ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

eVTOL
علمی

رکورد طولانی‌ترین پرواز eVTOL شکسته شد؛ 250 کیلومتر در کمتر از 2 ساعت [تماشا کنید]

این خودروی پرنده می‌تواند با حداکثر سرعت بیش از 209 کیلومتر در ساعت پرواز کرده و محموله‌ای با وزن 408 کیلوگرم را حمل کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

یک استارتاپ چینی صنعت هوانوردی به نام AutoFlight، با جدیدترین مدل خود که Prosperity I نام دارد، رکورد جدیدی در زمینه پروازهای برخاست و فرود عمود الکتریکی (eVTOL) به ثبت رساند.

Prosperity I بیش از 240 کیلومتر برد دارد و می‌تواند با حداکثر سرعت بیش از 209 کیلومتر در ساعت پرواز کند و محموله‌ای با وزن بالغ بر 408 کیلوگرم را حمل کند. در طول پرواز رکوردشکن اخیر، Prosperity I مسافتی معادل 250 کیلومتر را در 1 ساعت و 38 دقیقه طی کرد.

پرواز رکوردشکن AutoFlight با Prosperity I از پیشرفت سریع صنعت eVTOL خبر می‌دهد. تمرکز این شرکت بر توسعه پیشرانه‌های الکتریکی کارآمد و سیستم‌های پرواز مستقل باعث شده است تا این شرکت بتواند سریعاً به نقاط عطف قابل‌توجهی دست پیدا کند.

طولانی‌ترین پرواز eVTOL در جهان

«عمر بار-یوهای»، رئیس Autoflight، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

«این پرواز هم یک نقطه عطف بزرگ است و هم تلاش و پیشرفت باورنکردنی تیم در آزمایش‌های خود را نشان می‌دهد. این یک دستاورد قابل‌توجه است که توانایی هواپیمای ما را نشان می‌دهد و ما هیجان‌زده هستیم که به کار خود برای اهداف بعدی تا رسیدن به گواهینامه EASA در سال 2025 ادامه دهیم.»

همان‌طور که اهمیت حمل‌و‌نقل هوایی شهری روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، انتظار می‌رود تا هواپیماهای eVTOL نقش مهمی در شکل‌گیری آینده حمل‌و‌نقل ایفا کنند. Prosperity I با برد و سرعت خود می‌تواند یک تغییر بزرگ برای این صنعت باشد و به یک جایگزین پایدار و کارآمد برای روش‌های حمل‌و‌نقل سنتی تبدیل شود.

انتظار می‌رود بازار eVTOL در سال‌های آینده رشد بسیار زیادی داشته باشد و بسیاری از شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی روی آن انجام دهند. طبق گزارش MarketsandMarkets، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی هواپیماهای eVTOL تا سال 2030 با نرخ رشد مرکب سالانه 15.3 درصد رشد کند و به 30.8 میلیارد دلار برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی