ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
خودرو

تسلا و افزایش 5‌ برابری استقبال از محصولات کمپانی در چین پس از تخفیف‌های جدید

تسلا اخیرأ قیمت محصولات خود را به میزان قابل‌توجهی در چین کاهش داده؛ این امر باعث شده میزان استقبال تا 500 درصد رشد کند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

تسلا با ورود به سال جدید، قیمت محصولات خود را در چین به‌طور میانگین 13 درصد کاهش داد. برای مثال نسخه پایه از مدل 3 از ششم ژانویه با تخفیف 36,000 یوانی به‌فروش می‌رسد؛ رقمی که معادل 5300 دلار می‌شود. با این تخفیف، سدان برقی تسلا با پرداخت 229 هزار یوان یا 33,900 دلار قابل خرید است. کراس‌اوور مدل Y هم با 29,000 یوان تخفیف، 259,900 یوان (معادل 38,400 دلار) قیمت دارد. این تخفیف‌های چشمگیر، استقبال از محصولات تسلا را تا 500 درصد افزایش داده است.

آن‌طور که نشریات چینی ادعا می‌کنند، در حد فاصل ششم تا نهم ژانویه مشتریان برای 30 هزار دستگاه از محصولات تسلا سفارش ثبت کرده‌اند. جالب اینکه تقاضای زیاد زمان انتظار برای تحویل سفارش‌ها را بیشتر از قبل کرده است. برای مثال قبل از کاهش قیمت، زمان انتظار برای تحویل تسلا مدل Y بین یک تا چهار هفته بود. اما پس از ششم ژانویه و ارائه تخفیف‌های قابل‌توجه، این زمان به دو الی پنج هفته افزایش پیدا کرده است.

تسلا مدل 3

کاهش قیمت، ترفندی برای افزایش فشار تسلا بر رقبا

اقدام تسلا در کاهش چشمگیر قیمت، برای اعمال فشار بیشتر بر رقبای چینی در فصل نخست امسال است. البته رقبا هم در تلاشند تا سیاستی مشابه را در پیش بگیرند. برای مثال استارتاپ آیتو (Aito) که توسط Seres و هواوی پشتیبانی می‌شود، از 13 ژانویه کراس‌اوور برقی M7 را با 30 هزار یوان تخفیف (معادل 4400 دلار) به فروش می‌رساند. با این تخفیف، قیمت آیتو M7 حالا از 289,900 یوان (42,800 دلار) شروع می‌شود.

کراس‌اوور آیتو M5 نیز با همین مقدار تخفیف، اکنون 259,800 یوان یا 38,350 دلار قیمت دارد؛ یعنی 100 یوان ارزان‌تر از تسلا مدل Y نسخه RWD!

آیتو M5

شیائوپنگ دیگر استارتاپ چینی است که تسلا آن را با چالش مواجه کرده است. این شرکت از 17 ژانویه تولیدات خود را با 12 درصد تخفیف عرضه می‌کند. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم سدان برقی P7 در نسخه 480E با 30 هزار یوان تخفیف، اینک برچسب 229,900 یوانی روی خود دارد؛ رقمی که با قیمت تسلا مدل 3 یکسان است! نکته جالب اینکه شیائوپنگ ادعا می‌کند تخفیف‌های این شرکت ربطی به تصمیمات تسلا ندارند و تعدیل هزینه‌های عملیاتی دلیل اصلی کاهش قیمت است. انتظار می‌رود با روند موجود در آینده نزدیک استارتاپ‌های بیشتری قیمت محصولات خود را کاهش دهند.

شیائوپنگ P7 رقیب چینی تسلا مدل 3

بد نیست اشاره کنیم تخفیف‌های چشمگیر تسلا، اعتراض شمار زیادی از مشتریان قبلی را به‌دنبال دارد. حتی کار به‌جایی رسیده است که در جریان روزهای اخیر برخی مشتریان عصبانی به نمایندگی‌های این شرکت حمله کرده‌اند و به ساختمان آن‌ها صدمه زده‌اند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی