ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گیف
رپورتاژ آگهی

گیف در دنیای مجازی

در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی گیف، توضیح دهیم که کاربرد گیف‌ها فراتر از استفاده در چت‌های شخصی است.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید ندانید گیف چیست و تا به حال اسم آن به گوشتان نخورده باشد یا نحوه استفاده از آن‌ها را ندانید. اما قطعا تا به حال یک نمونه از آن را دیده‌اید. خیلی از افراد با این عکس‌های متحرک سر و کار دارند، اما شاید تعریف دقیقی از آن را نمی‌دانند. در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم که کاربرد آن‌ها فراتر از استفاده در چت‌های شخصی است.

GIF چیست؟

 GIF در واقع خلاصه شده عبارت Graphic Interchange Format و به معنی قالبی جهت مبادله گرافیک است. به صورت دقیق‌تر گیف یک عکس متحرک و به صورت فایل تصویری بوده که از لحاظ فرمت به png و jpeg شباهت دارد، با این تفاوت که این فرمت‌ها برای تصاویر ثابت بوده ولی فرمت GIF برای تصاویر یا عکس متحرک استفاده می‌شود.

همان طور که گفتیم GIF ها به صورت تصاویر متحرک هستند و زمانی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم منظور ما فیلم نیست. این قالب‌های متحرک به صورت بسیار گسترده و وسیعی کاربرد دارند که گیف خنده دار و گیف عاشقانه از عامیانه‌ترین و پرکاربرد‌ترین آن‌ها جهت ساخت شوخی و بیان احساسات در میان مردم است.

کاربرد گیف‌ها

اما در کنار مواردی که بیان کردیم این عکس‌های متحرک علاوه بر کاربرد‌هایی که برای ایجاد لحظات بامزه و شاد برای کاربران شبکه‌های اجتماعی دارند؛ به صورت پیشرفته‌تری نیز استفاده می‌شوند. در این بخش قصد داریم به صورت دقیق‌تر به بررسی کاربرد‌های GIF و استیکر بپردازیم.

کاربرد GIF در برندینگ

یکی از کاربرد‌های فوق‌العاده و بسیار موثر گیف‌ها، استفاده از آن‌ها در کنار انواع استیکر در برندینگ جهت نمایش تفاوت‌های خود در مقایسه با سایر رقیبان می‌باشد. کسب و کار‌ها می‌توانند به صورت متفاوتی به نمایش محصولات خود با استفاده از این قالب‌های متحرک سرگرم‌کننده و جالب بپردازند.

کاربرد GIF در بلاگ‌ها

با توجه به هویت بصری و ماهیت GIF، در وب سایت‌ها خصوصا در بخش‌های بلاگ که ماهیت متنی دارند در کنار انواع استیکر بسیار موثر واقع می‌شوند. برای جلب توجه بیش‌تر مخاطبان می‌توان در هنگام لینک‌سازی، هدایت مخاطب به صفحه فروش و تبلیغات از انواع GIF ها استفاده کرد.

کاربرد گیف‌ها جهت جلب اعتماد مشتریان

از دیگر کاربرد‌های گیف‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها جهت برجسته کردن افتخارات و جوایز برند به منظور جلب اعتماد کاربران و مشتریان اشاره کرد.

از سایر کاربرد‌های GIF‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تشکر و قدردانی از مشتریان و کاربران خود
  • ارائه پیشنهادات متنوع و جدید به کاربران
  • نمایش‌ایده‌های جدید کسب و کار

دلیل محبوبیت GIF

با توجه به دسترسی افراد به اینترنت پرسرعت و همچنین استفاده روز افزون از اپلیکیشن‌های ارتباطی در سال‌های اخیر، فرهنگ استفاده از GIFها در زمینه‌های مختلف افزایش یافته است. از طرفی توانایی بیش‌تری جهت انتقال احساسات، مفاهیم و اطلاعات در مقایسه با محتوای متنی دارند به همین دلیل گیف عاشقانه و دانلود گیف خنده دار بسیار پرطرفدار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی