ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه نرم افزار مدیریت ناوگان مناسب‌مان را پیدا کنیم؟

ابتدا کمی درباره مدیریت ناوگان صحبت می‌شود و سپس ویژگی‌های یک سامانه تمام‌عیار برای مدیریت ناوگان به شما معرفی می‌شود. شرکت‌ها و سازمان‌ها ناوگان‌هایی دارند که این ناوگان‌ها می‌تواند بزرگ یا کوچک باشند. در هر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ابتدا کمی درباره مدیریت ناوگان صحبت می‌شود و سپس ویژگی‌های یک سامانه تمام‌عیار برای مدیریت ناوگان به شما معرفی می‌شود.

شرکت‌ها و سازمان‌ها ناوگان‌هایی دارند که این ناوگان‌ها می‌تواند بزرگ یا کوچک باشند. در هر صورت،‌ مدیریتِ مناسبِ این ناوگان‌ها می‌تواند به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها بینجامد. همچنین این کار افزایش ایمنی و رضایت مشتری را در دل خود دارد. نرم افزار مدیریت ناوگان یک داشبورد تخصصی و آنلاین در اختیار مدیران ناوگان قرار می‌دهد تا عملکرد ناوگان و همچنین عملیات‌های ناوگان خود را به دقت زیر نظر بگیرند.

منافع مدیریت ناوگان

نرم افزار مدیریت ناوگان، مدیران را قادر می‌سازد تا لحظه‌ای حرکت و مکان خودرو را ببینند. به این لیست، عملکرد راننده، مصرف سوخت و تاخیرهای احتمالی را هم اضافه کنید.

  • رعایت قوانین رانندگی
  • ایمنی، عملکرد و رضایت بیشتر راننده
  • کاغذبازی کمتر و دقت بیشتر
  • ردیابی لحظه‌ای از دارایی‌های شرکت یا سازمان
  • بهینه‌سازی مصرف سوخت
  • رضایت بیشتر مشتریان و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی

اما برسیم به سوال اصلی‌مان:

چطور بهترین نرم افزار مدیریت ناوگان را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید بهترین نرم افزار مدیریت ناوگان، مطمئن شوید که سامانه مدیریت ناوگانی که انتخاب می‌کنید، دارای این ویژگی‌های اصلی باشد:

مدیریت رانندگان

مدیریت راننده شامل کارهایی است که به نظارت پارامترهای ضروری رانندگی مانند شتاب، ترمز شدید، سرعت زیاد و پیچش ناگهانی اشاره دارد. وقتی این بازخوردها را با رانندگان به اشتراک می‌گذاریم، آنها می‌توانند کارهای لازم را برای اصلاح رانندگی خود انجام دهند. حتی شما می‌توانید در این مسیر به آن‌ها کمک کنید و بستر آموزش‌های مکملِ رانندگی را ایجاد کنید. این بسترها می‌تواند محتوای، متنی، ویدئویی و حتی عملی باشد و در نهایت برسیم به:

  • افزایش بهره‌وری رانندگان
  • کاهش احتمال تصادفات
  • مصرف سوخت کمتر
  • عملکرد بهتر خودرو

وقتی روی ایجاد عادت‌های خوب رانندگی سرمایه‌گذاری ‌کنید، رانندگان خود را نیز بیشتر برای سازمان یا شرکت خود حفظ خواهید کرد و این موضوع از مواردی است که متاسفانه در جامعه صنعتی ما به آن کمتر توجه می‌شود.

مدیریت خودرو

مدیریت خودرو می‌تواند شامل یک سیستم ردیابیGPS  و یک سیستم هشدار ناوگان باشد.

سیستم ردیابی GPS

سخت افزار ردیاب، مدیران ناوگان را قادر می‌سازد تا به مکان‌های لحظه‌ای خودرو و ماشین‌آلات خود دسترسی داشته باشند. این امکان به آن‌ها این قابلیت را می‌دهد تا بدانند خودرو آن‌ها در هر زمان معین، کجاست و همچنین در وضعیتی هستند. منظور ما از وضعیت خودرو، در حال حرکت، در حال فعالیت یا پارک است. ردیابی به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا بهره‌وری را به حداکثر خود نزدیک کنند و اطلاعات دقیقی را در مورد زمان‌های تحویل، به مشتریان ارائه کنند و تجربه کلی مشتری را بهبود ببخشند. اکثر سیستم‌های مدیریت ناوگان، ردیابی بدون سخت‌افزار ردیاب را هم امکان‌پذیر می‌کنند. اما چگونه؟ به وسیله گوشی‌های تلفن همراه رانندگان. در واقع به نوعی گوشی‌های تلفن همراه، نقش ردیاب را به عهده می‌گیرند و اطلاعات و داده‌ها برای مرکز داده، می‌فرستند.

سیستم هشدار ناوگان

یک سیستم هشدار ناوگان می‌تواند شما را از مشکلات در حین کار کردن خودروها و ماشین‌آلات آگاه کند. به عنوان مثال، یک سیستم هشدار ممکن است به راننده اطلاع دهد که در صورتی که خودرو برای مدت طولانی روشن باشد، خودرو خود را خاموش کند. این موضوع به کاهش اتلاف سوخت، کمک شایانی می‌کند. اگر راننده، خودرو را خاموش نکند، مدیر ناوگان می‌تواند یک اعلان برای تماس با راننده دریافت کند.

نظارت بر فرایند عملیات

این نظارت شامل برنامه‌ریزی و نظارت بر مسیر، مدیریت سوخت و مدیریت وظایف رانندگان است که در زیر آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • برنامه‌ریزی و نظارت بر مسیر
    نرم افزار مدیریت ناوگان با تجزیه و تحلیل عملکردهای گذشته برای سفرهای ثبت شده و همچنین پیش بینی رویدادهای آینده به بهینه سازی مسیر کمک می‌کند. این به زمان رسیدن سریعتر و مشتری‌مداری بهتر کمک می‌کند.
  • مدیریت سوخت

هزینه‌های سوخت بخش عمده‌ای از بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها را تشکیل می‌دهد. بهینه‌سازی مسیر به طور خودکار منجر به مصرف سوخت کمتر و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

  • مدیریت کارها
    عملیات، وسایل نقلیه، رانندگان و مسیرها را بهینه کنید تا مطمئن شوید که هر سفارش در اسرع وقت انجام می‌شود و در نتیجه رضایت مشتریان خود را ابتدا حفظ کنید و سپس افزایش دهید. نرم افزار مدیریت ناوگان موقعیت مکانی هر محصول را در زمان واقعی ارائه می دهد. بنابراین در صورت تاخیر می‌توان به موقع به مشتریان اطلاع داد و این موضوع می‌تواند از ناراحتی‌های بعدی مشتریان را کم کند و یا در بهترین شرایط از بین ببرد.

ادغام نرم افزار

سامانه‌ها مدیریت ناوگان نمی‌تواند کاملا به صورت مستقل عمل کند. پس نرم افزار آن باید امکان این را داشته باشند که بتوانند با سامانه و نرم افزارهای دیگر لینک شوند. حال این نرم افزارها می‌توانند سامانه مدیریت خدمات و یا سامانه تعمیر و نگهداری خودرو باشد.

مدیریت ناوگان به سبک اورنگ

اورنگ بیش از ۱۴ است که در زمینه ردیاب خودرو و سامانه ردیابی فعالیت می‌کند و توانسته است با تلاش، رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد. در این سال‌ها سامانه‌ ردیابی بارها به‌روزرسانی شده است تا بتواند به مشتریان خود خدمات بهتری بدهد و اتفاقا یکی از به‌روزرسانی‌ها در همین اواخر (در زمان نگاشتن این متن) انجام شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ما  opp.co.irمراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی