ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

معرفی لپ تاپ MSI GF63؛ تجربه گیمینگ با هزینه مناسب

لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 11UC محصولی با کیفیت و خوش قیمت برای ورود به دنیای گیم است.

نوشته شده ۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰
بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

کمپانی تایوانی MSI ده‌ها مدل لپ‌تاپ گیمینگ را در رده‌های قیمتی مختلف روانه بازار جهان کرده و تعداد زیادی از آنها به بازار ایران نیز راه پیدا کرده‌اند. لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 یکی از مدل‌های اقتصادی این شرکت است که پیش از این با کارت گرافیک قدیمی GTX 1650 معرفی شده بود، اما چند ماه قبل با کارت گرافیک نسل جدید انویدیا یعنی RTX 3050 به‌روزرسانی شد. این لپ‌تاپ اکنون در بازار ایران حضور دارد و با قیمت مناسب، می‌تواند گزینه خوبی برای ورود به دنیای گیم باشد. در این مطلب می‌خواهیم لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC را به شما معرفی کنیم.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 اگرچه پردازنده نسل یازدهم اینتل را در اختیار دارد، اما همچنان می‌تواند بازی‌های روز را با نرخ فریم قابل قبول اجرا کند. این لپ‌تاپ به پردازنده Core i7-11800H و ۱۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شده و از کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 برای پردازش گرافیکی بهره می‌گیرد. از ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و وزن پایین آن اشاره کرد که به‌نوعی سبک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ ۱۵.۶ اینچی بازار با کارت گرافیک سری ۳۰۰۰ انویدیا به‌شمار می‌رود. شرکت ماتریس به‌ عنوان نماینده رسمی و انحصاری لپ‌تاپ‌های MSI در ایران، این لپ‌تاپ را ۲۴ ماه ضمانت می‌کند.

معرفی ویدیویی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

فهرست مشخصات لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

  • نمایشگر ١۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ١۴۴ هرتزی
  • پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11800H
  • پردازشگر گرافیکی انویدیا RTX 3050
  • ١۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 قابل ارتقاء تا ۶۴ گیگابایت
  • ١ ترابایت حافظه داخلی از نوع PCIe SSD نسل سوم
  • باتری ۵٢.۴ وات ساعتی
  • آداپتور ١٢۰ واتی
  • وزن ١.٨۶ کیلوگرم
  • گارانتی ۲۴ ماهه ماتریس
  • قیمت برای مشخصات بالا حدود ۳۶ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

لپ‌تاپ MSI GF63 Thin طراحی استانداردی دارد و برخلاف بیشتر محصولات بالارده، پر‌زرق‌و‌برق نیست. تنها بخش‌هایی که رنگ مورد علاقه گیمرها یعنی قرمز در آن استفاده شده است، لوگوی MSI پشت نمایشگر و حاشیه‌های اطراف کلیدهای کیبورد است. بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده از این لپ‌تاپ در جلسات مهم نیز استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ‌تاپ MSI GF63 ابعاد جمع‌وجور و وزن کم آن است. این دستگاه با وزن ۱.۸۶ کیلوگرم و ضخامت ۲۲ میلی‌متر، یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین محصولات بازار با پردازشگر گرافیکی سری RTX 3000 محسوب می‌شود و حمل‌ونقل آن فشار زیادی به شما وارد نخواهد کرد. همراه دستگاه یک کوله‌پشتی با برند MSI نیز به شما داده می‌شود.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC
بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

کیبورد لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 از نور پس‌زمینه تک‌رنگ بهره می‌برد. کلیدها فاصله مناسبی از یکدیگر دارند و با فاصله حرکتی کافی، تایپ‌کردن را برای شما راحت‌تر می‌کنند. تاچ‌پد لپ‌تاپ ابعاد بزرگی ندارد ولی با دقت مناسب، استفاده عمومی را جواب می‌دهد. با این حال اکثر کاربران از ماوس استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 کیفیت بالای ساخت آن است. این لپ‌تاپ با بدنه فلزی از جنس آلومینیوم برس‌خورده، حس یک لپ‌تاپ با‌کیفیت را به شما می‌دهد. البته قاب داخلی نمایشگر و زیر دستگاه از پلاستیک ساخته شده است.

درگاه‌های ارتباطی

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC
بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC
بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 درگاه‌های ارتباطی متنوعی دارد که فهرست آنها را در ادامه می‌بینید:

سمت چپ بدنه:

  • سوکت شارژ
  • درگاه USB 3.2 نوع A

سمت راست بدنه:

  • جک شبکه
  • درگاه USB 3.2 نوع C
  • ۲ درگاه USB 3.2 نوع A
  • جک هدفون
  • جک میکروفون

پشت بدنه:

  • درگاه HDMI

لپ‌تاپ MSI GF63 Thin در بخش ارتباطات بی‌سیم نیز به‌روز است و از وای‌فای ۶ در کنار بلوتوث نسخه ۵.٢ هم پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 برای نمایش محتوا به نمایشگر ١۵.۶ اینچی با پنل IPS LCD مجهز شده است. این نمایشگر از وضوح Full HD بهره می‌برد و کیفیت قابل قبولی دارد. این نمایشگر از نظر کنتراست و غلظت رنگ، شما را راضی می‌کند، اما دقت رنگ بالایی ندارد و گزینه مناسبی برای ویرایش تصاویر یا تدوین ویدیو به‌شمار نمی‌رود.

حداکثر روشنایی نمایشگر نیز در حدود ۲۵۰ نیت است که باز هم رقم بالایی محسوب نمی‌شود، اما در این رده قیمتی نمی‌توان انتظار نمایشگر بهتری را از یک لپ‌تاپ گیمینگ داشت. مهم‌ترین ویژگی این نمایشگر، نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی آن است که به شما کمک می‌کند تا تجربه گیمینگ روان‌تری داشته باشید.

عملکرد سخت‌افزاری

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

مهم‌ترین دلیل انتخاب لپ‌تاپ‌های گیمینگ، عملکرد سخت‌افزاری آن‌هاست. یکی از مشخصه‌های مهم لپ‌تاپ MSI GF63 Thin بهره‌مندی از کارت گرافیک سری RTX 3000 انویدیا است که فناوری‌های جدیدی مانند رهگیری پرتو (Ray Tracing) و DLSS را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته توان این کارت گرافیک به حداقل آن محدود شده است و در حالت توربو بوست به حداکثر ۴۰ وات می‌رسد که بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ رقم پایینی محسوب می‌شود. با این حال امکان اجرای بخش قابل توجهی از بازی‌های روز با نرخ فریم قابل قبول روی این دستگاه وجود دارد.

فناوری DLSS به شما کمک می‌کند تا با حداقل افت کیفیت، فریم‌ریت اجرای بازی‌ها را بالاتر ببرید. با توجه به توان ۴۰ واتی کارت گرافیک RTX 3050 در این دستگاه، احتمالاً در هیچ‌کدام از عناوین رده بالا نمی‌توانید از قابلیت رهگیری پرتو استفاده کنید.

پردازنده اینتل Core i7-11800H نیز اگرچه اختلاف محسوسی با مدل‌های نسل دوازدهم دارد، اما هنوز توان کافی را برای اجرای بازی‌های روز دارد. به‌ عنوان مثال ما بازی فورتزا هورایزن ۵ را روی این دستگاه اجرا کردیم و با تنظیمات گرافیکی متوسط به نرخ فریم ۸۰ الی ۸۵ رسیدیم. این رقم در بازی‌های سبک‌تر مثل CS:GO به بالای ۱۰۰ می‌رسد.

باتری و شارژ

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

ام‌اس‌آی در این محصول باتری ۵٢.۴ وات ساعتی را تعبیه کرده که چندان پر ظرفیت محسوب نمی‌شود، اما می‌توانید برای انجام کارهای خود برای بازه‌های زمانی نه‌چندان طولانی از آن استفاده کنید. البته مثل اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ، توان کارت گرافیک در حالت باتری بسیار پایین می‌آید و اجرای بازی‌ها روی این حالت ممکن نیست. بنابراین شارژدهی لپ‌تاپ گیمینگ برای یک گیمر اهمیت زیادی نخواهد داشت.

جمع‌بندی

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC محصولی نسبتاً اقتصادی با حداقل ویژگی‌های مورد نیاز برای اجرای بازی‌های روز محسوب می‌شود. از ویژگی‌های خوب این دستگاه می‌توان به بدنه باریک و سبک، کیفیت بالای ساخت و کارت گرافیک نسل جدید انویدیا اشاره کرد. نمایشگر به‌کار‌رفته در این محصول در رده بهترین‌های بازار قرار نمی‌گیرد، اما با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی، تجربه خوبی از اجرای بازی‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. محصولات گیمینگ MSI از جمله لپ‌تاپ گیمینگ MSI GF63 را می‌توانید با گارانتی ۲۴ ماهه شرکت ماتریس خریداری کنید.

MSI
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kambizroshan
    kambizroshan | ۲۱ آبان ۱۴۰۱

    با سلام به تیم خوب دیجیاتو
    چند ماه پیش شبیه همین مدل اما با مشخصات:
    MSI THIN GF63
    Intel Core I5-11400H, 8GB, 512GB SSD, RTX 3050 4GB, Dos, 15.6" FHD 144Hz رو از فروشگاه اینترنتی روژسا خریدم اونموقع دلار انقدر بالا نبود و من با قیمت 25 تومن با تخفیف 1 تومنی از سایت خوبشون گرفتم تو این رنج قیمت خیلی پیشنهاد خوبی بود!!! ولی الان که قیمتا انقدر بالاست با همین قیمت حتی کمتر میشه مدل
    DELL G15 Gaming
    Intel Core I5-11260H, 16GB, 512GB, RTX3050Ti 4GB, 15.6" FHD 165Hz گرفت که با توجه به گرافیک و صحفه نمایش بهتر قطعا عملکرد بهتری از MSI GF63 تو اجرای بازی ها داره و فریم ریت(FPS) بهتری میده و روژسا الان که نگاه میکنم با قیمت 34 تومن موجود داره و با توجه به لودجه ارزش خرید بیشتریم داره.

  • محمد نرگسی
    محمد نرگسی | ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    اگه صرفا برای بازی باشه بنظرم کنسول بازی بخرید بصرفه تره وحداقل 15 میلیون ذخیره کردین

مطالب پیشنهادی