ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی اسپرت تویوتا
اخبار خودرو

خودروی اسپرت اقتصادی تویوتا با موتور 3 سیلندر معرفی می‌شود

تویوتا در اقدامی غیرمنتظره تصمیم گرفت تا خودروی اسپرت اقتصادی خود را به‌جای موتور برقی، با پیشرانه درون‌سوز راهی بازار کند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

اواسط دسامبر 2021 بود که تویوتا با رونمایی غیرمنتظره از یک کانسپت اسپرت با پیشرانه الکتریکی، همه علاقه‌مندان را غافلگیر کرد. این خودروی اسپرت دونفره نشان گازو ریسینگ را روی خود داشت و بسیاری آن را جانشین معنوی MR2 می‌دانستند. در زمان رونمایی، تویوتا هیچ اطلاعاتی درباره آینده این کانسپت ارائه نکرد؛ اما حالا خبر می‌رسد خودروساز ژاپنی قصد دارد نسخه تولید انبوه این کانسپت یا مدلی شبیه به آن را با همکاری سوزوکی و دایهاتسو راهی بازار کند.

آن‌طور که مجله Best Car گزارش کرده است، تویوتا علاقه زیادی به تولید مدلی مشابه با MR2 دارد و نمی‌خواهد این ایده را رها کند. پیش از این و در سال 2015 نیز این شرکت با معرفی کانسپت S-FR تمایل خود را برای تولید چنین مدلی نشان داده است.

خودروی اسپرت تویوتا

مشخصات احتمالی خودروی اسپرت تویوتا

براساس گزارش مجله ژاپنی Best Car، سه کمپانی تویوتا، سوزوکی و دایهاتسو هم‌اکنون درحال توسعه این پروژه مشترک هستند. نکته عجیب اینکه برخلاف کانسپت رونمایی‌شده در دسامبر 2021، این خودروی اسپرت به‌احتمال‌زیاد دارای یک موتور 1 لیتری توربوشارژ خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود این موتور 3 سیلندر قدرتی در حدود 120 اسب بخار و گشتاوری برابر با 200 نیوتن‌متر خواهد داشت. نشریه Best Car معتقد است به‌‌منظور کاهش مصرف سوخت، این موتور به سامانه هیبرید نرم مجهز خواهد بود.

هرچند این میزان خروجی برای یک خودروی اسپرت کافی به‌نظر نمی‌رسد، اما مجله ژاپنی وزن پروژه مشترک تویوتا، سوزوکی و دایهاتسو را فقط 1000 کیلوگرم عنوان کرده است. درصورت صحت این موضوع، باید گفت پروژه مشترک سه کمپانی مذکور، وزنی مشابه با مزدا MX-5 خواهد داشت. این خودروی پرطرفدار، از یک موتور 1.5 لیتری با 129 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.

خودروی اسپرت تویوتا

از نظر ابعاد، نشریه Best Car ادعا می‌کند محصول جدید تویوتا به میزان قابل‌توجهی از مزدا میاتا و نسل سوم MR2 بزرگ‌تر خواهد بود. این نشریه می‌گوید سوزوکی وظیفه توسعه موتور را بر عهده دارد. اما جالب اینکه این نشریه سیستم تعلیق جلو را با هاچ‌بک یاریس مشترک می‌داند. در بخش طراحی هم، Best Car محصول اسپرت تویوتا را به دایهاتسو کوپن تشبیه می‌کند.

برآورد قیمت

مجله ژاپنی قیمت آورده جدید تویوتا را بین 2.2 الی 2.8 میلیون ین تخمین می‌زند، این اختلاف قیمت در سطح آپشن‌ها و امکانات ریشه دارد. با نرخ روز ارز، این رقم معادل 16500 و 21000 دلار می‌شود که حتی با دلار 50 هزار تومانی نیز رقمی کمتر از یک میلیارد تومان است.

گفتنی است گزارش نشریه Best Car بیشتر بر پایه حدس و گمان‌ها نگاشته شده و باید با دیده تردید به آن نگریست. درهر‌حال باید منتظر ماند و دید که سیاست مدیرعامل جدید تویوتا، یعنی آقای «کوجی ساتو» در قبال این مدل و سایر مدل‌های اسپرت چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی