ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 15 احتمالاً با شاسی تیتانیومی و لبه‌های گرد از راه می‌رسد

طبق شایعه‌ای جدید، اپل برای آیفون‌های 2023 از شاسی تیتانیومی استفاده می‌کند. علاوه بر این، ظاهراً لبه‌های پنل پشتی سری آیفون 15 به‌صورت خمیده طراحی خواهند شد. براساس توییتی که توسط یکی از منابع دنیای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

طبق شایعه‌ای جدید، اپل برای آیفون‌های 2023 از شاسی تیتانیومی استفاده می‌کند. علاوه بر این، ظاهراً لبه‌های پنل پشتی سری آیفون 15 به‌صورت خمیده طراحی خواهند شد.

براساس توییتی که توسط یکی از منابع دنیای فناوری به نام «ShrimpApplePro» منتشر شده، لبه‌های پنل پشتی نسل بعدی آیفون‌ها طراحی گرد و خمیده خواهند داشت تا به مدل‌های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو شباهت پیدا کنند. آخرین آیفونی که این سبک طراحی را در اختیار کاربران قرار می‌داد، آیفون 11 بود.

شاسی تیتانیومی با پنل پشتی شیشه‌ای برای آیفون 15

اپل ظاهراً به سراغ تیتانیوم برای شاسی آیفون 15 می‌رود، با این حال همچنان با پنل پشتی شیشه‌ای روبه‌رو خواهیم شد. اگرچه ShrimpApplePro یک منبع تقریباً معتبر محسوب می‌شود، اما این منبع خودش هم درباره اطلاعات اخیرش اطمینان کامل ندارد.

با وجود چنین موضوعی، این اولین‌باری نیست که شایعه‌ای از بدنه تیتانیومی آیفون‌ها منتشر می‌شود. اوایل سال جاری میلادی برخی شایعات از شاسی تیتانیومی آیفون 14 پرو و پرو مکس خبر دادند، اما اپل دست به چنین کاری نزد. در حقیقت تمام مدل‌های آیفون 14 از شاسی آلومینیومی با فولاد ضدزنگ بهره می‌برند.

تیتانیوم در برابر فولاد ضدزنگ، سختی بالاتری دارد که باعث می‌شود دستگاه در برابر خط‌وخش مقاومت بالاتری از خودش نشان دهد و همچنین در برابر خم‌شدن، بیشتر تاب بیاورد. با وجود این مزایا، شکل‌دادن به آن سخت‌تر از فولاد ضدزنگ است. با این حال اپل پتنت‌هایی را در این زمینه ثبت کرده که کار را برای کوپرتینویی‌ها ساده‌تر می‌کند.

اپل تا به امروز در آیفون و آیپد از تیتانیوم استفاده نکرده، با این حال اپل واچ اولترا که چند وقت پیش معرفی شد، از شاسی تیتانیومی بهره می‌برد. علاوه بر این، اپل کارت فیزیکی هم از تیتانیوم ساخته شده است.

گوشی‌های سری آیفون 15 سال آینده میلادی از راه می‌رسند و انتظار می‌رود شاسی تیتانیومی تنها مربوط به مدل‌های پرو و آیفون 15 پرو مکس (اولترا) باشد و مدل‌های استاندارد همچنان شاسی آلومینیومی و فولاد ضدزنگ داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی