یکی از موارد گفته شده، روی کلید Send Login Link کلیک نمایید.

چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز

۵. در صورتی که اطلاعات خواسته شده به شکل صحیح وارد شده باشد، پیام SMS Sent را مشاهده خواهید کرد. در پنجره باز شده روی OK کلیک کنید. اکنون می‌توانید با استفاده از لینک دریافتی، اقدام به ریست کردن رمز عبور خود کنید.


سوالات متداول کاربران

چگونه پیج قبلی اینستا رو برگردونیم بدون رمز؟

با استفاده از قابلیت بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل، شماره تماس یا حساب کاربری فیسبوک می‌توانید دوباره به اکانت اینستاگرام قبلی خود دسترسی داشته باشید.

آیا بازیابی رمز عبور اینستاگرام بدون ایمیل امکان‌پذیر است؟

بله؛ در صورتی که در گذشته اقدام به وارد کردن شماره همراه خود درون حساب کاربری اینستاگرام کرده باشید، می‌توانید از طریق دریافت لینک مورد نیاز به کمک پیامک، رمز عبور خود را بازیابی کنید.

آیا بازیابی رمز عبور اینستاگرام بدون شماره همراه و ایمیل ممکن است؟

در صورتی که هیچ کدام از موارد ایمیل یا شماره همراه را درون اینستاگرام تعریف نکرده باشید و رمز عبور خود را فراموش کنید، تنها از طریق حساب کاربری فیسبوک متصل می‌توانید دوباره به اکانت اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی