ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

ورود گلکسی S23 اولترا به بازار ایران با قیمت ۷۰ میلیونی؛ احتمال کاهش ۲۰‌ درصدی قیمت تا ماه آینده

پرچمدار سامسونگ به‌تازگی وارد بازار ایران شده است که بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد قیمت آن در آینده‌ای نزدیک کاهش خواهد یافت.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۹

پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی S23 اولترا، به‌طور رسمی وارد بازار ایران شد و حالا چندین واردکننده رسمی، گوشی گلکسی S23 و انواع مدل‌های آن را وارد بازار کرده‌اند. قیمت این گوشی‌ها درحال‌حاضر گران‌تر از حد معمول است و کارشناسان بر این باورند که تا ما آینده، درصورت عدم تغییر مهم‌ در نرخ ارز، قیمت این گوشی‌ها تا بیست درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش دیجیاتو، دوستداران پرچمدار گوشی جدید سامسونگ حالا می‌توانند گوشی اس ۲۳ را خریداری کنند. این گوشی با چند روز تأخیر از عرضه جهانی، وارد بازار کشور شده است و درحال‌حاضر هیچ مشکلی از لحاظ رجیستر‌شدن ندارد.

مدل پایه گوشی سامسونگ گلکسی S۲۳ اولترا چیزی حدود هفتاد میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۵۱۲ گیگابایت آن نیز به هشتاد میلیون تومان هم می‌رسد. بااین‌حال سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل باور دارد این قیمت‌ها دارای حباب عرضه اولیه هستند و تا ماه آتی، شاهد کاهش نرخ قیمت قیمت گوشی های سامسونگ سری s خواهیم بود.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، «مهدی عبقری»، در گفت‌وگو با دیجیاتو درباره چرایی بالا‌بودن نرخ فعلی این گوشی نسبت به قیمت جهانی آن گفت:

«در همه برندها، گوشی‌های مدل جدید و به‌خصوص مدل‌های پرچمدار، این اتفاق می‌افتد. زمانی که یک برند مثل سامسونگ، گوشی جدید خود را معرفی می‌کند و قیمت جهانی آن را اعلام می‌کند، یک فاصله بین معرفی تا عرضه جهانی به‌صورت انبوه وجود دارد. در این فاصله که از یک هفته تا یک ماه متغیر است، قیمت گوشی چیزی فراتر از نرخ اعلام شده.»

عبقری تأکید دارد هیچ‌گونه گران‌فروشی درحال‌حاضر رخ نمی‌دهد و دراین‌باره به دیجیاتو گفت: «اگر همین الان یک شخص از دبی هم جنس را بخرد و بیاورد، نمی‌تواند این کالا را زیر ۷۰ میلیون تومان وارد کشور کند؛ چرا که درحال‌حاضر تعداد کالاها در بازار اندک است.»

او در پاسخ به این پرسش که چه تعداد گوشی از پرچمداران سامسونگ وارد کشور شده و تا به امروز چه استقبالی از این مدل شده است، به دیجیاتو گفت: «کمتر از دو هزار گوشی از پرچمدار جدید سامسونگ وارد کشور شده است و همین تعداد هم در دست واردکنندگان نیست و همه مغازه‌داران آن را خریداری کردند.»

به گفته او، کسانی که خریدار گوشی‌های پرچمدار هستند، این مدل‌ها را در روزهای اولیه می‌خرند و از همین رو استقبال درحال‌حاضر در بین این اقشار وجود دارد.

عبقری تأکید کرد که قیمت این گوشی قرار نیست با همین نرخ فعلی (هفتاد میلیون تومان به بالا) باقی بماند و پیش‌بینی کرد که به‌زودی و با عرضه انبوه جهانی، شاهد کاهش قیمت در این مدل‌ها خواهیم بود. او دراین‌باره به دیجیاتو گفت:

«تصور می‌کنم اگر اتفاق خاصی برای نرخ ارز نیفتد، قیمت پایه این گوشی در مدل ساده خود، در هفته دوم اسفندماه به زیر 60 میلیون تومان برسد؛ چرا که معمولاً شاهد کاهش 20 درصدی نرخ موبایل‌ها پس از گذشت یک ماه از زمان عرضه آنان هستیم.»

پرچمدار جدید سامسونگ در بازار موبایل ایران و فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد و به‌زودی در وب‌سایت دیجیاتو نیز نقد و بررسی کامل آن منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • aatikav
    aatikav | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

    چ خبره؟ خوب ملت رو میچاپن ... الان نسخه 512/12 در سلیمانیه همراه با ی ساعت واچ 5 دارن میدن 1100 دلار!!!! واقعا وارد کننده ها ... سوخته هستن

    • علیرضا
      علیرضا | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

      قیمت جهانی‌ نسخه 512گیگ از ۱۱۰۰ دلار بیشتر هست😐

    • Fateme f
      Fateme f | ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

      خوب از همونجاهم بخریم بیاریم ایران روش ریجستری و کلی هزینه میذاره که کمترازاین در نیاد برامون

مطالب پیشنهادی