ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات زوتی T300‌پارس خودرو
اخبار خودرو

پارس خودرو با عرضه زوتی T300 تبدیل به وارد‌کننده خودروهای چینی می‌شود

پارس خودرو به‌عنوان یکی از شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو، زوتی T300‌ چینی را به سبد محصولات خود اضافه کرده است.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۵

آن‌طور که از اخبار و اطلاعات غیررسمی برمی‌آید،‌ پارس خودرو به‌عنوان یکی از شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو، زوتی T300‌چینی را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. مشخصات زوتی T300‌پارس خودرو از لحاظ موتور، قیمت و تکنولوژی با بندهای آیین‌نامه واردات خودرو مطابقت داشته است؛ بنابراین به‌زودی شاهد عرضه این محصول چینی به بازار کشور خواهیم بود.

زوتی T300 یک کراس‌اوور کوچک و جمع‌وجور به‌حساب می‌آید. ظاهراً پارس خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ را برای آن در نظر گرفته است. طبق گزارش‌های به‌دست‌آمده، این موتور می‌تواند ۱۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنید. این مشخصات از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو وارد می‌شود.

مشخصات زوتی T300‌پارس خودرو

از دیگر مشخصات زوتی T300 پارس خودرو می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی اشاره کرد. بدنه‌ای با ۴۴۰۵ میلی‌متر طول، ۱۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۴۰ میلی‌متر ارتفاع روی این رینگ‌ها سوار می‌شود. فاصله بین محور چرخ‌های زوتی تی ۳۰۰ به ۲.۶۱ متر می‌رسد؛ بنابراین می‌توان گفت که علی‌رغم ظاهر کامپکت، فضای کابین مناسب، کافی و راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

امکانات و تجهیزات زوتی T300

امکانات و تجهیزات متعددی برای T300‌ در نظر گرفته شده، اما ظاهرا این خودرو قرار است در قالب یک محصول اقتصادی با محدوده قیمت ۷۰۰ الی ۹۰۰ میلیون تومان روانه بازار شود؛ بنابراین نباید انتظار چندانی از تنوع تجهیزات داشت. بااین‌وجود، سیستم سنجش باد لاستیک‌ها، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و آینه‌های برقی ازجمله مشخصات زوتی T300‌ پارس خودرو در بخش امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی به‌حساب می‌آیند.

مشخصات زوتی T300‌پارس خودرو

بد نیست بدانید زوتی با عرضه دو محصول Z300 و T600‌ به یک نام شناخته‌شده در بازار ایران تبدیل شد. محض یادآوری، Z300 با نام سایپا آریو و T600‌با نام ریگان کوپا در خیابان‌های ایران جولان می‌دادند. اگرچه همکاری این شرکت چینی به دلایل متعدد برای مدت با ایران قطع شد، ولی به‌نظر می‌رسد T300 آغازگر شراکت مجدد است.

رونمایی از پارس خودرو DL5 ، ادامه همکاری‌های زوتی و سایپا [به‌روزرسانی دهم تیرماه 1402]

شرکت چینی زوتی یکی از شرکای سایپا طی چند سال اخیر بوده است. محصول شاخص زوتی و سایپا طی سالیان گذشته، زوتی Z300 بود که با نام سایپا آریو به بازار عرضه می‌شد. پس از احیای مجدد زوتی، این شرکت همکاری خود را با سایپا و زیرمجموعه آن، یعنی پارس خودرو، آغاز کرده است. طی هفته جاری، از محصول جدید این همکاری، یعنی پارس خودرو DL5، رونمایی خواهد شد. این خودرو درحقیقت زوتی T300 است.

این خبر را «سیدمحمدحسین ادیانی»، مدیرعامل پارس خودرو اعلام کرد. براساس اعلام مدیرعامل پارس خودرو، کراس‌اوور جدید این شرکت با حضور مقامات کشوری و مدیران صنعتی طی روز شنبه دهم تیرماه رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی