ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون 14 پرو
تکنولوژی

طراحی «جزیره پویا» احتمالا به تمام مدل‌های سری آیفون 15 راه پیدا می‌کند

برخلاف سری آیفون 14، به نظر می‌رسد کاربران مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 هم به جزیره پویا دسترسی پیدا می‌کنند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

اپل امسال از سبک طراحی جدیدی برای نمایشگر آیفون‌ها رونمایی کرد که «جزیره پویا» نام دارد و جایگزین ناچ بالای صفحه نمایش شده است. در حالی که هم اکنون تنها مدل‌های پرو از این طراحی بهره می‌برند، یکی از تحلیلگران مطرح بازار گفته که سال آینده میلادی باید منتظر جزیره پویا در تمام مدل‌های سری آیفون 15 باشیم.

«راس یانگ»، تحلیلگر مطرح دنیای نمایشگرها در توییت جدیدش مدعی شده سال آینده میلادی طراحی جزیره پویا یا همان حفره بیضی شکل نمایشگر به مدل‌های استاندارد هم راه پیدا می‌کند، بنابراین کاربران نسخه‌های استاندارد و پلاس هم به طراحی بدون ناچ دسترسی پیدا می‌کنند.

آیفون 15 با جزیره پویا اما بدون رفرش ریت 120 هرتزی

اگرچه یانگ گفته طراحی ناچ در مدل‌های استاندارد جای خود را به جزیره پویا می‌دهد، اما از سوی دیگر نباید منتظر استفاده از پنل LTPO یا رفرش ریت 120 هرتزی در این محصولات باشیم. بنابراین فناوری پروموشن و همچنین نمایشگر همیشه روشن احتمالا همچنان در انحصار مدل‌های پرو خانواده آیفون 15 باقی می‌ماند.

طراحی جزیره پویا یک حفره بیضی شکل است که سنسورهای فیس آیدی و دوربین سلفی را در خودش جا داده. البته این طراحی جدید کاربردهای دیگری هم دارد و برای مثال تماس‌های دریافتی را نشان می‌دهد و می‌تواند با فعالیت‌های زنده (Live Activities) در اپ‌های شخص ثالث کار کند. البته این ویژگی با انتشار iOS 16.1 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آیفون 15 جزیره پویا

راس یانگ سابقه مناسبی در افشای اطلاعات مربوط به محصولات اپل دارد، بنابراین می‌توان تا حد مناسبی به گفته‌های اخیرش اعتماد کرد. برای مثال یانگ به درستی پیش‌بینی کرده بود که فناوری پروموشن به مدل‌های پرو آیفون 13 و همچنین مک بوک پرو 14 و 16 اینچی راه پیدا می‌کند و همچنین آیپد مینی جدید با نمایشگر 8.3 اینچی از راه می‌رسد.

اگرچه جزیره پویا در مدل‌های استاندارد آیفون 15 می‌تواند خبری خوشحال‌کننده برای کاربران باشد، اما استفاده از پنل 60 هرتزی در زمانی که بسیاری از گوشی‌های میان‌رده اندرویدی از نمایشگر 120 هرتزی بهره می‌برند، کمی تعجب‌برانگیز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی