ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسیریاب ویز
خودرو

هشدار جاده‌های پرخطر؛ ویژگی تازه مسیریاب ویز برای افزایش امنیت رانندگی

مسیریاب ویز قصد دارد با هشدار‌دادن به رانندگان هنگام ورود به جاده‌های پرخطر، به جلوگیری از تصادفات کمک کند.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۶ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

سیستم مسیریاب ویز قصد دارد مانند فیلم «گزارش اقلیت» جلوی جرایم آینده را بگیرد! در‌واقع این سیستم می‌خواهد با هشداردادن به رانندگان در هنگام ورود به یک منطقه خطرناک با سابقه تصادف زیاد، به جلوگیری از تصادفات کمک کند.

این برنامه مسیریابی یک قابلیت بتای جدید منتشر کرده است. این قابلیت از اطلاعات تصادفات رانندگی گذشته برای کشف جاده‌هایی که تصادفات زیادی در آن‌ها رخ می‌دهد، استفاده می‌کند و پیش از ورود به این جاده‌ها به رانندگان هشدار می‌دهد.

این جاده‌ها با رنگ قرمز در نقشه به رانندگان نمایش داده می‌شوند تا به آن‌ها اطلاع دهد که کدام قسمتشان خطرناک‌تر است. علاوه‌براین، یک پاپ‌آپ در برنامه مسیریاب ویز نشان داده خواهد شد. این پاپ‌آپ به راننده هشدار می‌دهد در‌حال ورود به بخشی از جاده است که تصادفات زیادی در آن رخ داده.

این هشدارها به رانندگان کمک می‌کنند تا در مناطقی که سابقه تصادفات زیادی دارند، هوشیارتر باشند. در تلاش برای اینکه هشدارهای بیش‌از‌حد برای رانندگان به نمایش درنیاید تا حواسشان پرت شود و به‌موجب آن احتمال تصادف افزایش پیدا کند، قابلیت یادشده به‌جای اعلام هشدار برای هر جاده پرتصادف، در هنگام ورود به یک منطقه خطرناک فقط یک هشدار به رانندگان می‌دهد.

تصادف رانندگی

راهکار جدید مسیریاب ویز

سیستم مسیریاب ویز در این پاپ‌آپ می‌گوید که از گزارش‌های سایر رانندگان و سوابق مسیر شما برای اعلام هشدارها استفاده می‌کند. بنابراین ممکن است این برنامه تصمیم بگیرد در جاده‌هایی که به‌طور مکرر از آن‌ها استفاده می‌کنید، به شما هشدار ندهد. با این فرض که اگر منطقه را به‌خوبی بشناسید، نیازی نیست که به شما هشدار داده شود. کاربران همچنین می‌توانند در‌صورت عدم تمایل، به‌سادگی این هشدارها را خاموش کنند.

این اولین قابلیت جدیدی است که پس از تصاحب ویز توسط گوگل در اوایل ماه گذشته برای این برنامه منتشر شده.

اگرچه این قابلیت فعلاً فقط یک ویژگی بتا در سیستم مسیریاب ویز است، اما امکان دارد به‌زودی در دسترس عموم قرار بگیرد. این سیستم هشدار می‌تواند به‌ویژه در آمریکا که ایمنی جاده‌ای آن از سایر کشورها ضعیف‌تر است و در سال‌های اخیر شاهد افزایش تلفات بوده، مفید باشد. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی