ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

اپل برای ساخت آیفون 14 پرو مکس چقدر هزینه می‌کند؟

هزینه ساخت آیفون 14 پرو مکس نسبت به آیفون 13 پرو مکس کمی بیش از 17 دلار افزایش یافته است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (CR) در جدیدترین گزارش خود به سراغ هزینه مواد مورد استفاده در تولید نسخه پایه آیفون 14 پرو مکس رفته است که از میانگین هزینه ساخت 464 دلار خبر می‌دهد. درحقیقت هزینه ساخت جدیدترین پرچمدار اپل نسبت به آیفون 13 پرو مکس، 3.7 درصد بیشتر است. اما کدام قطعات بیشترین هزینه را به خودشان اختصاص داده‌اند؟

طبق گزارش CR، چیپست، نمایشگر، تراشه‌های سلولار و دوربین بالاترین خرج را روی دست اپل می‌گذارند. مدل موج میلی‌متری 5G آیفون 14 پرو مکس که در ایالات متحده به فروش می‌رسد، هزینه تولید 474 دلاری دارد، درحالی‌که هزینه تولید نسخه زیر 6 گیگاهرتزی 5G این دستگاه برابر 454 دلار است. این گوشی اپل در بازار آمریکا در نسخه 128 گیگابایتی (پایه) با قیمت 1099 دلار فروخته می‌شود.

هزینه ساخت آیفون 14 پرو مکس

تراشه A16 بایونیک 20 درصد از هزینه ساخت پرچمدار اپل را به خودش اختصاص می‌دهد و هزینه ساخت آن 11 دلار از تراشه آیفون 13 پرو مکس بالاتر است. نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس هم در هزینه ساخت سهم 20درصدی دارد و افزایش 1درصدی را نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس نشان می‌دهد.

هزینه ساخت آیفون 14 پرو مکس

دوربین 11 درصد از هزینه تولید گوشی اپل را به خودش اختصاص داده است که افزایش 1درصدی را نشان می‌دهد. با وجود این افزایش‌ها، هزینه تولید قطعات مربوط به ارتباطات سلولار در آیفون 14 پرو مکس نسبت به نسل قبلی‌اش کاهش یافته است.

درحالی‌که قیمت قطعات ارتباطات سلولار در آیفون 13 پرو مکس، 14 درصد هزینه ساخت را به خود اختصاص می‌دهد، این هزینه برای نسل جدیدش 13 درصد است.

بیشترین هزینه ساخت جدیدترین پرچمدار اپل مربوط به قطعاتی می‌شود که خودش طراحی کرده است که شامل مواردی مانند کنترل لمسی، ارتباطات، قطعات سیستم صوتی و مدارهای مدیریت انرژی می‌شود. به گفته کانترپوینت ریسرچ، این قطعات حالا 22 درصد از هزینه ساخت آیفون را به خودشان اختصاص داده‌اند.

درنهایت هزینه ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت به نسل قبلی‌اش، کمی بیش از 17 دلار افزایش یافته است، درحالی‌که هزینه تولید آیفون ۱۳ پرو نسبت به آیفون 12 پرو، افزایش 21.5 دلاری داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی