ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیر فروش تویوتا: سیاست ها برای فراگیری خودروهای برقی شکست می‌خورد

مدیران تویوتا معتقدند که تقاضای کافی از سوی مشتریان برای خودروهای الکتریکی وجود ندارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

معاون ارشد بخش فروش تویوتا در آمریکای شمالی معتقد است تقاضای کافی از سوی مشتریان برای خودروهای الکتریکی وجود ندارد. به همین جهت اوآمادگی لازم برای پذیرش انبوه این دسته از خودروها را در ایالات متحده نمی‌بیند. جک هولیس در جریان یک وبینار که توسط انجمن خبرنگاران خودرویی آمریکا برگزار شد، با بیان این مطلب افزود خودروهای الکتریکی هنوز خیلی گرانقیمت هستند. وی همچنین اعلام کرد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از خودروهای برقی هنوز به اندازه کافی فراهم نیست و تقاضای چندانی هم برای آن ها وجود ندارد، از این رو سیاست های دولتی برای توسعه استفاده از این خودروها نیز شکست خواهد خورد.

تویوتا

تویوتا با کراس‌اوور bZ4X به بازار خودروهای برقی ورود پیدا کرده است. این شرکت در نظر دارد به زودی شمار مدل‌های الکتریکی خود را افزایش دهد. اما با وجود این، کمپانی ژاپنی بطور مداوم از تدوین سیاست‌های جدید برای توقف تولید خودروهای درون‌سوز انتقاد می‌کند. آقای آکیو تویودا اعتقاد دارد توقف تولید مدل‌های بنزینی باعث بیکاری، افزایش آلایندگی و نابودی صنعت خودرو خواهد شد.

سهم 5.2 درصدی خودروهای برقی از بازار آمریکا

طبق آمار شش ماهه نخست امسال، خودروهای الکتریکی ۵.۲ درصد از بازار ایالات متحده را در اختیار دارند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد. با توجه به تمرکز دولت بایدن روی حمل و نقل سبز، انتظار می‌رود فروش خودروهای الکتریکی با شتابی بالا رشد کند. بد نیست بدانید بر اساس سیاست‌های دولت بایدن نیمی از خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۰ باید به پیشرانه برقی مجهز باشند.

تویوتا

تویوتا: سیاست‌های بایدن قابل تحقق نیست

اما مدیر فروش تویوتا در آمریکا این سیاست بایدن را قابل تحقق نمی داند. وی در استدلال خود به تاریخچه ۲۵ ساله خودروهای هیبریدی اشاره می کند. با گذشت دو و نیم دهه از زمان ورود این خودروها به آمریکا، سهم آنها از بازار آمریکا به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد.

تویوتا

معاون ارشد بخش فروش تویوتا در آمریکای شمالی با طعنه می‌گوید سهم کمتر از ۱۰ درصدی در شرایطی است که منابع لازم برای تولید خودروهای هیبریدی به اندازه کافی و با قیمت مناسب وجود دارد. آقای هولیس تاکید دارد تقاضا برای خودروهای برقی آنگونه که دولتمردان هدفگذاری می کنند، زیاد نیست. نکته جالب اینکه آقای هولیس معتقد است مجبور کردن مشتریان به پذیرش آنچه که آمادگی آن را ندارند، عواقب دیگری را به بار خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی