ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
تکنولوژی

روبلاکس می‌خواهد با هوش مصنوعی، ساخت دنیاهای مجازی از طریق متن را ممکن کند [تماشا کنید]

Roblox جدیدترین شرکتی است که برنامه‌های خود در زمینه هوش مصنوعی مولد را اعلام می‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

در چند وقت گذشته هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری موردتوجه قرار گرفته است. اکنون شرکت روبلاکس (Roblox) درحال بررسی ارائه یک هوش مصنوعی با کیت ابزارهای توسعه‌دهنده خود است که می‌تواند تنها براساس توضیح متنی کاربران، جهان‌های مجازی شخصی‌سازی‌شده‌ای را در پلتفرم واقعیت مجازی Roblox ایجاد کند.

به گزارش TechCrunch، این شرکت اعلام کرده که درحال آزمایش دو روش مختلف از هوش مصنوعی مولد یا زایا (Generative AI) است. یکی از آن‌ها براساس درخواست‌های زبانی طبیعی کاربران، مواد مجازی تولید می‌کند (خودروی موجود در ویدیو زیر) و دیگری می‌تواند براساس ورودی‌های متنی، کد ایجاد کند. هر دو مدل هفته‌های آینده در دسترس توسعه‌دهندگان Roblox Studio قرار خواهند گرفت.

استفاده از هوش مصنوعی مولد توسط Roblox

«دنیل استورمن»، مدیر ارشد فناوری Roblox، توضیح می‌دهد:

«برخی از سازندگان می‌دانند چگونه باید کدنویسی کنند، اما ممکن است تجربه محدودی در ایجاد مدل‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا داشته باشند. برخی دیگر نیز ممکن است در طراحی مدل تجربه بیشتری داشته باشند، اما در زمینه کدنویسی تجربه کمتری دارند. در هر دو مورد، ما آینده‌ای را می‌بینیم که در آن حتی یک فرد مبتدی نیز می‌تواند تخیلات خود را در دنیای Roblox زنده کند.»

او ادامه می‌دهد:

«با ظهور تکنیک‌های هوش مصنوعی، ما با تقویت Roblox Studio برای ایجاد سریع‌تر و آسان‌تر و ایجاد امکانی برای خالق‌بودن تمام کاربران، فرصتی را می‌بینیم که در آن خلق روی پلتفرم خود را متحول خواهیم کرد.»

Roblox

در سال‌های گذشته، روبلاکس هدف خود برای تبدیل‌شدن به زیرساخت مناسبی برای متاورس را بیان کرده است. توسعه‌دهندگان قصد دارند تا آن را نه فقط به مکانی برای معاشرت کاربران با یکدیگر در دنیای مجازی، بلکه به مجموعه ابزاری برای ساخت دنیاها تبدیل کنند. مطمئناً Roblox در این مسیر رقبایی را به‌همراه خود داشت (مانند اپیک گیمز)، اما ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند آن را به پلتفرمی جذاب‌تر برای توسعه‌دهندگان بازی‌های تازه‌کار تبدیل کند تا بتوانند فضاهای مجازی موفقی را ایجاد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی