ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیگنیتی دریم ۷ نفره بهمن موتور
اخبار خودرو

دیگنیتی دریم در راه بازار؛ اولین چینی واراداتی و دو دیفرانسیل بهمن موتور

گروه صنعتی بهمن موتور قرار است شاسی‌بلند Fengon ix7 را به‌صورت کاملاً وارداتی (CBU) و با نام دیگنیتی دریم به بازار کشور عرضه کند.

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

گروه صنعتی بهمن موتور قرار است شاسی‌بلند Fengon ix7 را به‌صورت کاملاً وارداتی (CBU) و با نام دیگنیتی دریم به بازار کشور عرضه کند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود، دیگنیتی دریم ۷‌نفره بهمن موتور در سه‌ماهه دوم سال آینده در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. در این رابطه نماینده سوکون در ایران از قراداد مستقیم و انحصاری دو شرکت سوکون و بهمن موتور برای عرضه محصولات این شرکت خبر داده است. بدین ترتیب برخلاف شایعات منتشر شده، تولید محصول مشابه دیگنیتی دریم توسط سایر خودروسازان از نظر نماینده سکون در ایران غیر مجاز محسوب می شود و انحصار تولید این مدل در دست بهمن موتور قرار خواهد داشت.

جالب آنکه ix7 از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی به دیگنیتی پرستیژ دارد و در واقع نسخه 4WD و البته هفت نفره این خودرو محسوب می شود. از این رو شاید بتوان گفت که دیگینی دریم می تواند به رقیبی برای تیگو 8 پرو مکس مدیران خودرو تبدیل شود.

KMC KX7

برند فنگون محصول مشترک شرکت‌های دانگ فنگ و سوکون است و جدیدترین محصول این برند به نام IX7 توانسته محبوبیت بسیاری در بازار چین به‌دست آورد. به همین خاطر بهمن موتور تصمیم گرفته است این خودروی پرطرفدار را به سبد محصولات خود اضافه کند و شانس موفقیت آن را در بازار داخلی محک بزند. فنگون آی ایکس ۷ سومین محصول گروه بهمن موتور خواهد بود که با نام تجاری دیگنیتی در ایران عرضه می‌شود.

دیگنیتی دریم ۷ نفره بهمن موتور
فنگون IX7

دیگنیتی دریم ۷‌نفره بهمن موتور یک خودروی شاسی‌بلند دو دیفرانسیلی 4WD است که با موتور 2 لیتری توربو 230 اسب بخاری، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به دیگنیتی پرستیژ و دیگنیتی پرایم دارد. این خودرو محصول سال ۲۰۱۹ و جدیدتر از مدل‌های قبلی است. به همین دلیل لیست امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی IX7 شامل موارد به‌روزتری همچون سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده ADAS می‌شود. نکته مهم اینکه به‌نظر نمی‌رسد بهمن موتور تمایلی به حذف این نوع آپشن‌های جدید داشته باشد؛ بنابراین رانندگان ایرانی به‌زودی می‌توانند لذت استفاده از فناوری‌های جدید در خودروهای خارجی را تجربه کنند.

KMC KX7-4

اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش برود، دیگنیتی دریم ۷‌نفره بهمن موتور درصورت اخذ مجوزها و استانداردهای لازم، در سه‌ماهه دوم سال آینده وارد بازار خواهد شد. این محصول به‌طور کاملاً وارداتی (CBU) به کشور آورده می‌شود، ولی درصورت استقبال مشتریان، بهمن موتور مسئولیت مونتاژ آن را بر عهده می‌گیرد.

ناگفته نماند که به‌غیر‌از دیگنیتی دریم یا همان فنگون IX7، بهمن موتور قصد دارد دو محصول چینی دیگر متعلق به شرکت سوکون را به‌صورت CBU به بازار داخلی وارد کند. یکی از این خودروها از نوع پلاگین هیبرید بوده و دیگری یک خودروی برقی است که از فناوری Range Extended بهره می‌گیرد. جزئیات مربوط به این دو خودرو به‌زودی توسط گروه بهمن موتور اعلام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی