ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایت های هوش مصنوعی
تکنولوژی

با بهترین سایت‌ها و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی آشنا شوید

سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در زمینه‌های گوناگونی به کمک کاربران بیایند و انجام امور مختلف را بر عهده بگیرند.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

این روزها توسعه‌دهندگان به‌سرعت درحال افزودن خدمات مبتنی بر AI به سرویس‌های خود یا ارائه ابزارهای جدید مرتبط با آن هستند. در مطلب پیش رو به سراغ معرفی بهترین سایت های هوش مصنوعی رفته‌ایم که می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مفید واقع شوند.

بهترین سایت های هوش مصنوعی

تاکنون ابزارهای متعددی بر مبنای AI در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند که هر کدام از آن‌ها امکانات و قابلیت‌های مختص به خود را در اختیار دارند. به همین دلیل انتخاب بهترین سرویس، امر آسانی نیست و بهترین موارد برای هر فرد با توجه به نیازهای او متفاوت خواهد بود. با‌این‌حال در پایین سعی شده است به برخی از سایت های هوش مصنوعی که محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند، اشاره شود.

۱. چت‌بات ChatGPT

احتمالاً تاکنون نام ChatGPT را شنیده باشید؛ چت‌بات مبتنی بر AI که می‌تواند گفت‌وگوهایی نزدیک به واقعیت با کاربران داشته باشد و خروجی‌های متنی را با توجه به دستورات ورودی ارائه کند. این خروجی‌ها می‌توانند ایمیل، مقاله، شعر یا حتی پاسخ به سؤالات کوتاه باشند. همچنین کدنویسی و حل مسائل پیچیده ریاضی هم در میان قابلیت‌های آن به‌چشم می‌خورد. درکنار این موارد، ChatGPT به‌عنوان بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه و امور متنی شناخته می‌شود.

سایت های هوش مصنوعی

از معایب سرویس ChatGPT می‌توان به از دسترس خارج‌شدن آن در برخی اوقات به‌دلیل حجم بالای درخواست‌ها و تأخیر در ارسال پاسخ اشاره کرد. همچنین با شماره‌های ایران نمی‌توان در سایت آن ثبت‌نام نمود و علاقه‌مندان باید به سراغ استفاده از شماره‌های مجازی جهت ایجاد حساب کاربری در OpenAI بروند. اگر علاقه‌مند به بهره‌مندی از امکانات این ابزار هستید، می‌توانید به سراغ مطلب «ChatGPT چیست، چه کاربردهایی دارد و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟» نیز بروید.

۲. چت‌بات مایکروسافت بینگ

چت‌بات مایکروسافت بینگ که با نام سیدنی هم شناخته می‌شود، براساس نسخه‌ پیشرفته‌تر مدل زبانی GPT-3 کار می‌کند و برخلاف ChatGPT، امکان دسترسی به اینترنت و ارائه اطلاعات به‌روز را نیز دارد. این چت‌بات قادر است منابعی که از آن‌ها برای جمع‌آوری پاسخ‌ها استفاده کرده، ارائه دهد و می‌توان از آن جهت به‌انجام‌رساندن امور مختلفی استفاده کرد.

سایت های هوش مصنوعی

اگر به هر دلیلی امکان استفاده از ChatGPT یا ثبت‌نام در OpenAI برای شما مقدور نیست، می‌توانید به سراغ چت‌بات مایکروسافت بینگ بروید که امکانات مشابه و حتی فراتر را به‌شکل رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. برای آشنایی با نحوه استفاده از چت‌بات مذکور می‌توانید به مطلب «چگونه به نسخه جدید موتور جستجوی بینگ مایکروسافت دسترسی پیدا کنیم؟» مراجعه کنید.

۳. سایت هوش مصنوعی You.com

موتور جستجوی You.com چندین ابزار مبتنی بر AI را به‌شکل رایگان برای کاربران خود ارائه کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به چت‌بات YouChat اشاره کرد. این چت‌بات هم از مدل زبانی GPT-3 استفاده می‌کند و می‌تواند امور گوناگونی را بر عهده بگیرد. ازجمله قابلیت‌های آن می‌توان به حل مسائل ریاضی، کدنویسی، ترجمه و نوشتار مقالات اشاره کرد.

سایت های هوش مصنوعی

سایت You.com ابزارهای هوش مصنوعی دیگری مثل YouImagine را هم درون خود جای داده است که برای تبدیل متن به عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرویس‌های Code Complete و YouWrite از دیگر ویژگی‌های آن هستند که به‌ترتیب برای تکمیل‌کردن کدهای برنامه‌نویسی و نگارش مطالب حرفه‌ای کاربرد دارند. برای آشنایی بیشتر با موارد گفته‌شده و نحوه استفاده از آن‌ها می‌توانید از مطلب «هر آنچه باید درباره موتور جستجوی You.com و نحوه استفاده از آن بدانید» کمک بگیرید.

۴. ابزار ساخت عکس Dall-E 2

یکی دیگر از سایت های هوش مصنوعی محبوب در نزد کاربران، سرویس تبدیل متن به عکس Dall-E 2 است که محصولی دیگر از شرکت مشهور OpenAI به‌ شمار می‌رود. این ابزار می‌تواند تصاویر واقع‌گرایانه‌ای تولید کند و تا به امروز عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود نشان داده است.

سایت های هوش مصنوعی

متأسفانه بهره‌مندی از قابلیت‌های Dall-E 2 رایگان نیست و کاربران پس از ثبت‌نام در آن تنها مقداری اعتبار هدیه رایگان دریافت می‌کنند. البته نمونه‌های مشابه رایگان دیگری هم وجود دارند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم. در صورت علاقه می‌توانید با مراجعه به مطلب «Dall-E 2 چیست و چگونه با آن کار کنیم؟» بیشتر با سرویس مذکور و امکانات آن آشنا شوید.

۵. تبدیل متن به تصویر Stable Diffusion

اگرچه Stable Diffusion در میان سایت های هوش مصنوعی قرار نمی‌گیرد و یک ابزار آفلاین برای تبدیل متن به عکس محسوب می‌شود، اما به‌دلیل محبوبیت بالا در لیست ما قرار گرفته است. این پروژه که به‌صورت متن‌باز در اختیار عموم قرار دارد، می‌تواند توصیفات کاربران را به عکس تبدیل کند. مزیت اصلی آن در مقایسه با رقبا، رایگان بودن و امکان اجرا روی سیستم‌های مختلف از‌جمله رایانه‌های شخصی کاربران است.

سایت های هوش مصنوعی

از برتری‌های Stable Diffusion نسبت به Dall-E 2 می‌توان به امکان ترسیم چهره اشاره کرد؛ درحالی‌که محصول OpenAI به دلایل اخلاقی از ساخت تصاویری با چهره افراد مشهور خودداری می‌کند. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می‌توانید به سراغ مطلب «هوش مصنوعی Stable Diffusion چیست و چگونه با آن تصویر بسازیم؟» بروید.

۶. سرویس Midjourney

ابزار Midjourney یکی دیگر از ابزارهای تبدیل متن به عکس است که از طریق دیسکورد در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و می‌تواند تصاویر هنری زیبایی را ایجاد کند. شایان ذکر است که تنها ۲۵ تصویر اول به‌شکل رایگان قابل ساخت خواهند بود و پس از آن باید مبلغی را جهت استفاده از امکانات آن پرداخت کرد.

سایت های هوش مصنوعی

توجه داشته باشید که سرویس Midjourney هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و به همین دلیل در مقایسه با رقبا، مخصوصاً Dall-E 2 کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. همچنین برخی محدودیت‌ها برای دستورات ورودی در آن در نظر گرفته شده است. در مطلب «هوش مصنوعی Midjourney چیست و چگونه با آن کار کنیم؟» می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره ابزار گفته‌شده بیابید.

۷. سایت هوش مصنوعی Copy.ai

Copy.ai یکی از بهترین سایت های مصنوعی در حوزه تولید محتوا به‌ شمار می‌رود که می‌توان از آن برای نوشتن توضیحات محصولات، تبلیغات متنی و... استفاده کرد. کاربران تنها باید عملکرد مورد‌نظر خود را درون این سرویس انتخاب کنند و در ادامه کلمات کلیدی و ورودی‌های دلخواه را تعیین نمایند.

سایت های هوش مصنوعی

سرویس Copy.ai را می‌توان برای انجام امور دیگری مثل نوشتن ایمیل و توضیحات ویدئوها نیز مورد استفاده قرار داد. متن‌های تولید‌شده توسط آن نسبتاً ساده هستند تا خواندن آن‌ها برای اغلب افراد امکان‌پذیر باشد. اگر در زمینه تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی فعالیت دارید، توصیه می‌شود حتماً این ابزار را امتحان کنید.

۸. سرویس Jasper

سایت هوش مصنوعی Jasper مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی بر AI در زمینه تولید محتوا را شامل می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای امور مختلفی مثل خلاصه‌نویسی، تبلیغات و پست‌های متنی کمک گرفت. درون آن قالب‌ها و چهارچوب‌های آماده متعددی وجود دارند که می‌توانند برای شروع کار مفید واقع شوند.

سایت های هوش مصنوعی

سازندگان Jasper بیشتر روی کسب‌وکارهای کوچک تمرکز داشته‌اند که می‌خواهند با صرف کمترین هزینه، محتوای اختصاصی خود را در اختیار داشته باشند. اگرچه امکانات این سرویس رایگان نیست، اما علاقه‌مندان می‌توانند از حساب کاربری آزمایشی در آن بهره‌مند شوند و برخی ویژگی‌ها را به‌شکل رایگان امتحان کنند.

۹. بهبود کیفیت عکس با Let’s Enhance

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که قصد بهبود کیفیت تصاویر قدیمی با رزولوشن پایین را داشته باشید. سایت هوش مصنوعی Let’s Enhance می‌تواند برای حل چنین مشکلی به کمک شما بیاید و با افزایش رزولوشن، کیفیت و جزئیات عکس‌ها را بهبود ببخشد.

از Let’s Enhance می‌توان برای عکس‌های قدیمی یا تصاویری که در شرایط خوبی گرفته نشده‌اند، بهره گرفت. پردازش فایل‌ها در آن به‌سرعت انجام می‌گیرد و تنظیمات جانبی متعددی را هم در اختیار کاربران می‌گذارد. برای دسترسی به آن می‌توانید از این لینک استفاده نمایید.

۱۰. ساخت موسیقی با Soundful.com

سایت هوش مصنوعی Soundful.com امکان ساخت قطعات موسیقی بدون حق کپی‌رایت را برای کاربران فراهم ساخته است که می‌تواند ابزاری کاربردی برای تولیدکنندگان محتوا، سازندگان پادکست و یوتوبرها باشد. آهنگ‌های ساخته‌شده با آن از کیفیت خوبی برخوردار هستند و حتی امکان نوشت ترانه و خواندن آن‌ها هم وجود دارد.

سایت های هوش مصنوعی

برای استفاده از قابلیت‌های Soundful.com تنها کافی است تا سبک مورد‌نظر خود را انتخاب کنید و پس از وارد‌کردن تنظیمات اولیه، یک قطعه آهنگ تحویل بگیرید. البته تمامی امکانات آن رایگان نیست و برخی ویژگی‌ها تنها در اختیار مشترکین طرح پرمیوم قرار دارد.

سؤالات متداول درباره سایت های هوش مصنوعی

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس کدام هستند؟

سرویس‌های Dall-E 2 و Midjourney در کنار Stable Diffusion از محبوب‌ترین ابزارها برای تبدیل متن به تصویر به‌ شمار می‌روند.

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای تولید محتوا کدام هستند؟

سرویس‌های Jasper و Copy.ai برای تولید محتوا و نوشتن توضیحات در زمینه‌های گوناگون کاربرد دارند.

بهترین سایت های چت‌بات هوش مصنوعی کدام هستند؟

چت‌بات مایکروسافت بینگ در کنار ChatGPT و YouChat بهترین عناوینی هستند که به‌صورت عمومی عرضه شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی