ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌ها برای مخفی کردن اپ‌ها در اندروید

در جعبه ابزار این هفته به سراغ معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها جهت پنهان کردن و رمز گذاشتن روی سایر برنامه‌ها رفته‌ایم.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

حفظ حریم شخصی یکی از دغدغه‌ای اساسی کاربران گوشی‌های هوشمند است و می‌تواند شامل موارد متفاوتی مثل تصاویر، ویدیوها، پیام‌ها و اپلیکیشن‌ها شود. خوشبختانه ابزارهای گوناگونی برای مخفی کردن تمامی آن‌ها وجود دارد؛ اما در این مطلب روی معرفی بهترین برنامه های مخفی کننده برنامه در اندروید تمرکز می‌کنیم که می‌توانند در شرایط مختلفی کاربردی و مفید واقع شوند.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

یک برنامه مخفی کننده برنامه به کاربران کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های دلخواه خود مثل پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی را از دید دیگر افراد مثل کودکان پنهان نماید. برخی از این عناوین امکانات بیشتری نیز ارائه می‌کنند که می‌تواند امنیت اطلاعات در گوشی‌های هوشمند را افزایش دهد.



۱. برنامه مخفی کننده برنامه Vault

اپلیکیشن Vault یکی از عناوین محبوب برای رمزگذاری روی سایر برنامه‌ها و فایل‌های ذخیره شده روی حافظه داخلی دستگاه است که توانسته آمار دانلود چشمگیری را در کنار امتیاز مناسب از سوی کاربران کسب کند. فایل‌ها و اپ‌های افزوده شدن به آن تنها پس از وارد کردن رمز عبور در دسترس قرار خواهند داشت و از یک مرورگر اختصاصی برای وبگردی ایمن نیز بهره می‌برد.

برنامه مخفی کننده برنامه Vault

از دیگر قابلیت‌های برنامه Vault می‌توان به تهیه نسخه پشتیبان ابری اشاره کرد که امکان انتقال داده‌های اپلیکیشن به سایر دستگاه‌ها و همگام‌سازی اطلاعات را هم فراهم می‌کند. هنگام راه‌اندازی آن هم می‌توان یک ایمیل برای شرایط خاص تعریف نمود تا در صورت فراموشی رمز عبور امکان بازیابی آن وجود داشته باشد. ویژگی‌های پیشرفته برنامه هم شامل ساخت چندین اکانت همزمان با رمزهای متفاوت، حذف آیکن از لیست برنامه‌ها و ارسال تصویر ثبت شده توسط دوربین هنگام وارد کردن رمز عبور اشتباه می‌شود.

دانلود رایگان برنامه Vault برای اندروید

Vault - Hide Pics, App Lock
کسب و کار

Vault - Hide Pics, App Lock

سازنده: Wafer Co. قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: کسب و کار
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۳ مگابایت زبان: انگلیسی

۲. برنامه Private Zone

اپلیکیشن Private Zone چندین روش مختلف برای گذاشتن رمز روی برنامه‌ها را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و توانایی پنهان کردن فایل‌های گوناگون را هم درون خود جای داده است. لاک اسکرین اختصاصی و تهیه نسخه پشتیبان ابری رمزنگاری شده روی گوگل درایو از دیگر قابلیت‌های مهم این عنوان هستند.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

برنامه Private Zone هم مانند عنوان قبلی، از مرورگر ایمن داخلی بهره می‌برد که امکان پاک کردن سریع تاریخچه وبگردی را دارد. تصویربرداری با دوربین سلفی در صورت وارد کردن اشتباه رمز عبور و اسکن کردن وضعیت امنیتی دستگاه از دیگر ویژگی‌های شایان ذکر این اپ هستند.

دانلود رایگان برنامه Private Zone برای اندروید

Private Zone - AppLock, Video & Photo Vault
عکس و فیلم

Private Zone - AppLock, Video & Photo Vault

سازنده: Private Zone LTD قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۳. برنامه مخفی کننده برنامه Vaulty

یکی دیگر از بهترین برنامه های مخفی کننده برنامه در سیستم عامل اندروید، اپلیکیشن Vaulty است که امتیاز قابل قبولی را از سوی کاربران کسب کرده است. نسخه اصلی آن برای پنهان کردن عکس‌ها و ویدیوها در نظر گرفته شده است؛ اما در نسخه پرمیوم می‌توان همین کار را برای سایر اپ‌ها نیز انجام داد. همچنین امکان تغییر ظاهر برنامه به یک ماشین حساب جهت گمراه کردن دیگر افراد هم وجود دارد.

برنامه مخفی کننده برنامه Vaulty

پشتیبانی از اطلاعات کارت‌های اعتباری و اوراق شناسایی، تهیه خودکار نسخه پشتیبان ابری رایگان از داده‌ها، ساخت پین کد فرعی برای صندوق جعلی و پخش مستقیم ویدیوها در داخل برنامه، از دیگر امکانات مهم Vaulty محسوب می‌شوند. اگر علاقه‌مند به استفاده از این عنوان هستید، می‌توانید نسخه پرمیوم آن را به صورت رایگان از منابع دریافت اپ غیر رسمی دانلود کنید.

دانلود رایگان برنامه Vaulty برای اندروید

Vaulty : Hide Pictures Videos
عکس و فیلم

Vaulty : Hide Pictures Videos

سازنده: Squid Tooth LLC قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۸ مگابایت زبان: انگلیسی

۴. برنامه مخفی کننده برنامه App Hider

همانطور که از نام اپلیکیشن App Hider مشخص است، به صورت اختصاصی روی ارائه قابلیت مخفی کردن برنامه‌ها تمرکز دارد. این عنوان در کنار پنهان کردن اپ‌ها می‌تواند تصاویر، ویدیوها و سایر فایل‌ها را هم مخفی کند و برای کلون کردن شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها و همراه داشتن چندین اکانت به صورت همزمان نیز کاربرد دارد. در نهایت کاربر می‌تواند ظاهر آن را به یک ماشین حساب ساده تغییر دهد تا به راحتی قابل شناسایی نباشد.

برنامه مخفی کننده برنامه App Hider

برخلاف عناوین رقیب، خبری از پرداخت درون برنامه‌ای برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته در برنامه App Hider نیست؛ اما کاربران باید با تبلیغات داخلی دست و پنجه نرم کنند. همچنین شایان ذکر است که این اپ امکان کلون کردن تمامی برنامه‌ها را ندارد و برای پشتیبانی از برخی عناوین خاص مثل تلگرام و واتساپ نیاز به دانلود کتابخانه جداگانه دارد.

دانلود رایگان برنامه App Hider برای اندروید

App Hider-Hide Apps and Photos
شخصی سازی

App Hider-Hide Apps and Photos

سازنده: Hide Apps (NO ROOT) قیمت: رایگان - با تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: شخصی سازی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۲ مگابایت زبان: انگلیسی

۵. برنامه Notepad Vault

اپلیکیشن Notepad Vault محصول دیگری از توسعه‌دهنده App Hider است که امکانات مشابهی را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ اما در برخی جزئیات، تفاوت دارد. در این برنامه مخفی کننده برنامه هم می‌توان اپ‌ها را از دید دیگر افراد مخفی نمود؛ اما ظاهر فرعی آن به جای ماشین حساب، یک دفترچه یادداشت ساده است. کلون کردن برنامه‌ها هم در آن دیده می‌شود.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

به طور کلی اگر تجربه استفاده از App Hider را دارید، نیازی نیست تا به سراغ Notepad Vault بروید؛ مگر این که قصد داشته باشید از ظاهری متفاوت استفاده نمایید. پنهان کردن نوتیفیکیشن‌ها در سه حالت مختلف، مخفی کردن اپ‌ها از برنامه‌ها اخیر، ماژول گالری مستقل برای پنهان کردن تصاویر و ویدیو‌ها، شورت‌کات اختصاصی برای دسترسی به دوربین مخفی و پلیر داخلی از دیگر امکانات عنوان اشاره شده هستند.

دانلود رایگان برنامه Notepad Vault برای اندروید

Notepad Vault-AppHider
شخصی سازی

Notepad Vault-AppHider

سازنده: Hide Apps (NO ROOT) قیمت: رایگان - با تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: شخصی سازی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱ مگابایت زبان: انگلیسی

۶. برنامه App Icon Hider

اپلیکیشن App Icon Hider نمونه نسبتاً ساده‌تری در مقایسه با سایر رقبای خود است که روی ارائه امکانات پایه در قالب یک لانچر ساده تمرکز دارد. خوشبختانه این عنوان برای عملکرد صحیح نیازی به دسترسی روت ندارد و می‌توان آن را روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید ۵ یا بالاتر نصب نمود.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

کاربران می‌توانند اقدام به مخفی کردن سایر اپ‌ها توسط برنامه App Icon Hider کنند و برای آن رمز عبور تعیین نمایند. همچنین امکان پنهان کردن مخاطبین، تصاویر، ویدیو‌ها و... توسط آن وجود دارد. تمامی موارد ذکر شده به شکل رایگان ارائه شده‌اند و نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای یا خرید نسخه پرمیوم وجود ندارد.

دانلود رایگان برنامه App Icon Hider برای اندروید

App Icon Hider
شخصی سازی

App Icon Hider

سازنده: Rythmic Apps LLP قیمت: رایگان - با تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: شخصی سازی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵ مگابایت زبان: انگلیسی

۷. برنامه مخفی کننده برنامه Hide it Pro

اپلیکیشن Hide it Pro یکی از عناوین قدیمی در میان بهترین برنامه های مخفی کننده برنامه است که امکانات پیشرفته‌ای را درون خود دارد. این عنوان در قالب یک اپ مدیریت صدا در میان لیست اپلیکیشن‌ها ظاهر می‌شود و می‌توان در حالت عادی از آن برای کم و زیاد کردن صدا استفاده نمود. اما اگر انگشت خود را برای چند ثانیه روی آن نگه دارید، رابط کاربری اصلی ظاهر می‌شود و پس از وارد کردن رمز عبور قادر خواهید بود به موارد پنهان شده دسترسی داشته باشید.

بهترین برنامه مخفی کننده برنامه

برنامه Hide it Pro می‌تواند به صورت خودکار اقدام به تهیه نسخه پشتیبان ابری کند و از گالری داخلی با امکان اشتراک‌گذاری مستقیم در سایر پلتفرم‌ها مثل واتساپ و فیسبوک بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های مهم آن می‌توان به ویدیو پلیر داخلی با پشتیبانی از VLC و MPlayerX، رمزگذاری خودکار روی فایل‌ها، وبگردی و چت خصوصی و مخفی کردن آیکن سایر اپ‌ها اشاره نمود. تنها مشکل اصلی آن، قدیمی بودن رابط کاربری در مقایسه با سایر عناوین ذکر شده است.

دانلود رایگان برنامه Hide it Pro برای اندروید

Hide Photos, Video and App Lock - Hide it Pro
عکس و فیلم

Hide Photos, Video and App Lock - Hide it Pro

سازنده: ANUJ TENANI قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۵ مگابایت زبان: انگلیسی

۸. برنامه Parallel Space

اپلیکیشن Parallel Space برای کلون کردن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها طراحی شده است و امکان دسترسی به چندین اکانت به شکل همزمان را به کاربران می‌دهد. با این حال می‌توان از آن برای پنهان کردن سایر اپ‌ها نیز استفاده نمود؛ اما نباید انتظار امکانات پیشرفته در مقایسه با عناوین قبلی را داشته باشید.

برنامه Parallel Space

برای مخفی کردن برنامه‌ها با Parallel Space تنها کافی است تا یک کلون از اپ مورد نظر تهیه کنید و سپس نسخه اصلی را از روی دستگاه پاک نمایید. نسخه کلون شده در داخل اپ باقی خواهد ماند و در هر زمانی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. همچنین امکان ساخت حساب کاربری جدید برای پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم از این طریق وجود خواهد داشت.

دانلود رایگان برنامه Parallel Space برای اندروید

Parallel Space - Multiple accounts & Two face
شخصی سازی

Parallel Space - Multiple accounts & Two face

سازنده: LBE Tech قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: شخصی سازی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۶ مگابایت زبان: انگلیسی

۹. برنامه مخفی کننده برنامه Dialer Lock

اپلیکیشن Dialer Lock هم عنوان دیگر از سازنده App Hider و Notepad Vault است که دوباره در قالب یک ابزار برقراری تماس ظاهر شده است و نام آن در میان لیست اپ‌ها +Calculator است. البته در صورتی که اقدام به باز کردن برنامه‌های اخیر کنید، با نام اصلی قابل مشاهده خواهد بود.

برنامه مخفی کننده برنامه Dialer Lock

تمامی امکانات ذکر شده برای دو عنوان مشابه، در برنامه Dialer Lock نیز وجود دارد؛ در نتیجه اگر قبلا آن‌ها را امتحان کرده‌اید، نیازی نیست به سراغ این مورد بروید.

دانلود رایگان برنامه Dialer Lock برای اندروید

Dialer Lock - AppHider
ابزارهای کاربردی

Dialer Lock - AppHider

سازنده: Hide Apps (NO ROOT) قیمت: رایگان - با تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۹ مگابایت زبان: انگلیسی

۱۰. لانچرهای غیر رسمی اندروید

لانچرهای غیر رسمی یکی از ابزارهای رایج برای شخصی‌سازی محیط دستگاه‌های اندرویدی به شمار می‌روند که امکانات متعددی از جمله تغییر آیکن برنامه‌ها یا مخفی کردن آن‌ها را در اختیار کاربران می‌گذارند. اگرچه این لانچرها معمولا از قابلیت تعریف رمز عبور برای ورود به اپ‌ها بی‌بهره هستند؛ اما گزینه خوبی برای مخفی کردن آن‌ها محسوب می‌شوند. در صورتی که هم اکنون از لانچر غیر رسمی روی موبایل یا تبلت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون نصب دیگر عناوین، اقدام به پنهان کردن اپ‌های دلخواه خود کنید. در پایین می‌توانید لیستی از لانچرهای دارای این ویژگی‌ها را مشاهده کنید.

  • نوا لانچر (Nova Launcher)
  • اپکس لانچر (Apex Launcher)
  • سی لانچر (C Launcher)
  • آپولو لانچر (Apolo Launcher)
  • اِیس لانچر (Ace Launcher)

سوالات متداول درباره بهترین برنامه های مخفی کننده برنامه

بهترین برنامه های مخفی کننده برنامه اندروید کدام است؟

اپلیکیشن‌های Hide it Pro و App Hider در کنار Vault از بهترین برنامه های مخفی کننده برنامه در اندروید به شمار می‌روند.

بهترین لانچر برای مخفی کردن برنامه‌ها در اندروید کدام است؟

لانچرهای مختلفی امکان پنهان کردن آیکن برنامه‌ها را در اختیار کاربران می‌گذارند که از میان آن‌ها می‌توان به نوا لانچر و سی لانچر اشاره نمود.

بهترین روش برای مخفی کردن برنامه‌ها در اندروید چیست؟

استفاده از برنامه های مخفی کننده برنامه اختصاصی به همراه رمز عبور، ایمن‌ترین روش برای پنهان کردن اپ‌ها و حفظ حریم شخصی در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی