ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

دلیل محبوبیت اپلیکیشن های پرداخت و موبایل بانک چیست؟

مطمئنا شما هم جزو کسانی هستید که در زمان افتتاح حساب بانکی، سریعاً فرم های فعال سازی موبایل بانک را تکمیل نموده و در اولین زمان ممکن اپلیکیشن همراه بانک را بر روی گوشی موبایلتان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مطمئنا شما هم جزو کسانی هستید که در زمان افتتاح حساب بانکی، سریعاً فرم های فعال سازی موبایل بانک را تکمیل نموده و در اولین زمان ممکن اپلیکیشن همراه بانک را بر روی گوشی موبایلتان نصب می‌کنید. در حقیقت این روزها کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که برای یک انتقال وجه کارت به کارت یا حتی پرداخت قبض آب و برق به شعب بانک رفته و ساعتها در انتظار صدا زدن نوبت خود بنشیند. حتی کارمندان بانک هم انتظار حضور شما را برای این امور روزمره ندارند و در اولین واکنش بعد از دیدن فیش با تعجب از شما می‌پرسند: "موبایل بانک ندارید؟".

انتقال وجه کارت به کارت که روزگاری تنها از طریق عابر بانکهای شعب منتخب بانک ها قابل انجام بود، امروزه به لطف اپلیکیشن های پرداخت مدرنی مانند "آپ" و موبایل بانکهای پیشرفته ای مانند "همراه بانک ملت" تا حدی ساده، سریع و متداول شده است که علاوه بر استفاده روزمره در خریدهای فروشگاهی، حتی رانندگان تاکسی نیز برای رهایی از مشکل همیشگی پول خرد درخواست واریز به کارت دارند.  

زمانیکه استفاده از رمز یکبار مصرف اینترنتی برای تراکنش های بالای یکصد هزار تومان اجباری شد، اکثر کاربران به خصوص پدربزرگ ها و مادربزرگ ها دچار مشکلات زیادی شدند. خواندن پیامک بانک و به یاد داشتن یک رمز عبور 6 تا 8 رقمی و سپس وارد کرد آن در صفحات خرید اینترنتی برای خیلی از ما هنوز هم کار دشواری است. ولی تکنولوژی همیشه نجات بخش بوده و در زمانی که به آن نیاز داریم به کمک ما آمده است. نرم‌افزارهای موبایل تولید رمز یکبار مصرف مانند "ریما" با استفاده از روش های پیچیده و قابل اطمینان رمزنگاری در هر دقیقه یک رمز اینترنتی جدید تولید می کنند که به راحتی و با لمس صفحه کپی شده و قابل استفاده در هرگونه پرداخت اینترنتی می باشد.  

 البته شگفتی‌های تکنولوژی به اینجا ختم نمی شود. با قابلیت دسترسی مستقیم "همراه بانک ملت" به پیامک‌های بانکی با امکان شناسایی و درج اتوماتیک رمز یکبار مصرف، این کابوس شبانه به یکی از ساده ترین بخش های انتقال وجه یا خرید اینترنتی تبدیل شده است.

البته انتقال وجه تنها قابلیت و کاربرد شگفت انگیز اپلیکیشن های پرداخت و موبایل بانکها نیست. با استفاده از "همراه نوین" بانک اقتصاد نوین امکاندسترسی لحظه ای به گردش و موجودی حساب های مختلف اعم از جاری و پس انداز بصورت مجتمع در یک نگاه، امکان مشاهده جزئیات کامل هر تراکنش در هر بازه زمانی و صدور رسید انتقال یا پرداخت وجه با اطلاعات کامل و قابل اشتراک گزاری از طریق تمامی پیام رسان‌ها میسر شده است.

"همراه بام ملی" نیز امکان ثبت مشخصات مخاطبین پر تکرار با قابلیت جستجو را بسیار ساده و کاربردی در اختیار کاربران خود قرار داده است. امکان پرداخت قبوض دولتی علاوه بر قبوض خدماتی شامل برق، آب، گاز، تلفن همراه و ثابت با امکان ذخیره مشخصات و ثبت یادآور نیز در این برنامه فراهم شده است. 

از دیگر امکانات مشترک موبایل بانکها می توان به ثبت پرداخت های دوره ای خودکار، ثبت درخواست مسدود سازی کارت در زمان مفقود شدن آن، محاسبه امتیاز حساب و همچنین ثبت درخواست وام اشاره نمود.

در این میان اپلیکیشن پرداخت "آپ" پا را از این نیز فراتر گذاشته و امکاناتی را به کاربران ارائه می‌کند که پیش از این دسترسی به آنها از طریق یک اپلیکیشن موبایل غیر ممکن به نظر می‌رسید. امکان خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، رزرو هتل و اقامتگاه، تمدید انواع بیمه نامه‌های خودرو، موتورسیکلت، آتش سوزی، حوادث و ...، دریافت خدمات سلامت از قبیل مشاوره پزشکی، تست کرونا و خرید دارو، مشاهده جزییات و پرداخت خلافی خودرو، خدمات سرمایه گذاری، خرید بلیط سینما و تئاتر، ثبت و تایید چک صیادی، مشاهده موجودی حساب کلیه بانک‌ها، سفارش غذا، درخواست تاکسی اینترنتی و بسیاری موارد دیگر به سادگی و در لحظه در دسترس هستند. البته به این موارد قابلیت استفاده از خدمات دولتی و قضایی را نیز اضافه کنید تا به اهمیت استفاده از این اپلیکیشن و نفوذ آن در زندگی روزمره بیشتر آگاه شوید. 

چگونه دسترسی امن به اپلیکیشن های پرداخت و موبایل بانک داشته باشیم؟

به منظور دسترسی به این اپلیکیشن های پرداخت و موبایل بانک ها را‌ه های متعددی وجود دارد.  برای نصب این اپلیکیشن ها بر روی گوشی های اندروید، شما میتوانید از طریق یکی از فروشگاه های نرم افزار مانند پلی استور این اپلیکیشن ها را مستقیما بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و یا با مراجعه به وب سایت رسمی بانک ها یا شرکت های پرداخت الکترونیک به فایل نصبی اندرویدی آن برای دانلود و نصب دسترسی داشته باشید. 

ولی متاسفانه برای نصب بر روی سیستم عامل IOS گوشی های اپل این امکان فراهم نیست. از مدتها پیش شرکت اپل دسترسی کاربران ایرانی به اپ استور خود را قطع نموده و به مرور تمامی اپلیکیشن‌های فارسی زبان و ایرانی هم از این فروشگاه اینترنتی حذف شدند. این سیاست غیر منصفانه شرکت اپل باعث شده است که نصب مستقیم و استفاده از اپلیکیشن‌های پر کاربردی مثل موبایل بانکها برای کاربران گوشی های اپل در ایران تقریباً غیر ممکن شود و نسخه های تحت وب نیز هرگز راحتی و کارایی اپلیکیشن های پرداخت را نداشتند و نتوانست جایگزین مطمئنی برای آنها باشند.

اما جای نگرانی نیست، شرکت سیبچه با همکاری گسترده با شرکت های توسعه دهنده نرم افزارهای پرداخت و بانک‌های کشور و همچنین با استفاده از تکنولوژی ad-hoc به عنوان روشی مطمئن و دائمی برای ایجاد حساب کاربری میانجی، امکان نصب تمامی اپلیکیشن های پرداخت و موبایل بانکها معتبر را برای کاربران خود فراهم نموده است. با خرید اشتراک نرم‌افزار سیبچه، امکان نصب و استفاده بدون دغدغه تمامی اپلیکیشن های پرداخت و موبایل بانک های معتبر را در گوشی موبایل خود خواهید داشت.

در حال حاضر امکان نصب اپلیکیشن های پرداخت آپ و سکه، موبایل بانک های دی جت بانک دی، همراه بانک ملت، همراه بام ملی، همراه بانک رفاه، صاپ بانک صادرات، موبایلت بانک سامان، همراه بانک سینا، پارسیان من، همراه بانک کشاورزی، همراه نوین بانک اقتصاد نوین، همراه بانک رسالت، همراه بانک ایران زمین، همراه بانک کارآفرین و نرم افزارهای تولید رمز یکبار مصرف بانک رفاه، رمزساز صنعت و معدن، همراز بانک تجارت، رمزآفرین بانک کارآفرین، توکن موبایلی بانک کشاورزی و رمزینه بانک سامان در اپلیکیشن سیبچه وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی