ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی DALL-E
تکنولوژی

هوش مصنوعی DALL-E حالا به کاربران اجازه می‌دهد تا چهره‌ها را ویرایش کنند

با وجود این قابلیت علاوه بر تغییر چهره، می‌توان ویژگی‌هایی مانند مدل مو و لباس خود را نیز در عکس‌ها تغییر داد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

شرکت OpenAI تصمیم گرفته تا قابلیت ویرایش چهره انسان‌ها در تصاویری که از طریق مدل هوش مصنوعی DALL-E تولید می‌شود را در دسترس تمام کاربران قرار دهد. قبلا به دلیل ترس از سوءاستفاده غیرمجاز، این ویژگی در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار داشت و OpenAI حالا می‌گوید که پس از بهبود فیلترهای خود برای حذف تصاویر حاوی «محتوای جنسی، سیاسی و خشونت‌آمیز»، آن را برای تمام کاربران ارائه کرده است.

تغییر چهره و ویژگی‌های مختلف با هوش مصنوعی DALL-E

با وجود این ویژگی، کاربران می‌توانند تصاویر را در DALL-E به روش‌های مختلفی ویرایش کنند. به عنوان مثال، می‌توان پس از آپلود عکس شخصی خود، تغییراتی در تصاویر ایجاد کرد و حتی می‌توان ویژگی‌های خاصی مانند تغییر لباس یا مدل موی شخص را نیز ویرایش کرد. این قابلیت برای بسیاری از کاربران در صنایع خلاق، از عکاسان گرفته تا فیلمسازان، کاربردی خواهد بود.



OpenAI در بیانیه خود به کاربران درباره این ویژگی گفته:

«با بهبود سیستم ایمنی خود، DALL-E اکنون آماده است تا از این موارد کاربردی لذت بخش و مهم پشتیبانی کند و در همین حال، احتمال آسیب ناشی از دیپ فیک را به حداقل می‌رساند.»

هوش مصنوعی DALL-E

در طول چند وقت گذشته، مدل‌های هوش مصنوعی مانند DALL-E که می‌توانند با استفاده از تعریف‌های کاربران، تصاویری را ایجاد کنند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و آن‌ها تلاش می‌کنند تا معایب احتمالی فناوری خود را کاهش دهند. OpenAI به‌عنوان شرکت تولیدکننده DALL-E که با غول‌‌های فناوری بزرگی از جمله مایکروسافت ارتباط دارد، رویکردی نسبتا محتاطانه در پیش گرفته است و همین امر باعث شده تا رقبایی مانند Stable Diffusion که محدودیت‌های کمتری برای کاربران خود ایجاد می‌کنند، از آن پیشی بگیرند.

به عنوان مثال، با وجود این تغییر نیز شرایط خدمات OpenAI همچنان آپلود تصاویر افراد بدون رضایت آن‌ها یا تصاویری که کاربران حق استفاده از آن‌ها را ندارند، برای کاربران ممنوع می‌کند. با این حال، فناوری فیلتر OpenAI با وجود این قابلیت توسط کاربران بیشتری آزمایش خواهد شد که برخی از آن‌ها، در گذشته، به نادقیق بودن آن اشاره کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی