ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین بازی شهرسازی
تکنولوژی

بهترین بازی‌های شهرسازی موبایل که باید تجربه کنید

در این مطلب بهترین بازی‌های شهرسازی برای گوشی‌های موبایل اندرویدی و iOS را به شما معرفی می‌کنیم.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

بازی‌های شهرسازی از سال‌های گذشته وجود داشته‌اند و تاکنون عناوین بسیار زیادی در این سبک برای موبایل و پلتفرم‌های دیگر منتشر شده‌اند. با این وجود، انتخاب مناسب‌ترین و بهترین بازی شهرسازی برای طرفداران این سبک می‌تواند کار سختی باشد و به همین علت، در این مطلب از دیجیاتو تلاش کرده‌ایم تا بهترین بازی های شهرسازی اندروید و آیفون را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی شهرسازی

راه‌های بسیار زیادی برای ساخت یک شهر وجود دارد و بازی‌های مختلفی از این مفهوم استفاده کرده و پیچ‌و‌تاب خاص خود را به آن اضافه کرده‌اند. به‌عنوان مثال، بازی‌هایی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید دهکده خود را ایجاد کرده و آن را به مکانی عالی برای زندگی دیگران تبدیل کنید.

برخی بازی‌های دیگر رویکردی جدی‌تر دارند و در آن‌ها حتی می‌توانید نیروی نظامی شهر خود را نیز تقویت کنید. همچنین برخی بازی‌های دیگر روی جذابیت‌های بصری متمرکز شده‌اند.

در این لیست سعی شده است تا از هر سبک، بهترین بازی شهرسازی را انتخاب و معرفی کنیم.

Townsmen


امتیاز گوگل پلی: 4.1امتیاز اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

Townsmen یک بازی شهرسازی قرون وسطایی است که در آن بازیکنان با یک دهکده کوچک کار خود را آغاز می‌کنند و برای ساخت یک امپراتوری قرون وسطایی تلاش می‌کنند. در زمانی که فناوری به‌اندازه دنیای امروزی توسعه‌یافته نیست، در این بازی باید با چیزهای زیادی دست و پنجه نرم کنید، از تلاش برای ایجاد اقتصاد تا زنجیره‌های تولید گرفته تا بلایای طبیعی که دنیای شما را ویران می‌کند.

علاوه بر این، تاکنون چندین به‌روزرسانی بزرگ برای بازی منتشر شده است که تجربه آن را بسیار بهتر از قبل کرده‌اند. بنابراین اگر به‌دنبال یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های شهرسازی هستید، می‌توانید Townsmen را امتحان کنید.

دانلود بازی Townsmen

Townsmen
undefined

Townsmen

سازنده: HandyGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 132/98 مگابایت زبان: undefined

The Simpsons: Tapped Out


امتیاز گوگل پلی: 4.2امتیاز اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

بازی The Simpsons: Tapped Out کمی به سبک شهرسازی طنز اضافه می‌کند و در آن باید مردم شهر خود را دور یکدیگر جمع کنید تا بتوانید یک‌بار دیگر آن را از پایه بسازید. پس از پیدا‌کردن تمام شخصیت‌ها و حضور دوباره آن‌ها کنار خانواده‌هایشان، می‌توانید نحوه ظاهر آن‌ها در شهر جدیدتان را تغییر دهید و درنهایت شروع به ساخت اسپرینگ‌فیلد کنید و کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید.

در مجموع The Simpsons: Tapped Out به‌عنوان یک بازی شهرسازی طنز برای طرفداران این سبک پیشنهاد می‌شود و می‌توانید آن را هم‌اکنون تجربه کنید.

دانلود بازی The Simpsons: Tapped Out

The Simpsons: Tapped Out
undefined

The Simpsons: Tapped Out

سازنده: ELECTRONIC ARTS قیمت: رایگان دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 70/68 مگابایت زبان: undefined

Clash of Clans


امتیاز گوگل پلی: 4.6امتیاز اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: بله

هرچند Clash of Clans اساساً یک بازی شهرسازی محسوب نمی‌شود، اما همچنان در آن باید قلمرو فانتزی خود را با ساختمان‌های مختلفی ایجاد کرده و توسعه دهید که البته هدف اکثر آن‌ها دفاع از شهر خودتان است.

همان‌طور که ساختمان‌های شهر خودتان را ارتقا می‌دهید، تله‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کنید و به ساخت ارتش خود ادامه می‌دهید، همچنان در حال ساختن شهر خودتان هستید که باید از آن در برابر حمله دشمنان برای غارت خودتان محافظت کنید.

دانلود بازی Clash of Clans

Clash of Clans
undefined

Clash of Clans

سازنده: Supercell قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 345/133 مگابایت زبان: undefined

Snow Town - Ice Village City


امتیاز گوگل پلی: 4.5امتیاز اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

همان‌طور که از نام بازی Snow Town - Ice Village City پیداست، در این بازی می‌توانید شهر خود را در یک محیط سرد و یخ‌زده ایجاد کنید. تزئینات و جزئیات مختلفی در بازی وجود دارد که می‌توانید برای گسترش و توسعه شهر خود از آن‌ها استفاده کنید و می‌توانید تمام آن‌ها را از پایه و اساس انجام دهید.

این بازی شهرسازی نسبت به سایر عناوینی که تاکنون به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، کمی مدرن‌تر است و در آن با احداث جاده‌ها می‌توانید ساختمان‌ها را به یکدیگر متصل کنید، برای راضی نگه داشتن شهروندان خود پارکینگ ایجاد کنید و این جریان را در طول گسترش شهر خود حفظ کنید.

اگر عاشق مناظر سفید و پوشیده از برف هستید، این بهترین بازی شهرسازی انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود که همچنین کاملاً رایگان است.

دانلود بازی Snow Town - Ice Village City

Snow Town - Ice Village City
undefined

Snow Town - Ice Village City

سازنده: Sparkling Society - Offline Town Building Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 109/63 مگابایت زبان: undefined

Rise of Kingdoms: Lost Crusade


امتیاز گوگل پلی: 4.5امتیاز اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

در Rise of Kingdoms: Lost Crusade با یک بازی معمولی شهرسازی روبه‌رو هستید، اما همه چیز به سطح کاملاً جدیدی ارتقا پیدا کرده است. عناصر زیادی به بازی اضافه شده‌اند، دشمنانی وجود دارند که باید با آن‌ها مبارزه کنید و حتی فرماندهانی را به خدمت خود در آورید، بنابراین با یک رویکرد کاملاً جدید و متفاوت مواجه هستید.

این یک بازی تماماً تاکتیکی است که طرفداران بازی‌های سبک شهرسازی را به هیچ وجه ناامید نخواهد کرد. بازی همچنین انجمن بسیار فعالی دارد و محتوای آن براساس چندین فصل تقسیم شده است که به‌روزرسانی‌هایی به‌صورت مداوم برای آن منتشر می‌شود.

دانلود بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade

Rise of Kingdoms: Lost Crusade
undefined

Rise of Kingdoms: Lost Crusade

سازنده: LilithGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1500/76 مگابایت زبان: undefined

DomiNations


امتیاز گوگل پلی: 4.1امتیاز اپ استور: 4.5نیاز به اینترنت: بله

DomiNations بازی شهرسازی دیگری است که در آن باید ساختار دفاع شهری خود را تقویت کنید و در همین حال شهر خود را برای مبارزه با رقبا و دشمنان تقویت کنید. پس از انتخاب تمدن مورد علاقه خود از تاریخ، باید شهر خود را از پایه ایجاد کنید و در همین حال باید استراتژی‌های جنگی خود را در نظر بگیرید و برای بقا و زنده‌ماندن قلمرو خود تلاش کنید.

استراتژی‌های مختلفی در بازی وجود دارد که می‌توانید از رویکرد آن‌ها برای پیشرفت خود استفاده کنید و همچنین اتفاقاتی در جریان بازی رخ می‌دهد که می‌تواند روند را به سود یا ضرر شما تغییر دهد.

البته باید اشاره کرد که DomiNations بیشتر از شهرسازی، یک بازی استراتژی محسوب می‌شود، اما وجود کنترل‌های زیاد برای ساخت شهر موردنظر خود، باعث شده است تا آن را در این لیست قرار دهیم.

دانلود بازی DomiNations

DomiNations
undefined

DomiNations

سازنده: Big Huge Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 228/50 مگابایت زبان: undefined

City Island 5 - Building Sim


امتیاز گوگل پلی: 4.8امتیاز اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

City Island 5 - Building Sim جدیدترین نسخه از سری بازی‌های City Island است که در آن باید جزیره خود را با کمک طلا و پول‌هایی که در اختیار دارید، به یک شهر باشکوه و باعظمت تبدیل کنید. می‌توانید ابتدا کار خود را با چند خانه کوچک آغاز کنید و سپس آن‌ها را به یک منطقه مسکونی عظیم تبدیل کنید.

City Islands شامل چندین چالش جذاب و متفاوت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مأموریت‌های داستانی و دزدان دریایی اشاره کرد که این امر می‌تواند باعث چالش‌برانگیزتر شدن بازی شود.

همان‌طور که گفتیم این سری شامل چندین بازی مختلف می‌شود، اما مناسب‌ترین گزینه از بین آن‌ها بازی پنجم یا City Island 5 است که شامل گرافیک بهبود‌یافته و مدرن‌تری می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک بازی شهرسازی همه جانبه و کامل هستید، City Island 5 - Building Sim را به هیچ وجه از دست ندهید.

دانلود بازی City Island 5 - Building Sim

City Island 5 - Building Sim
undefined

City Island 5 - Building Sim

سازنده: Sparkling Society Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 293/81 مگابایت زبان: undefined

My Idle City


امتیاز گوگل پلی: 4.2امتیاز اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

اگر به‌دنبال یک بازی شهرسازی هستید که بتوانید در طول روز فقط چندین بار به آن سر بزنید و برخی کارها در آن به‌صورت خودکار انجام شود، My Idle City انتخاب خوبی برای شما است.

در این بازی هدف شما این است که با سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کارهای مختلف و ارتقای زیرساخت‌های شهری خود، به یک میلیاردر تبدیل شوید و ثروت خود و افرادی که در شهر شما زندگی می‌کنند را افزایش دهید. بخش زیادی از بازی صرف انتظار برای کسب درآمد می‌شود که راه‌های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. همچنین می‌توانید بازی را با دوستان خود انجام دهید که در این صورت سود شما بیشتر افزایش پیدا می‌کند!

My Idle City یک بازی شهرسازی ایده‌آل برای اندروید و آیفون است که به شما اجازه می‌دهد بدون نگرانی و برای سرگرم‌شدن در زمان‌های کوتاهی از روز، شهر خود را تقویت کنید.

دانلود بازی Idle City

My Idle City
undefined

My Idle City

سازنده: ADQUANTUM LTD قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 133 مگابایت زبان: undefined

Forge of Empires: Build a City


بازی Forge of Empires
امتیاز گوگل پلی: 4.3امتیاز اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

Forge of Empires یک بازی شهرسازی است که از عصر حجر تا دوران مدرن را پوشش می‌دهد و در آن امپراتوری خود را ایجاد کرده و آن را پیشرفته می‌کنید. چالش اصلی Forge of Empires انطباق است، یعنی باید در آن کاملاً به‌طور استراتژیک فکر کنید تا بتوانید آن را در دوره‌های زمانی مختلف بگذرانید، به این امید که امپراتوری خود را به‌اندازه کافی زنده نگه دارید تا وارد دوران مدرن شوید و فناوری‌های مفیدتری را کشف کنید.

بازی همچنین دارای دشمنانی است که باید با آن‌ها مقابله کنید یا می‌توانید آن‌ها را غارت کنید. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه بازی در بخش بصری فوق‌العاده خوب عمل کرده است و طراحی و گرافیک بسیار خوبی دارد. Forge of Empires بدون شک یک شاهکار استراتژیک است که ارزش وقت شما را دارد.

دانلود بازی Forge of Empires

Forge of Empires: Build a City
undefined

Forge of Empires: Build a City

سازنده: InnoGames GmbH قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 223/10 مگابایت زبان: undefined

SimCity BuildIt


بازی SimCity BuildIt
امتیاز گوگل پلی: 4.2امتیاز اپ استور: 4.0نیاز به اینترنت: خیر

سری بازی‌های SimCity از جمله قدیمی‌ترین عناوین سبک شهرسازی محسوب می‌شود و در SimCity BuildIt به‌عنوان یک سرمایه‌دار املاک و مستغلات می‌توانید بدون هیچ محدودیت یا مانعی، شهر رؤیایی خود را بسازید و کنترل آن را به‌دست بگیرید.

اگر با بازی‌های این سری آشنایی داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که گزینه و انتخاب‌های بسیار زیادی در طول تجربه آن وجود دارد که به رشد شهر شما کمک خواهند کرد. در SimCity Buildit نیز باید تصمیمات استراتژیک زیادی بگیرید تا شهری موفق داشته باشد. بدون هیچ تردیدی، از SimCity Buildit می‌توان به‌عنوان بهترین بازی شهرسازی موبایل یاد کرد.

دانلود بازی SimCity BuildIt

SimCity BuildIt
undefined

SimCity BuildIt

سازنده: ELECTRONIC ARTS قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 247/144 مگابایت زبان: undefined

سؤالات متداول درباره بهتری بازی شهرسازی

بهترین بازی شهرسازی برای اندروید کدام است؟

از بهترین بازی‌های شهرسازی اندروید می‌توان به SimCity BuildIt و Snow Town - Ice Village City اشاره کرد.

بهترین بازی شهرسازی برای آیفون کدام است؟

برای کاربران آیفون، بازی‌های Rise of Kingdoms: Lost Crusade و DomiNations در اپ استور امتیازات بالایی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی