ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات: اگر استارلینک قوانین کشور را بپذیرد، از فعالیت آن‌ها در ایران استقبال می‌کنیم

وزیر ارتباطات اعلام کرد از فعالیت اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کند، اما به‌شرط اینکه آن‌ها قوانین ایران را رعایت کنند. عیسی زارع‌پور همچنین مدعی شد در‌حال‌حاضر اینترنت برخی روستاهای دورافتاده توسط اپراتورهای ماهواره‌ای تأمین ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۵

وزیر ارتباطات اعلام کرد از فعالیت اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کند، اما به‌شرط اینکه آن‌ها قوانین ایران را رعایت کنند. عیسی زارع‌پور همچنین مدعی شد در‌حال‌حاضر اینترنت برخی روستاهای دورافتاده توسط اپراتورهای ماهواره‌ای تأمین می‌شود.

با شدت‌گرفتن فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت در ایران، بحث اینترنت ماهواره‌ای نیز داغ‌تر از قبل شده است. «عیسی زارع‌پور‌» در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اینترنت ماهواره‌ای و فعالیت آن در ایران گفت:

«قبلاً هم عرض کردم از فعال‌شدن اپراتورهایی که اینترنت را به‌صورت ماهواره‌ای ارائه می‌کنند، استقبال می‌کنیم. همین الان هم دو-سه تا اپراتور هستند که در نقاط دورافتاده روستایی، از اینترنت ماهواره‌ای آن‌ها استفاده می‌کنیم. »

او تأکید کرد هر‌کسی که طبق قوانین بین‌المللی بخواهد در ایران فعالیت کند، باید لندینگ رایت یا قواعد کشور را رعایت نماید: «این لندینگ رایت را به تمامی اپراتورهای ماهواره‌ای از جمله استارلینک، وان وب و باقی اپراتورها ابلاغ کرده‌ایم. اگر این قواعد را بپذیرند، ما استقبال می‌کنیم؛ زیرا هنوز 3 هزار روستا داریم که متصل به اینترنت نیستند.»

گفتنی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا اول‌ مهرماه برخی تحریم‌های تکنولوژی مربوط به ایران را لغو کرده. به‌موجب این تصمیم، بسیاری از شرکت‌های خارجی در ایران اجازه پیدا می‌کنند تا خدمات خود را در اختیار کاربران و کسب‌وکارهای ایرانی قرار دهند. یکی از این شرکت‌ها، اسپیس ایکس و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است.

در همین راستا طی سه ماه گذشته شنیده‌های رسمی و غیررسمی بسیاری درباره فعال‌شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران به‌گوش رسیده است. اواخر مهر‌ماه «ایلان ماسک» در پاسخ به کاربری که از وضعیت استارلینک در ایران پرسیده بود، اعلام کرد چند ترمینال «فعال» اینترنت استارلینک در ایران وجود دارد. او همچنین به‌تازگی با انتشار توییتی اعلام کرد که حدود 100 دستگاه استارلینک در ایران فعال است.

وزیر ارتباطات نیز هر‌بار در واکنش به این موضوع‌های مطرح‌شده، بر لزوم رعایت قواعد ایران از‌سوی این شرکت آمریکایی تأکید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۸ دی ۱۴۰۱

    اگه قوانین شما رو بپذیرن که فرقی با اوپراتور های داخلی شما ندارن

مطالب پیشنهادی