ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازیابی رمز اینستاگرام
آموزش

چگونه رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

این مطلب آموزشی به توضیح روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام در موبایل و کامپیوتر پرداخته است.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

فراموشی رمز اینستاگرام یکی از مشکلاتی است که کاربران این شبکه اجتماعی به صورت دائمی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان دسترسی دوباره به حساب کاربری را برقرار کرد. در ادامه این مطلب آموزشی به توضیح روش‌های مختلف جهت ریست پسورد اینستاگرام در اندروید، iOS و کامپیوتر خواهیم پرداخت.



بازیابی رمز اینستاگرام چگونه است؟

در صورت فراموشی رمز اینستاگرام می‌توانید با دسترسی به یکی از موارد ایمیل، شماره موبایل یا اکانت فیسبوک، اقدام به ریست کردن پسورد اینستاگرام نمایید. البته اگر هیچ یک از موارد گفته شده را هم در اختیار نداشته باشید، باز هم احتمال بازیابی رمز اینستاگرام را خواهید داشت؛ اگرچه با شانس موفقیت کمتری همراه خواهد بود. در پایین شیوه‌های گوناگون برای انجام این کار در دستگاه‌های مختلف توضیح داده شده است.

۱. ریست کردن پسورد اینستاگرام با ایمیل

بسیاری از کاربران هنگام ثبت‌نام در اینستاگرام از ایمیل خود برای ایجاد حساب کاربری استفاده می‌نمایند. به همین دلیل بهره‌گیری از ایمیل هنگام فراموشی رمز اینستاگرام روشی آسان و سریع برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام به شمار می‌رود. انجام این کار در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر اندروید و iOS به شرح زیر است.

برای شروع وارد برنامه اینستاگرام در موبایل یا تبلت خود شوید.

  • در صفحه ورود آیفون و آیپد، گزینه‌ای تحت عنوان Forgot password در زیر کادر مربوط به رمز عبور قرار گرفته است. این گزینه را لمس کنید.
  • در دستگاه‌های اندرویدی، گزینه گفته‌شده تحت عنوان Get help logging in در صفحه ورود به چشم می‌خورد که باید آن را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه گفته شده، به صفحه Login help ارجاع داده می‌شوید. در این صفحه باید نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره موبایل خود را در کادر قرار گرفته پایین عنوان Find your account وارد کنید.
  • پس از وارد کردن ایمیل یا نام کاربری خود، کلید Next را بزنید.
بازیابی رمز اینستاگرام
  • اگر نام کاربری یا ایمیل را به درستی وارد کرده باشید، وارد صفحه Access your account خواهید شد. در این قسمت اولین گزینه با نام Send an email را انتخاب کنید.
  • در صورت صحت اطلاعات، در مدت زمان کوتاهی یک ایمیل از سوی اینستاگرام دریافت خواهید کرد. در این ایمیل نحوه بازیابی رمز عبور اینستاگرام توضیح داده شده است.
  • برای شروع فرایند ریست کردن رمز عبور اینستاگرام تنها کافی است تا روی لینک Reset password در ایمیل دریافتی بزنید.
ریست پسورد اینستاگرام

۲. بازیابی رمز عبور اینستاگرام با شماره موبایل

یکی دیگر از روش‌هایی که هنگام فراموشی رمز اینستاگرام می‌توان از طریق آن اقدام به ریست کردن رمز اینستاگرام کرد، استفاده از گزینه مختص به شماره همراه است. در این روش یک کد تایید به شماره موبایل وارد شده در حساب کاربری ارسال خواهد شد که از طریق آن می‌توانید دوباره به  اکانت دسترسی مجدد پیدا کنید. انجام روش گفته شده هم طبق مراحل زیر امکان‌پذیر است.

  • برای شروع وارد برنامه اینستاگرام در موبایل یا تبلت خود شوید.
  • در صفحه ورود آیفون و آیپد، گزینه‌ای تحت عنوان Forgot password در زیر کادر مربوط به رمز عبور قرار گرفته است. این گزینه را لمس کنید.
  • در دستگاه‌های اندرویدی، گزینه گفته شده تحت عنوان Get help logging in در صفحه ورود به چشم می‌خورد که باید آن را انتخاب کنید.
  • پس از ورود به صفحه Login Help، شماره موبایل خود را همراه با پیش شماره کشور (پیش شماره ۹۸ برای ایران) در کارد قرار گرفته پایین عنوان Find your account وارد کنید.
بازیابی رمز اینستاگرام
  • بعد از وارد کردن شماره موبایل، روی کلید Next در پایین کادر مربوطه به آن بزنید.
  • پس از زدن کلید گفته شده، یک پیامک حاوی کد تایید موقت دریافت خواهید کرد. کد تایید دریافتی را درون کادر مربوطه داخلی اپلیکیشن وارد کنید.
  • اگر کد را به درستی وارد کرده باشید، دوباره می‌توانید به اکانت خود دسترسی پیدا کنید و اقدام به بازیابی رمز عبور اینستاگرام نمایید.

۳. ریست کردن پسورد اینستاگرام با فیسبوک

در صورتی که هر دو شیوه قبلی (ایمیل و شماره موبایل) برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام کارآمد نباشد، می‌توانید به سراغ استفاده از حساب کاربری فیسبوک هنگام فراموشی رمز اینستاگرام بروید. توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از این ویژگی، باید در گذشته اقدام به اتصال اکانت اینستاگرام و فیسبوک کرده باشید. شیوه انجام آن نیز در پایین ذکر شده است.

  • برای شروع وارد برنامه اینستاگرام در موبایل یا تبلت خود شوید.
  • در صفحه ورود به حساب کاربری، روی گزینه Log in with Facebook در پایین صفحه بزنید.
  • در ادامه باید اطلاعات مرتبط با حساب کاربری فیسبوک خود را جهت بازیابی رمز عبور اینستاگرام وارد کنید.
  • اگر اپلیکیشن فیسبوک روی گوشی یا تبلت شما نصب باشد و وارد اکانت خود شده باشید، نیازی به تایپ کردن دوباره رمز عبور نخواهید داشت و لاگین به شکل خودکار صورت می‌گیرد.
ریست پسورد اینستاگرام

۴. تغییر رمز اینستاگرام هنگام دسترسی به حساب کاربری

فرض کنیم که شما هنوز داخل حساب کاربری اینستاگرام خود هستید، اما دچار فراموشی رمز عبور اینستاگرام شده‌اید. این موضوع می‌تواند در آینده برای شما دردسرساز شود و از دسترسی مجدد به اکانت جلوگیری کند. متاسفانه برای تغییر رمز اینستاگرام حتما به رمز عبور قدیمی نیاز خواهید داشت؛ اما خوشبختانه هنوز هم روش‌هایی برای بازیابی رمز اینستاگرام در اختیار شما قرار خواهد داشت.

  •  اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی یا تبلت خود باز نموده و سپس روی تصویر پروفایل خود بزنید.
  • بعد از ورود به صفحه پروفایل خود، گزینه Edit profile که در وسط صفحه قرار گرفته است را انتخاب کنید.
  • داخل صفحه Edit profile به دنبال گزینه Personal information settings باشید که در پایین صفحه قرار گرفته است. گزینه گفته شده را انتخاب کنید.
  • از صحت آدرس ایمیل و شماره همراه خود که به ترتیب در کادرهای E-mail Address و Phone number نمایش داده شده‌اند، اطمینان کسب کنید.
  • در صورتی که ایمیل یا شماره همراه به درستی در حساب کاربری وارد شده باشید، می‌توانید درخواست بازیابی رمز اینستاگرام را بدهید. برای ریست رمز اینستاگرام دوباره به صفحه پروفایل مراجعه کنید.
فراموشی رمز اینستاگرام
  • داخل صفحه پروفایل، روی آیکن همبرگری (سه خط موازی) در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید.
  • از منوی باز شده، گزینه Settings که با آیکن چرخ‌دنده مشخص است را انتخاب کنید.
  • بعد از ورود به صفحه تنظیمات، وارد قسمت Security شوید.
  • درون بخش Security به دنبال گزینه Password با آیکن کلید که در پایین عنوان Login security قرار گرفته است، بگردید و آن را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Forgot your password در پایین صفحه بزنید. در ادامه یک لینک جهت بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد که با کلیک روی آن، می‌توانید اقدام به ریست رمز اینستاگرام کنید.
فراموشی رمز اینستاگرام

همچنین با انتخاب گزینه reset it with Facebook در صفحه Password می‌توانید اقدام به بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق فیسبوک نمایید؛ اگرچه حتما باید در گذشته اکانت اینستاگرام و فیسبوک را به هم متصل کرده باشید. با مراجعه به مطلب آموزشی «چگونه اینستاگرام را به فیسبوک متصل کنیم؟» می‌توانید از نحوه اتصال این دو حساب کاربری به هم مطلع شوید.

۵. ریست پسورد اینستاگرام در کامپیوتر

اینستاگرام در سیستم عامل‌های دسکتاپ از جمله ویندوز به نرم افزار اختصاصی مجهز نشده است و کاربران باید از وب سایت آن جهت بهره‌مندی از امکانات این شبکه اجتماعی استفاده کنند. خوشبختانه امکان بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق نسخه تحت وب آن هم در اختیار افراد قرار گرفته است که طبق مراحل زیر خواهد بود.

  • برای شروع وارد وب سایت اینستاگرام به آدرس Instagram.com شوید و روی گزینه Forgot Password کلیک کنید.
  • اکنون همانند فرایند مشابه در اپلیکیشن، باید یکی از سه آیتم نام کاربری، ایمیل یا شماره همراه متصل به اکانت را وارد نمایید.
  • پس از وارد کردن یکی از موارد خواسته شده، روی کلید Send Login Link کلیک کنید تا لینک مربوط به ریست کردن پسورد را دریافت نمایید.
بازیابی رمز اینستاگرام
  • پس از دریافت لینک و کلیک روی آن، به صفحه تغییر رمز عبور انتقال داده خواهید شد.
  • رمز عبور جدید را برای حساب کاربری خود تعریف کنید و پس از تایپ مجدد جهت تایید آن، روی کلید Reset Password بزنید.
  • حالا دوباره در صفحه ورود فرود خواهید آمد و با رمز عبور جدید خود قادر خواهید بود تا وارد حساب کاربری شوید.

اینستاگرام تحت مالکیت فیسبوک (متا) قرار دارد؛ در نتیجه همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، می‌توانید با اکانت فیسبوک نیز وارد حساب کاربری شوید. البته برای بهره‌مندی از این قابلیت، باید در گذشته اکانت اینستاگرام و فیسبوک را به هم وصل کرده باشید. جهت انجام فرایند گفته شده، پس از کلیک روی forgot password گزینه login with Facebook را انتخاب نمایید.


سوالات متداول درباره بازیابی رمز اینستاگرام

چه مواردی برای بازیابی رمز اینستاگرام ضروری است؟

جهت ریست کردن رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام باید یکی از سه مورد در میان نام کاربری، ایمیل یا شماره همراه متصل به اکانت را وارد کنید. همچنین جهت دریافت لینک ریست حتما باید به شماره همراه یا ایمیل انتخاب شده دسترسی داشته باشید.

چرا اینستاگرام رمز عبور جدید اکانت را قبول نمی‌کند؟

رمز عبور جدید پس از ریست کردن پسورد، باید حداقل شامل ۶ کاراکتر شود و در صورتی که مشابه با رمز عبور قبلی باشد، نمی‌توانید از آن استفاده نمایید.

آیا جز شماره همراه و ایمیل، روش دیگری برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد؟

اگر اطلاعات ورود به حساب کاربری فیسبوک روی دستگاه شما ذخیره شده باشد و در گذشته اکانت فیسبوک و اینستاگرام را به هم متصل کرده باشید؛ می‌توانید از صفحه فراموشی رمز عبور، گزینه ورود از طریق فیسبوک را انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی