ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جتور TX
خودرو

جتور TX؛ شاسی‌بلندی جذاب برای مونتاژ در بهمن موتور

جتور یکی از زیربرندهای چری است که بر تولید خودروهای اقتصادی تمرکز دارد. شاخص‌ترین محصول جتور برای ایرانیان، جتور X70S است که با نام فیدلیتی در بازار ما حضور دارد. با این حال چری تصمیم ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

جتور یکی از زیربرندهای چری است که بر تولید خودروهای اقتصادی تمرکز دارد. شاخص‌ترین محصول جتور برای ایرانیان، جتور X70S است که با نام فیدلیتی در بازار ما حضور دارد. با این حال چری تصمیم دارد تا با عرضه جتور TX، نسل جدیدی از خودروها را به بازار بفرستد؛ خودرویی که دست بر قضا از جذابیت‌های زیادی نیز برای بازار ایران برخوردار است.

این خودرو در ابتدای معرفی در ژانویه 2022، جتور T-1 نام داشت، اما هم‌اکنون این شاسی‌بلند به جتور TX تغییر نام داده است. همان‌گونه که از ظاهر این شاسی‌بلند برمی‌آید، با یک کپی دیگر از فورد برانکو روبه‌رو هستیم. اگر چهره این خودرو برای شما آشنا به‌نظر می‌رسد، دچار اشتباه نشده‌اید؛ جتور تی ایکس در‌واقع رقیبی برای گریت وال تانک 300 است.

گریت وال به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین، زیرشاخه‌های متعددی دارد و رقیب چری در بازارهای صادراتی محسوب می‌شود. سری تانک این برند خودروسازی شامل شاسی‌بلندهایی با قابلیت آفرود هستند که از شاسی‌بلندهای آفرودی مشهور آمریکایی و ژاپنی کپی‌برداری شده‌اند. جتور TX به‌عنوان رقیبی برای گریت وال تانک 300 شناخته می‌شود و هر دو نسخه‌های چینی از فورد برانکو هستند.

این امکان وجود دارد تا در آینده نزدیک، تمامی محصولات زیرشاخه جتور از مدل TX الهام بگیرند و بنابراین شاهد تغییر چهره خودروهای این برند باشیم. با این حال برخلاف ظاهر خارجی ماجراجویانه که با الهام از لندروور دیفندر و فورد برانکو طراحی شده است، ظاهر داخلی مدرن و لوکس را در جتور تی ایکس شاهد هستیم. برای مثال اهرم تعویض دنده این خودرو به شکل گرد طراحی شده است، موضوعی که در شاسی‌بلندها و کراس اوورهای لوکس مشاهده می‌شود. همچنین این شاسی بلند به دو صفحه نمایش لمسی مجهز خواهد بود که به‌صورت جداگانه در کابین خودرو نصب شده‌اند.

جزئیات بیشتر از جتور TX

در حال حاضر تصاویر جتور TX با پوشش‌های استتار شدید منتشر شده‌اند و گویا چری تصمیم دارد تا تغییراتی را در ظاهر خارجی این خودرو پدید آورد. خبرنگاران چینی احتمال می‌دهند که جتور تی ایکس در دو نسخه با آرایش صندلی‌های 5 و 7 نفره به بازار عرضه شود.

انتظار می‌رود تا جتور TX به پیشرانه‌های شاخص خانواده چری در حال حاضر مجهز شود. این پیشرانه‌ها شامل موتورهای 1.6 لیتری توربوشارژر و 2.0 لیتری توربوشارژر هستند که هم‌اکنون در چری تیگو 8 پرو و تیگو 8 پلاس مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین با توجه به آفرودی بودن این خودرو، جتور TX با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک به دست مشتریان خواهد رسید. انتظار داریم تا پس از عرضه این شاسی‌بلند آفرودی در بازار چین، بازارهای صادراتی چری همچون ایران و روسیه نیز از وجود آن بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی