ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایرپاد
تکنولوژی

پیش از اپل، یک مهندس اولین ایرپاد پروی جهان با پورت USB-C را ساخت [تماشا کنید]

«کن پيلونل»، مهندسی که این ایرپاد را ساخته، ویدیویی از نحوه توسعه آن منتشر کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

درحال‌حاضر، اپل مک بوک‌های خود را به پورت USB-C مجهز می‌کند تا کاربران برای شارژ آن‌ها راحت‌تر باشند، اما ایرپادها و همچنین گوشی‌های آیفون این شرکت همچنان از پورت‌های لایتنینگ بهره می‌برند. هرچند این مشکل در آینده حل خواهد شد، اما اکنون و پیش از اپل، یک مهندس برای برطرف‌کردن این مشکل تلاش کرده و اولین ایرپاد پروی جهان با پورت USB-C را توسعه داده است.

«کن پیلونل» که قبلاً اولین آیفون جهان با پورت USB-C را با تغییر یک آیفون X ساخته بود، اکنون دست به اقدام مشابه دیگری زده است. این مهندس، اکنون موفق شده تا یک پورت USB-C را به نسل اول ایرپاد پرو اضافه کند. او تمام مراحل اضافه‌کردن پورت به دستگاه را نیز ضبط و در یوتوب آپلود کرده است که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

اولین ایرپاد پروی جهان با پورت USB-C

فرایند اضافه‌کردن پورت USB-C به ایرپاد پرو که در ویدیو بالا نشان داده می‌شود، شامل توسعه و چاپ یک برد مدار جدید با کانکتور USB-C و چاپ سه‌بعدی یک قاب ایرپاد جدید برای به‌کارگیری برد الکترونیکی (PCB) سفارشی می‌شود.

الگوهای لازم برای انجام این کار در GitHub منتشر شده است تا افراد با تجهیزات مناسب بتوانند ایرپاد خود را به پورت USB-C مجهز کنند. پیلونل همچنین قصد دارد تا برد PCB خود را به قیمت 38 دلار و ایرپاد پروی مجهز به پورت USB-C را به قیمت 326 دلار در وب‌سایت شخصی خود به فروش برساند.

پیلونل درحالی اولین ایرپاد جهان با پورت USB-C را به نمایش گذاشته که غول فناوری طبق قانون جدید اتحادیه اروپا مجبور است گوشی‌های خود را به پورت USB-C مجهز کند. طبق این قانون، تمام شرکت‌های حوزه فناوری ازجمله اپل مجبور هستند تا از 28 دسامبر 2024 (8 دی‌ماه 1403) تمام گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌ها، هدفون‌ها، ایربادها، کنسول‌های بازی دستی، اسپیکرهای قابل‌حمل و حتی ماوس و کیبورد را به پورت USB-C مجهز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی