ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

FTX
تکنولوژی

صرافی ورشکسته FTX احتمالاً بیش از یک میلیون طلبکار دارد

براساس مستندات موجود، به نظر می‌رسد این صرافی سقوط کرده بیش از یک میلیون طلبکار داشته باشد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

صرافی رمزارز FTX چند روز قبل، اولین پرونده ورشکستگی خود را به همراه بیش از ۱۰۰ مؤسسه و شرکت وابسته به آن در فصل ۱۱ ایالات متحده ثبت کرد. براساس مستندات موجود، به نظر می‌رسد این صرافی بیش از یک میلیون طلبکار داشته باشد.

پرونده ورشکستگی ثبت شده از صرافی FTX سؤالاتی را پیرامون عملکرد «سم بنکمن-فرید»، بنیان‌گذار آن ایجاد کرده است. براساس تشکیل پرونده انجام‌شده در دادگاه ورشکستگی ایالت دلاور ایالات متحده، یعنی محل استقرار FTX، سم بنکمن-فرید، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی روز جمعه گذشته پس از مشورت با وکیل قانونی خود، از سمت خود کناره‌گیری کرد. در اسناد مربوطه آمده است:

«صرافی FTX با بحران نقدینگی شدیدی مواجه شده و به همین دلیل تشکیل این پرونده به صورت اضطراری، ضروری است.»

ورشکستگی صرافی FTX و وضعیت طلبکاران

تشکیل این پرونده باعث مطرح‌شدن سؤالاتی در مورد مدیریت سم بانکمن-فرید، مدیرعامل سابق صرافی شده است. مستندات پرونده تأیید می‌کنند که مدیرعامل جدید شرکت با تعداد زیادی از سازمان‌های مجری قانون در تماس بوده که از جمله آنها می‌توان به دفتر دادستانی ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، کمیسیون معاملات آتی کالا و ده‌ها سازمان فدرال، ایالتی و آژانس‌های نظارتی بین‌المللی اشاره کرد.

به‌طور معمول، دادگاه ورشکستگی دلاور از صرافی FTX می‌خواهد که لیستی از 20 بدهکار اصلی مجموعه ارائه دهد. صرافی FTX، روال را به شکل دیگری طی کرده و از آنجایی که بیش از ۱۰۰ شرکت زیرمجموعه دارد، برای همگی آنها درخواست ورشکستگی ثبت کرده و همه ادعاها را به یکباره مطرح کرده است.

در پرونده فصل 11 صرافی FTX بیش از 100,000 طلبکار وجود دارد. وکلای دادگستری می‌گویند که در این پرونده ممکن است رقمی بیش از یک میلیون طلبکار وجود داشته باشد. البته این احتمال وجود دارد که بین فهرست‌های بستانکاران مختلف و بدهکاران نیز هم‌پوشانی‌هایی وجود داشته باشند و تعداد بدهکاران خاص نیز ممکن است حتی کمتر از ۲۰ نفر باشند. صرافی FTX از طریق ایمیل می‌تواند به بدهکارها اخطاری برای پرداخت بدهی خود ارسال کند.

در حالی که سپرده‌گذاران در صرافی ارزهای دیجیتال ممکن است احساسی مشابه دارندگان حساب‌های بانکی داشته باشند، اما از حمایت قانونی بسیار کمتری برخوردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی