ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طراحی سایت
رپورتاژ آگهی

با طراحی سایت به فروش میلیاردی بیاندیشید!

امروزه داشتن وب سایت به یکی از نیازهای اساسی تبدیل شده است.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه داشتن وب سایت به یکی از نیازهای اساسی تبدیل شده است. شاید تا بحال فکر نکرده باشید که کسب و کار شما نیز به یک وب سایت احتیاج داشته باشد.

نیازهای خود را با شبکه های اجتماعی برطرف کرده اید، ولی هیچ کدام از این شبکه ها جای وب سایت را نمی گیرد، همانطور که وب سایت نمیتواند جای شبکه های اجتماعی را بگیرد.

  1. وب سایت چیست ؟
  2. کارایی وب سایت چیست؟
  3. آیا داشتن وب سایت هزینه ای اضافی محسوب می شود؟
  4. آیا برای موفقیت مالی و اعتباری داشتن وب سایت به تنهایی کافیست؟

اینها تعدادی از سوالاتی است که بیشتر افراد هنگامی که میخواهند وب سایت خود یا شرکتشان را راه اندازی کنند دارند و ذهنشان را مشغول می کند، ما در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.

همچنین درباره مبحث سئو سایت و موفقیت های مالی سایت صحبت میکنیم در ادامه با وب داران همراه باشید.

1-      وب سایت چیست؟

به عنوان شخصی که تازه می خواهید یک سایت داشته باشید باید دقیق بدانید که وب سایت چیست؟ وب سایت با نام هایی مانند سایت، پرتال یا سامانه شناخته می شود.

وب سایت مکانی مجازی برای نگه داری اطلاعات فروشگاه یا شرکت شماست، که دارای یک اسم مختص به خود است که به آن دامنه نیز گفته می شود. به عنوان مثال webdaran.com یک دامنه محسوب می شود که مختص شرکت وب داران است.

هنگامیکه شما در مرورگر خوب این دامنه را وارد کنید اطلاعات شرکت وب داران را مشاهده می کنید.

2-      کارایی وب سایت چیست؟

حال آنکه با یک توضیح اجمالی در خصوص وب سایت آشنایی پیدا کردید، باید بدانید که یک وب سایت چه ویژگی ها و کارایی هایی می تواند برای شما داشته باشد.

یکی از مهمترین ویژگی های وب سایت دسترسی دائم و همیشگی به اطلاعات شرکت و یا محصولات فروشگاه شماست. فرض کنید شما روزانه چندین مشتری یا ارباب رجوع دارید که باید اطلاعاتی تکراری درباره محصول یا خدمات شرکتتان را برای همه آنها بازگو کنید. در این صورت تنها کافیست آدرس وب سایتتان را به آنها بدهید تا در سایت شما اطلاعات مهم را ببینند.

این کار مخصوصا در روزها و ساعات تعطیلی شرکت یا فروشگاه ارزش بیشتری پیدا میکند، چرا که شرکت یا فروشگاه شما از لحاظ فیزیکی تعطیل است ولی شما یک شعبه مجازی مانند وب سایت دارید که همیشه دایر است حتی در روزهای تعطیل.

یکی دیگر از وبژگی های وب سایت اعتباری است که به کسب و کار شما می دهد، همه شاید شبکه اجتماعی داشته باشند، اما همه وب سایت ندارند. و کلاس کاری یک شرکت و فروشگاه را بالا ببرد.

3-      آیا داشتن وب سایت هزینه اضافی محسوب می شود؟

قبل از اینکه به این مسئله فکر کنید باید از خودتان این سوال را بپرسید که به یک وب سایت احتیاج دارید یا خیر؟ و اینکه بدانید یک وب سایت چه هزینه هایی می تواند داشته باشد. در این قسمت به صورت اجمالی در این باره صحبت می کنیم.

هزینه های یک وب سایت به طور کلی شامل 1-هزینه هاست 2-هزینه دامنه یا دامین 3- هزینه طراحی سایت 4- هزینه پشتیبانی

3-1 هزینه هاست

این هزینه مربوط به فضای میزبانی است که اطلاعات شرکت یا فروشگاه شما در آن نگه داری می شود، که بستگی به شرکت ارائه دهنده این خدمات می تواند متفاوت باشد، این هزینه بسته به شرکت ارائه دهنده، فضایی که در اختیار ما می گذارد و همچنین کیفیت و کانفیگ (منابعی که دارد ماند رم و یا سی پی یو) می تواند متفاوت باشد.

3-2 هزینه دامنه

این هزینه بسته به اینکه دامنه ما چه فرمت و یا شکلی داشته باشد می تواند متفاوت باشد. فرمت های بسیار زیادی برای دامنه ها وجود دارد مثل .COM .NET .ORG .IR و هزاران فرمت دیگر. هرکدام از این فرمت های دامنه قیمت متفاوتی دارند. مثلا هزینه WEBDARAN.IR با WEBDARAN.COM  متفاوت است. دامنه ها را باید به صورت سالانه رزرو کنید این بدان معنی است که شما نمی توانید یک دامنه را یکبار برای همیشه خریداری کنید. منظور از رزرو کردن یعنی دامنه را برای مدتی که انتخاب کرده اید در اختیار دارید، البته می توانید هر سال یا هر چند سال مدت رزرو جدید را تمدید یا خریداری کنید.

3-3 هزینه طراحی سایت

این هزینه شامل ایجاد ساختار و شکل و پنل مدیریت وب سایت شماست. هزینه طراحی سایت با توجه به اینکه می خواهید چه وب سایتی داشته باشید، مثلا وب سایت شما شرکتی باشد یا فروشگاهی می تواند متفاوت باشد. این هزینه می تواند با توجه به اینکه میخواهید وب سایت شما چه امکاناتی داشته باشد می تواند متفاوت باشد. همچنین هر شرکت یا فردی که برای شما کار طراحی سایت را انجام می دهد می تواند هزینه متفاوتی را به شما برای انجام اینکار درخواست کند.

3-4 هزینه پشتیبانی

این هزینه شامل هزینه هایی که معمولا بعد از طراحی سایت شروع می شود، یکی از مهم ترین قسمت هایی که باید به آن توجه داشته باشید این قسمت است. داشتن یک وب سایت به تنهایی کافی نیست و پشتیبانی وب سایت حتی از داشتن خود وب سایت مهم تر است. جتما حتما هنگام طراحی سایت توسط شرکت یا فردی که اینکار را برای شما انجام می دهد به پشتیبانی بعد از آن هم توجه کنید. این پشتیبانی شامل موارد و مشکلات فنی وب سایت شما است. مثلا زمانیکه وب سایت شما به مشکل فنی برخورد کند یا سایت شما درست نمایش داده نشود پشتیبان وب سایت با داشتن دانش فنی این مشکلات را بر طرف میکند و از ضررهای مالی احتمالی جلوگیری میکند. این هزینه می تواند توسط شرکت یا افراد مختلفی که کار طراحی سایت شما را انجام می دهند متفاوت باشد.

حال با توجه به این موارد و ویژگی هایی که برای وب سایت در ابتدای این مقاله گفته شد باید به این سوال خودتان پاسخ دهید که آیا داشتن وب سایت هزینه ای اضافی است یا خیر.

4-      آیا برای موفقیت مالی و اعتباری داشتن وب سایت به تتهایی کافیست؟

در اینجا به مهمترین سوالی که همیشه از ما پرسیده می شود پاسخی بسیار ساده می دهیم، آیا داشتن یک وب سایت به تنهایی برای موفقیت مالی کافیست؟ در یک کلمه خیر

پس برای داشتن یک وب سایت موفق باید چکاری انجام داد؟

همانطور که برای شروع یک کار موفق باید تبلیغ کنیم برای داشتن یک وب سایت موفق نیز باید تبلیغ کنیم.

تبلیغات در حوزه وب سایت چگونه انجام می شود؟ و مهمترین تبلیغات کدامند؟

شما می توانید وب سایت خود را در وب سایت های پربازدید مرتبط با حوزه کسب و کار خود قرار دهید تا رفته رفته شما نیز به یک برند محبوب تبدیل شوید.

یا اینکه بر روی نتایج گوگل تمرکز کنید. این بدان معناست که وب سایت خود را در نتایجی که مشتریان شما در گوگل جستجو می کنند در صفحات اول گوگل قرار دهید.

چگونه می توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

به دو صورت می توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیریم بوسیله سئو سایت و گوگل ادوردز

سئو سایت چیست؟

به فرایندی که باعث می شود سایت شما در کلمات کلیدی و هدفمندتان در صفحه اول گوگل قرار بگیرد و مشتریان شما را به سمت کسب و کارتان جذب کند سئو سایت گفته می شود که فرایندی زمانبر است و نیازمند دانش، تجربه و تخصص است.

گوگل ادورز چیست؟

به فرایندی که مانند سئو باعث قرار گرفتن سایت شما در کلمات کلیدی هدفمنداتان در صفحه و نتایج اولیه گوگل می شود گوگل ادورز می گویند.

تفاوت سئو با گوگل ادروردز چیست؟

سئو فرایندی زمانبر است که می تواند ماه ها طول بکشد تا سایت شما به صفحه اول گوگل برسد، حال آنکه نتیجه گوگل ادوردز را می تواند در همان لحظه پدیدار شود.

شما در گوگل ادوردز یک پنل دارید که آن را به مقدار مورد نظر شارژ می کنید و زمانیکه شارژ شما به پایان برسد وب سایت شما نیز از صفحه اول گوگل حذف می شود.

اما در سئو این مورد وجود ندارد هنگامیکه شما وارد صفحه اول گوگل شوید می توانید به صورت پایدار در این صفحه باقی بمانید.البته سئو نیز مستلزم هزینه است و باید برای آن به شرکت ها و افراد متخصص سئو هزینه پرداخت کرد.

وب داران با داشتن دانش و تخصص و تجربه در امر طراحی سایت و سئو می تواند به صورت حرفه ای به شما در این زمینه مشاوره دهد. برای مشاوره رایگان با شماره 02188278745 تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی