ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتورولا ریزر مفهومی
تکنولوژی

موتورولا از یک گوشی مفهومی با نمایشگر رول‌شونده رونمایی کرد [تماشا کنید]

موتورولا در آستانه MWC 2023 از نمونه اولیه گوشی هوشمندی پرده برداشته است که می‌تواند اندازه عمودی نمایشگر خود را افزایش دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۴

نمونه‌های مفهومی گوشی‌های رول‌شونده چند سالی است که در گوشه‌وکنار بازار دیده می‌شوند. حالا نوبت به موتورولا رسیده است تا در آستانه کنگره جهانی موبایل 2023 از نمونه اولیه موبایل رول‌شونده خود پرده بردارد. این دستگاه صفحه نمایشی دارد که در حالت عادی بخشی از آن به پشت بدنه رفته است، اما وقتی بدنه به‌صورت عمودی کشیده می‌شود، این صفحه به نمایشگر اصلی اضافه می‌گردد.

موتورولا که حالا بخشی از زیرمجموعه شرکت لنوو است، در آستانه MWC 2023 نمونه اولیه موبایلی از برند ریزر را به نمایش گذاشته است که نمایشگر رول‌شونده دارد. تفاوت اصلی این گوشی با سایر گوشی‌های رول‌شونده در جهت تغییر اندازه نمایشگر است. اکثر محصولات مشابه به‌صورت افقی بزرگ یا کوچک می‌شدند، اما این گوشی به‌صورت عمودی این تغییر را ایجاد می‌کند.

درنتیجه، در حالت عادی یک موبایل 5 اینچی با پنل POLED دارید که نسبت تصویر آن 15:9 است، اما زمانی که نمایشگر کشیده می‌شود، با یک نمایشگر 6.5 اینچی طرف هستید که نسبت تصویر آن 22:9 خواهد بود. ازاین‌رو، موبایل موتورولا در حالت باز حس‌وحال بسیار نزدیک‌تری به گوشی‌های امروزی دارد.

گوشی موتورولا می‌تواند اندازه عمودی نمایشگر خود را افزایش دهد

برای تغییر حالت نمایشگر کافی است دو بار روی دکمه پاور که روی بدنه دستگاه قرار گرفته است، تپ کنید. با انجام این کار، گوشی به‌طور خودکار باز می‌شود و به اندازه مربوطه می‌رسد. برای اینکه دستگاه دوباره کوچک شود هم کافی است که یک بار دیگر دکمه پاور را دو بار لمس کنید تا دستگاه مجدداً به‌طور خودکار به حالت اولیه خود برگردد.

درحال‌حاضر به‌نظر می‌رسد که تنها نقطه ضعف این دستگاه ضخامت و وزن 210 گرمی آن باشد. بااین‌حال، خلاقیتی که طراحان در تولید این گوشی داشته‌اند به شما اجازه می‌دهد تا در حالت بسته، از پشت بدنه به نمایشگر ثانویه‌ای دسترسی داشته باشید که می‌توانید برای کارهای مختلف، ازجمله دسترسی به نمایاب دوربین حین عکاسی از آن کمک بگیرید.

فعلاً مشخص نیست که این گوشی قرار است روانه بازار شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی