ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید گیفت کارت

در این مطلب به معرفی گیفت کارت‌ها و کاربرد آن‌ها پرداخته می‌شود و شما در چگونگی خرید گیفت کارت راهنمایی می‌شوید.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خریدکردن یکی از تفریحات آرامش بخش از نظر بسیاری از انسان‌هاست. در دنیای امروزی خریدها به دو نوع کلی تقسیم می‌شوند؛ خریدهای حضوری و خریدهای اینترنتی. خریدهای حضوری که نیازی به معرفی ندارند و منظور از آن‌ها همان شیوه‌ی کلاسیک خریدکردن از مغازه‌ها و بازارهای فیزیکی است. اما خرید اینترنتی یکی دیگر از روش‌های خرید کردن است که در سال‌های اخیر به محبوبیت چشمگیری دست یافته‌است. در این روش شما در فضای مجازی و از فروشگاه‌های اینترنتی کالای مورد نیاز خود را خریداری می‌کنید. این مقاله به معرفی یکی از انواع روش‌های خرید اینترنتی اختصاص دارد که در مورد آن کمتر صحبت می‌شود. در این مقاله به معرفی گیفت کارت‌ها و کاربرد آن‌ها پرداخته می‌شود و شما در چگونگی خرید گیفت کارت راهنمایی می‌شوید؛ پس ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

گیف کارت چیست؟

ترجمه‌ی لغوی گیفت کارت همان کارت هدیه‌ است. حال احتمالاً ذهنتان به سمت کارت‌های هدیه‌ای می‌رود که برای کادو دادن در مناسبت‌های مختلف از بانک تهیه می‌کنیم. باید گفت که گیفت کارت شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با این کارت‌های هدیه‌ی بانکی دارد. گیفت کارت‌ها نوعی از کارت‌های اعتباری هستند که به شکل مجازی ارائه می‌شوند و بسته به نوع گیفت کارت می‌توان از آن برای خرید در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف استفاده کرد.

اعتبار گیفت کارت‌ها نه مجدداً شارژ شده و نه می‌تواند به کارت دیگری انتقال پیدا کند. هم‌چنین نمی‌توان از اعتبار یک گیفت کارت برای خرید از چندین استور و یا سایت‌های اینترنتی استفاده کرد. برای مثال اگر شما اقدام به خرید گیفت کارت اپل کرده‌باشید، نمی‌توانید از آن برای خرید بازی‌های پلی استیشن استفاده کنید.

اگر قصد خرید گیفت کارت را دارید، احتمالاً برای‌تان جای سوال است که این محصول به چه شکلی به دستتان می‌رسد. باید گفت که گیفت کارت‌ها نیز در گذشته مانند کارت‌های هدیه‌ی معمولی به شکل فیزیکی ارائه می‌شدند؛ اما در حال حاضر بیشتر کمپانی‌ها و سرویس‌های معروف ارائه‌دهنده‌ی گیفت کارت، آن را به شکل یک کد به شما تحویل می‌دهند. این کد برخلاف کارت‌های اعتباری و یا کارت‌های هدیه‌ی معمولی، به نام هیچ فردی ثبت نشده و شما به صورت ناشناس می‌توانید از آن استفاده کنید.

گیفت کارت چه تفاوتی با کارت پیش پرداخت دارد؟

کارت‌های پیش پرداخت نیز انواعی از کارت‌های اعتباری هستند که برای تمام افراد جامعه، حتی کسانی که حساب بانکی ندارند، قابل استفاده هستند. تفاوت گیفت کارت‌ها با این نوع از کارت‌های اعتباری، در این است که گیفت کارت‌ها قابل شارژ نیستند و برخلاف کارت‌های پیش پرداخت، تنها در یک اپلیکیشن و یا فروشگاه اینترنتی قابلیت استفاده دارند.

قیمت گیفت کارت

یکی دیگر از نکاتی که در خرید گیفت کارت باید به آن توجه کنیم، قیمت آن است. اعتبار گیفت کارت‌ها متفاوت است؛ طبیعتاً گیفت کارتی که اعتبار بالاتری را در اختیار شما قرار دهد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. معمولاً اعتبار گیفت کارت‌ها از چند دلار تا هزار دلار و حتی بالاتر متغیر است. بدیهی است که بهایی که برای خرید گیفت کارت پرداخت می‌کنید، مقداری بالاتر از اعتبار کارت است.

دلایل استفاده از گیفت کارت

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل در خصوص قیمت گیفت کارت‌ها ارائه دادیم، ممکن است به این فکر بیفتید که چه لزومی دارد که کارتی را با قیمتی بیشتر از اعتبار اصلی آن خریداری کنیم؟ باید گفت که یکی از ساده‌ترین راه‌های خرید از استورها و اپلیکیشن‌های معروف دنیا برای ما ایرانیان، استفاده از گیفت کارت است؛ چرا که برخلاف دیگر کشورها، پرداخت در سایت‌های معروف بین‌المللی از طریق حساب‌های بانکی ما امکان‌پذیر نیست. حال اگر شما قصد خرید اکانت سرویسی معروف را دارید و یا برای آپدیت‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای در یک بازی پلی استیشن یا ایکس باکس ناچار به پرداخت مبلغی مشخص هستید، یکی از بهترین راه‌های پیش رویتان استفاده از گیفت کارت مختص به آن کمپانی‌ست.

محبوب‌ترین گیفت کارت‌ها در دنیا

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی معروف‌ترین و محبوب‌ترین گیفت کارت‌های حال حاضر دنیا بپردازیم؛ پس با ما همراه‌ باشید.

گیفت کارت پلی استیشن

کمتر کسی را می‌توان یافت که با کنسول محبوب گیمینگ شرکت سونی، یعنی پلی استیشن، آشنایی نداشته‌باشد. این کنسول ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که آن را به کنسول محبوب بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای تبدیل کرده‌است. برخی از این قابلیت‌ها رایگان نیستند و برای استفاده از آن‌ها می‌توانید اقدام به خرید گیفت کارت پلی استیشن کنید.

گیفت کارت استیم

اگر به گیم علاقه‌مندید، حتماً با شبکه‌ی استیم آشنایی دارید. استیم یک شبکه‌ی گسترده‌ی بازی‌های آنلاین است که محبوبیت ویژه‌ای در میان گیمرها دارد. فروشگاه شبکه‌ی استیم نیز انواع بازی‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهد. اگر بازی غیر رایگانی را در این شبکه زیر نظر دارید، می‌توانید به خرید گیفت کارت استیم اقدام کرده و سپس بازی مورد نظرتان را از این طریق خریداری نمایید.

گیفت کارت اسپاتیفای

اسپاتیفای پلتفرم معروف پخش موسیقی است که با توجه به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که برای پخش و دسته‌بندی موسیقی دارد، به محبوب‌ترین سرویس پخش موزیک تبدیل شده‌است. اکانت اسپاتیفای به دو صورت رایگان و یا پرمیوم قابل تهیه است. اکانت پرمیوم مزیت‌های بسیار بیشتری نسبت به اکانت رایگان آن دارد. بزرگترین مزیت آن، پخش‌نشدن تبلیغ در میان آهنگ‌هاست. برای خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای و استفاده از مزایای آن نیز می‌توانید گیفت کارت مخصوص اسپاتیفای را تهیه کنید.

گیفت کارت گوگل پلی استور

محبوب‌ترین پلتفرم دانلود اپلیکیشن در دستگاه‌های اندرویدی، گوگل پلی استور است. فروشگاه گوگل پلی تمامی اپلیکیشن‌های کاربردی اندرویدی را ارائه می‌کند. بسیاری از این برنامه‌ها رایگان هستند؛ اما برخی از آن‌ها نیز نیاز به پرداخت هزینه دارند. یکی از راه‌های پرداخت هزینه در پلی استور، خرید گیفت کارت است. شما می‌توانید با استفاده از گیفت کارت، حساب گوگل پلی خود را شارژ کرده و از اعتبار حسابتان برای دانلود برنامه‌های مختلف و کاربردی استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم گیفت کارت تهیه کنیم؟

متاسفانه در ایران به دلیل وجود تحریم‌های بانکی، امکان خرید مستقیم و بدون واسطه‌ی گیفت کارت وجود ندارد؛ اما هیچ جای نگرانی نیست. چرا که برخی از شرکت‌های معتبر ایرانی می‌توانند به نمایندگی از شما اقدام به خرید گیفت کارت PSN، اپل، اسپاتیفای و... کرده و کد مربوطه را به‌طور آنی به شما ارائه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی