ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتباط چشمی انویدیا
تکنولوژی

انویدیا با کمک هوش مصنوعی ارتباط چشمی پیوسته با دوربین را ممکن کرد [تماشا کنید]

انویدیا در نسخه جدید نرم‌افزار خود قابلیتی را ارائه می‌کند که به‌صورت مصنوعی باعث ارتباط چشمی شما با دوربین می‌شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۹

نرم‌افزار استریم انویدیا حالا قابلیت جدیدی دارد که ارتباط چشمی پیوسته با لنز دوربین را ممکن می‌کند. این یعنی می‌توانید به نقطه‌ای به‌غیر‌از دوربین نگاه کنید، اما تصویری که مخاطب از شما خواهد دید به‌گونه‌ای است که گویی درحال نگاه‌کردن به لنز هستید.

انویدیا در آپدیت نرم‌افزار Nvidia Broadcast 1.4 قابلیتی به نام Eye Contact را معرفی کرده است که نمونه‌ای شبیه‌سازی‌شده از چشم شما را با دوربین تنظیم می‌کند. این شرکت در پستی که در‌این‌باره منتشر کرده است، می‌گوید این قابلیت برای محتواسازانی ساخته شده است که می‌خواهند حین ضبط به نوشته‌ها و یادداشت‌های خود نگاه کنند و درعین‌حال ارتباط چشمی با مخاطب را از دست ندهند.

البته انویدیا کاربرد این فناوری را با خوش‌بینی بیان کرده است؛ چرا که این ویژگی می‌تواند اجازه دهد در جلسات کاری درحال کارکردن با موبایل خود باشید، اما تصویری را از خود به نمایش بگذارید که گویی به لنز خیره هستید.

ارتباط چشمی انویدیا رنگ چشم را هم شبیه‌سازی می‌کند

انویدیا می‌گوید قابلیت Eye Contact سعی می‌کند رنگ چشم شما را دقیقاً مثل چشمان واقعی‌تان شبیه‌سازی کند. در پایین می‌توانید نمونه‌ای از عملکرد این ویژگی در شبیه‌سازی ارتباط چشمی با لنز دوربین را مشاهده کنید.

البته آزمایش‌ها نشان می‌دهند که اگر حرکت چشم‌ها بیش‌ازحد باشد و سر خود را زیاد تکان دهید، هوش مصنوعی انویدیا دچار مشکل می‌شود و امکان شبیه‌سازی ارتباط چشمی را از دست می‌دهد. ولی اگر فقط کمی دورتر از دوربین را نگاه کنید، این نرم‌افزار می‌تواند به‌خوبی عمل کند.

خود انویدیا اذعان کرده است که قابلیت Eye Contact هنوز در فاز بتا قرار دارد و با دریافت بازخورد از کاربران به اصلاح آن خواهد پرداخت. نرم‌افزار Broadcast چندین قابلیت دیگر هم بر پایه هوش مصنوعی دارد که از‌جمله آن‌ها می‌توان به تعویض تصویر پس‌زمینه و حذف نویزهای پس‌زمینه اشاره کرد.

Nvidia Broadcast 1.4 هم‌اکنون برای کاربرانی که کارت گرافیک RTX دارند، در دسترس قرار گرفته است. این اولین‌باری نیست که یک شرکت فناوری چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. پیش‌تر اپل در سال 2019 قابلیت مشابهی را برای حفظ ارتباط چشمی در فیس‌تایم ارائه کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی