ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بالا بردن تایم استوری اینستاگرام
آموزش

چگونه استوری‌های طولانی‌تری در اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟

این مطلب آموزشی به ترفندهایی برای به اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی در استوری اینستاگرام اشاره کرده است.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۵ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای برای ویدیوهای به اشتراک گذاشته‌شده در استوری اینستاگرام همیشه یکی از گلایه‌های اصلی کاربران این شبکه اجتماعی بوده است. اگرچه در سال جاری این مقدار به ۶۰ ثانیه افزایش پیدا کرده است؛ اما هنوز نمی‌توان ویدیوهای طولانی‌تر را در قالب استوری به اشتراک گذاشت. در مطلب پیش رو به‌سراغ روش‌هایی برای بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام و تغییر تنظیمات زمان استوری اینستاگرام خواهیم رفت.

بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام

احتمالاً می‌دانید که اینستاگرام به‌شکل خودکار اقدام به برش‌دادن ویدیوهای طولانی برای قرار‌دادن در قسمت استوری‌ها می‌کند؛ اما در اغلب اوقات این فرایند به‌درستی انجام نمی‌شود و احتمال دارد برش‌های صورت‌گرفته در قسمت‌های مهم ویدیو انجام شوند. برای رفع مشکل گفته شده می‌توانید به‌سراغ برنامه‌های ویرایشگر ویدیو یا ویرایشگر ویدیو پیش‌فرض موبایل یا تبلت خود بروید.



یکی دیگر از راهکارهای کاربردی برای بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام، افزایش سرعت پخش ویدیو است. چنین ویژگی‌ای در اغلب ویرایشگرهای ویدیو مخصوص گوشی‌های هوشمند به چشم می‌خورد. برای مثال اگر ویدیو مورد‌نظر شما تنها چند ثانیه از ۶۰ ثانیه فراتر می‌رود، می‌توانید با افزایش سرعت پخش آن، مدت زمان آن را به کمتر از ۶۰ ثانیه کاهش دهید، بدون اینکه تأثیر چندانی روی خود ویدیو داشته باشید.

۱. بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام با Story Cutter

همان‌طور که از نام برنامه Story Cutter مشخص است، ابزاری اختصاصی برای برش‌دادن ویدیوها جهت به‌اشتراک‌گذاشتن در استوری‌های اینستاگرام به‌ شمار می‌رود. اگرچه رابط کاربری اپ از جذابیت چندان بالایی برخوردار نیست؛ اما می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان اقدام به برش‌دادن ویدیوها کند و نتیجه دلخواه را در اختیار کاربر قرار دهد.

برای کار با اپلیکیشن Story Cutter تنها کافی است تا ویدیوی مورد‌نظر خود را وارد آن کنید تا برنامه آن‌ها را در قالب قطعات ۱۵ ثانیه‌ای به شما تحویل دهد. سپس قادر خواهید بود کلیپ‌های ایجاد‌شده را به‌ترتیب در استوری‌های اینستاگرام بارگذاری نمایید. این اپ برای استفاده در سایر پلتفرم‌ها مثل استوری‌های واتساپ و اسنپ چت هم کارآمد است.

Story Cutter for Stories Video
شبکه‌های اجتماعی

Story Cutter for Stories Video

سازنده: Insocial8 قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۵ مگابایت زبان: انگلیسی

۲. بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام با CutStory

اپلیکیشن CutStory برای آیفون و آیپد منتشر شده است و می‌تواند عملکردی مشابه با برنامه گفته‌شده در قسمت بالایی را ارائه دهد. با این حال برخی امکانات پایه ویرایش ویدیو در آن دیده می‌شود و کاربران می‌توانند اقدام به قرار‌دادن استیکر روی ویدیوهای خود، افزودن قالب به آن‌ها و نوشتن متن روی ویدیو کنند.

خوشبختانه برنامه CutStory در کنار پشتیبانی از اینستاگرام، از سایر شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل واتس‌اپ و فیسبوک نیز پشتیبانی به‌عمل می‌آورد و قادر است ویدیوهای طولانی را براساس محدودیت زمانی در نظر گرفته‌شده برای هر کدام از آن‌ها برش دهد. این اپ از انواع فرمت‌های ویدیویی رایج پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کلیپ‌های خروجی را به‌ترتیب آپلود آن‌ها ذخیره نماید.

CutStory Stories video editor
عکس و ویدئو

CutStory Stories video editor

سازنده: LLC Sport Star Management قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و ویدئو
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۱۷۲ مگابایت زبان: انگلیسی و...

۳. برنامه CapCut

برش ویدیوها تنها راه‌حل موجود برای جا‌دادن آن‌ها در استوری‌های اینستاگرام نیست و از روش‌های دیگری هم می‌توان بهره گرفت. افزایش سرعت پخش ویدیو یکی از همین شیوه‌ها به‌ شمار می‌رود که قادر است زمان کلی ویدیو را کاهش دهد. برای مثال اگر قصد به‌اشتراک‌گذاری یک فایل ۲۰ ثانیه‌ای را داشته باشید، می‌توانید با بالا‌بردن سرعت و پایین‌آوردن مدت زمان آن به کمتر از ۱۵ ثانیه، آن را تنها در یک استوری قرار دهید و دیگر نیازی به تکه‌تکه کردن یا حذف بخشی از ویدیو هم نخواهید داشت.

اپلیکیشن CapCut یکی از ویرایشگرهای ویدیوی محبوب در موبایل محسوب می‌شود که برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و از قابلیت Fast Forward پشتیبانی به‌عمل می‌آورد. برای استفاده از آن، ابتدا باید یک پروژه جدید درون برنامه تعریف کنید و سپس منوی Speed را انتخاب نمایید. در ادامه گزینه Normal را بزنید و در‌نهایت با جابه‌جا کردن اسلایدر، ضریب مورد‌نظر را تنظیم نمایید. حداکثر مقدار قابل استفاده برابر با 100x خواهد بود. همچنین در صورت نیاز می‌توانید قبل از تغییر سرعت ویدیو، با استفاده از ابزار Split اقدام به حذف قسمت‌های ناخواسته از فایل کنید.

CapCut - Video Editor
undefined

CapCut - Video Editor

سازنده: .Bytedance Pte. Ltd قیمت: رایگان دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۹۰ و ۱۳۵ مگابایت زبان: undefined

۴. برنامه FilmoraGo

برنامه FilmoraGo نسخه موبایل نرم‌افزار قدرتمند ویرایش ویدیوی فیلمورا است که توسط شرکت معتبر Wondershare توسعه یافته است. این اپلیکیشن هم مثل عنوان قبلی، قابلیت تغییر سرعت ویدیوها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که می‌توان از آن در جهت کوتاه‌کردن مدت‌زمان پخش ویدیوها استفاده نمود. البته باید توجه داشت که اگر فایل مورد‌نظر بسیار طولانی است؛ بهتر است از روش برش ویدیو و تبدیل آن به قطعات کوچک‌تر استفاده کنید و ضریب افزایش سرعت پخش را بیشتر از 2x قرار ندهید.

برای سریع‌کردن ویدیو در FilmoraGo ابتدا روی گزینه New Project در صفحه اصلی برنامه بزنید تا یک پروژه جدید تعریف شود. در ادامه فایل مورد‌نظر را از حافظه داخلی دستگاه انتخاب نمایید و سپس کلید Import را لمس کنید. ممکن است فرایند وارد‌کردن ویدیو به داخل برنامه کمی زمان‌بر باشد که وابسته به حجم و فرمت ویدیو خواهد بود. حالا از تب Trim گزینه Speed را انتخاب کنید و با استفاده از اسلایدر سرعت مورد‌نیاز خود را برگزینید. برخلاف برنامه قبلی، در اینجا تنها می‌توان تا مقدار 2x ویدیو را سریع کرد که برای استوری‌های اینستاگرام کافی خواهد بود. در‌نهایت با زدن گزینه Export می‌توانید اقدام به تهیه خروجی از پروژه خود کنید.

FilmoraGo Video Editor & Maker
undefined

FilmoraGo Video Editor & Maker

سازنده: FilmoraGo Studio قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۹۲ و ۱۹۹ مگابایت زبان: undefined

۵. برنامه Long Story for IG

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مخصوص آیفون و آیپد برای تکه‌تکه کردن ویدیوها جهت به‌اشتراک‌گذاری آسان‌تر در اینستاگرام، Split Video نام دارد که در گذشته تحت عنوان Long Story for IG منتشر شده است. برای استفاده از امکانات آن تنها کافی است پس از ورود، مقدار زمان مورد‌نظر خود را تنظیم کنید که به‌صورت پیش‌فرض روی ۱۵ ثانیه قرار گرفته است. سپس فایل دلخواه را انتخاب کرده و روی Split بزنید تا قطعات کوچک‌تر روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره شوند.

خوشبختانه نسخه رایگان برنامه هیچ محدودیتی در تعداد ویدیوها پیش روی کاربر قرار نمی‌دهد و خبری از واترمارک هم روی فایل‌های خروجی نیست. با‌این‌حال امکانات متفاوتی درون این اپ به نسبت سایر عناوین وجود ندارد و اگر از یک ویرایشگر ویدیو روی دستگاه خود بهره می‌برید، احتمالاً نیازی به نصب Split Video پیدا نخواهید کرد.

Split Video: Long Story Maker
undefined

Split Video: Long Story Maker

سازنده: New Marketing Lab, Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: IOS حجم: ۲۹ مگابایت زبان: undefined

۶. برنامه Video Splitter

اپلیکیشن Video Splitter در اختیار صاحبان دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته است و مانند نمونه قبلی می‌تواند اقدام به تقسیم ویدیوها در زمان‌بندی‌های متغیر کند. برای استفاده از ویژگی گفته شده، گزینه Split Video را انتخاب کرده و پس از گزینش فایل مورد‌نظر، زمان دلخواه خود را تعریف کنید. در‌نهایت با لمس تیک قرار گرفته در گوشه بالایی سمت راست می‌توانید فرایند تقسیم ویدیوها را شروع کنید.

برنامه مذکور قادر است ویدیوها را در قالب ۳۰ ثانیه‌ای نیز تقسیم کند که امکان استفاده از آن‌ها را در واتساپ هم فراهم می‌سازد. پیش‌نمایش مستقیم درون اپلیکیشن، عدم وجود محدودیت زمانی برای فایل‌ها و قرار نگرفتن واترمارک روی ویدیوهای خروجی از دیگر ویژگی‌های کلیدی اپلیکیشن محسوب می‌شوند.

Video Splitter for WhatsApp Status, Instagram
undefined

Video Splitter for WhatsApp Status, Instagram

سازنده: photoshop mobile apps قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴۰ مگابایت زبان: undefined

۷. بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام با InShot

اپلیکیشن InShot یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای نیمه‌حرفه‌ای برای گوشی‌های هوشمند به‌ شمار می‌رود که به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین امکانات این اپ، قابلیت افزایش یا کاهش سرعت پخش ویدیوها بین 0.2 تا 100 برابر است که به کمک آن می‌توان تنظیمات زمان استوری اینستاگرام را دستکاری کرد. برای مثال اگر یک ویدیو ۴۰ ثانیه‌ای در اختیار دارید، به کمک این ابزار می‌توانید آن را به یک استوری ۳۰ ثانیه‌ای اینستاگرام تبدیل کنید.

بهترین برنامه ادیت فیلم حرفه ای

ویرایشگر ویدیو InShot در کنار اینستاگرام، از پلتفرم‌های رایج دیگر مثل تیک‌تاک هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید ویدیوها را با ابعاد متناسب برای هر کدام از آن‌ها ایجاد کند. نسخه رایگان اپ، روی فایل‌های خروجی واترمارک قرار می‌دهد؛ اگرچه با تماشای تبلیغات داخلی آن می‌توان اقدام به حذف این واترمارک کرد. کاربران اندروید هم قادر هستند با استفاده از نسخه کرک‌شده برای همیشه از شر واترمارک خلاص شوند.

Video Editor & Maker - InShot
عکس و فیلم

Video Editor & Maker - InShot

سازنده: InShot Video Editor قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید، iOS و iPadOS حجم: ۵۴ و ۱۵۳ مگابایت زبان: انگلیسی و...

۸. بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام با PowerDirector

اپلیکیشن PowerDirector یکی دیگر از ویرایشگرهای ویدیوی موبایل است که به قابلیت تغییر سرعت پخش ویدیو مجهز شده است؛ در‌نتیجه کاربران می‌توانند از آن برای بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام استفاده نمایند. یکی از مزیت‌های اصلی این اپ در مقایسه با رقبا، پشتیبانی کامل از دستگاه‌های قدیمی است؛ به‌طوری که امکان اجرای آن روی گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به اندروید ۴.۳ به بعد وجود دارد.

بهترین برنامه ادیت فیلم حرفه ای

در صورت علاقه می‌توانید از سایر امکانات ویرایش ویدیو برنامه PowerDirector مثل ۴۳۰۰ قالب آماده برای جذاب‌کردن ویدیوها در کنار جلوه‌های بصری و صوتی متنوع استفاده کنید. همچنین کاربران قادر خواهند بود روی ویدیوهای خود نوشته اضافه کنند و با استفاده از قابلیت Keyframe اقدام به متحرک ساختن نوشته‌ها نمایند. فایل‌های خروجی هم با رزولوشن‌های مختلف (حداکثر 4K) قابل ذخیره خواهند بود.

PowerDirector - Video Editor
عکس و فیلم

PowerDirector - Video Editor

سازنده: Cyberlink Corp قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید، iOS و iPadOS حجم: ۱۰۴ و ۲۰۵ مگابایت زبان: انگلیسی و...

سؤالات متداول درباره بالا‌بردن تایم استوری اینستاگرام

محدودیت زمانی استوری اینستاگرام چقدر است؟

در گذشته کاربران می‌توانستند حداکثر ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند؛ اما اکنون این مقدار به ۶۰ ثانیه افزایش پیدا کرده است.

کدام اپلیکیشن برای کات و تنظیم ویدیو‌های بلند استوری مناسب‌تر است؟

Story Cutter، CutStory، دو ابزار ساده و رایگان اندروید و ios هستند که برای ساخت و تنظیم استوری‌های اینستاگرام مناسب‌اند.

بهترین اپلیکیشن‌ها برای افزایش سرعت پخش استوری اینستاگرام کدام هستند؟

برنامه‌های InShot و PowerDirector دو گزینه رایگان برای کنترل سرعت پخش ویدیو هستند که به کمک آن‌ها می‌توان ویدیوهای طولانی را به استوری ۳۰ ثانیه ای اینستاگرام تبدیل کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی