ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وان پلاس 11 کانسپت
تکنولوژی

وان‌پلاس از گوشی مفهومی OnePlus 11 Concept با سیستم خنک‌کننده مایع پرده برداشت [تماشا کنید]

گوشی مفهومی وان‌پلاس از یک سیستم خنک‌کننده جدید به نام Active CryoFlux بهره می‌برد و طراحی بدنه متفاوتی دارد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

وان پلاس امروز در رویداد MWC 2023 از نمونه مفهومی موبایلی از سری وان پلاس 11 رونمایی کرد که یک محصول آزمایشی است و نام OnePlus 11 Concept را یدک می‌کشد. این گوشی طراحی شده است تا سیستم جدید خنک‌کننده این شرکت را که Active CryoFlux نام دارد، امتحان کند و عملکرد آن را به نمایش بگذارد.

سیستم خنک‌کننده Active CryoFlux که اسم پرطمطراقی هم دارد، به زبان ساده یک سیستم خنک‌کننده به‌صورت یک چرخه بسته است که نمونه‌های آن را در برخی از کامپیوترهای دسکتاپ مشاهده می‌کنید. در مرکز این سیستم یک میکروپمپ پیزوالکتریک سرامیکی وجود دارد که مایعی را در مجموعه‌ای از لوله‌ها میان دیافراگم بالایی و پایینی دستگاه به گردش درمی‌آورد.

سیستم خنک‌کننده وان پلاس چقدر به کاهش دما کمک می‌کند؟

این میکروپمپ فضایی کمتر از 0.2 سانتی‌متر مربع را در درون بدنه اشغال می‌کند. این پمپ موجب گردش مایعی می‌شود که به کاهش حرارت قطعات کمک می‌کند. این مایع درواقع گرمای سیستم بر تراشه (SoC) را می‌گیرد و آن را در مسیر بازگشت به پمپ رها می‌سازد.

وان پلاس مدعی است که Active CryoFlux می‌تواند تا 2.1 درجه سلسیوس از دمای گوشی را کاهش دهد و درنتیجه می‌تواند با افزایش 3 تا 4 فریم در نمایش بازی‌ها همراه باشد. این سیستم همچنین در زمان شارژ می‌تواند به کاهش 1.6 درجه‌ای دما کمک کند و زمان شارژ را حدود 30 تا 45 ثانیه پایین بیاورد.

علاوه‌براین، قاب عقب این گوشی به‌گونه‌ای طراحی شده است که فناوری سیستم خنک‌کننده آن را به نمایش بگذارد. وان پلاس در این دستگاه از یک کاور شیشه‌ای شفاف استفاده کرده است که اجازه می‌دهد جریان مایع خنک‌کننده در لوله‌ها را ببینید. البته این جلوه نمایشی با کمک نورهایی تزئین شده است که دور ماژول دوربین هم دیده می‌شود.

با وجود اینکه دستگاه حاضر حداقل چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد، اما وان پلاس برنامه‌ای برای تولید انبوه آن ندارد و قرار نیست این گوشی را روانه بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی