ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده A17
تکنولوژی

پردازنده ۳ نانومتری A17 افزایش عملکرد چشمگیر و شارژدهی بهتر را به آیفون 15 می‌آورد

پردازنده A17 احتمالاً از معماری ۳ نانومتری TSMC بهره می‌برد و تنها در آیفون 15 پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

انتظار می‌رود که اپل طبق رویه سال‌های اخیر خود، از پردازنده A17 در آیفون 15 استفاده کند. گفته می‌شود که افزایش قدرت پردازشی در تراشه جدید اپل نسبت به نسل قبلی کاملاً محسوس خواهد بود و با مصرف انرژی بهینه‌تر، شارژدهی بهتری را هم برای محصولات این شرکت به ارمغان می‌آورد.

پردازنده A17 اپل در چه دستگاه‌هایی استفاده می‌شود؟

طبق گزارش جدیدی، اپل قصد دارد از پردازنده A17 خود در آیفون 15 پرو استفاده کند که از معماری ۳ نانومتری بهره می‌برد و همین مسئله می‌تواند تضمین‌کننده قدرت بیشتر و مصرف انرژی کمتر باشد. پیش‌بینی می‌شود که اپل برای حفظ فاصله میان‌رده‌های مختلف آیفون و ترغیب کاربران، نسخه‌های دیگر آیفون 15 را به این تراشه مجهز نکند و تنها آن را برای گران‌ترین مدل به‌کار ببرد؛ درنتیجه آیفون 15 معمولی از همان تراشه ۵ نانومتری A16 استفاده خواهد کرد.

در صورتی که شایعات منتشر‌شده پیرامون آیفون 15 پرو صحت داشته باشند، باید انتظار محصولی کاملاً متفاوت و بهبود‌یافته را داشته باشیم؛ زیرا در کنار تراشه قدرتمند‌تر، تغییرات مهم دیگری مثل بدنه تیتانیومی جهت استحکام بیشتر هم در آن وعده داده شده است. گزارش مذکور ادعا دارد که اپل از فرایند ساخت ۳ نانومتری شرکت TSMC برای پردازنده A17 استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است که حدود ۳ سال از معرفی تراشه‌های ۵ نانومتری اپل برای آیفون‌های این شرکت گذشته و پردازنده جدید می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

پردازنده A17

اگر اپل از معماری ۵ نانومتری به ۳ نانومتری مهاجرت کند، احتمالاً باید بهینه‌سازی‌های نرم‌افزار بیشتری را نیز همراه با محصولات خود ارائه نماید تا از تناسب صحیح سخت‌افزار و برنامه‌ها جهت عملکرد مناسب، مطمئن شود. برخی دیگر از گزارش‌ها اشاره دارند که اپل روی مودم‌های 5G سفارشی هم کار می‌کند که براساس معماری ۴ نانومتری توسعه یافته‌اند. تمامی این تغییرات احتمالی می‌توانند میزان شارژدهی را در آیفون‌های مجهز به تراشه جدید بهبود ببخشند. انتظار می‌رود اولین مودم سفارشی 5G اپل در آیفون SE نسل ۴ مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی