ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماکت سری آیفون 15
تکنولوژی

ماکت‌های سری آیفون 15 از تغییر اندازه نسبت به سری آیفون 14 حکایت دارند [تماشا کنید]

ماکت‌های سری آیفون 15 نشان می‌دهند که تغییرات ابعادی این محصولات موجب ناسازگاری با کیس‌های نسل قبلی می‌شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

ماکت‌های خانواده آیفون 15 که با چاپگر سه‌بعدی تولید شده‌اند، چهار مدل گوشی‌های آتی اپل را در کنار یکدیگر نشان می‌دهند. همچنین با توجه به این ماکت‌ها، به‌نظر می‌رسد که کیس‌های محافظ سری آیفون 14 با سری بعدی پرچمداران اپل سازگار نخواهند بود.

شایعات مربوط به گوشی‌های جدید آیفون معمولاً با انتشار شماتیکی از شکل و اندازه این محصولات همراه هستند. این شماتیک‌ها می‌توانند به‌عنوان مرجعی برای ساخت مدل‌های سه‌بعدی استفاده شوند و نسل‌های مختلف آیفون را به مقایسه بگذارند. حالا وب‌سایت ژاپنی Macotakara ویدیویی منتشر کرده است که طراحی مدل‌های آیفون 15 را به‌صورت ماکت نشان می‌دهد.

تغییرات سری آیفون 15 نسبت به سری آیفون 14

در این ویدیو می‌توانیم ببینیم که آیفون 15، آیفون 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرو مکس همگی از ماژول دوربینی با بیرون‌زدگی استفاده می‌کنند و چینش لنزهای آن‌ها نسبت به نسل گذشته تفاوتی نکرده است. در این ماکت‌ها، همه گوشی‌های بعدی اپل برای دوربین سلفی از داینامیک آیلند بهره می‌برند و به‌جای درگاه لایتنینگ، از USB-C استفاده می‌کنند.

مدل‌هایی که به‌صورت سه‌بعدی چاپ شده‌اند همچنین از شایعات پیرامون کاهش حاشیه‌های نمایشگر پیروی می‌کنند و لبه‌های خمیده دارند. همین مسئله باعث ایجاد تفاوت در ابعاد دستگاه شده است. برای مثال، آیفون 15 حدود یک میلی‌متر بزرگ‌تر شده و به همین خاطر نمی‌تواند از کیس محافظ آیفون 14 استفاده کند.

ماکت‌های سه‌بعدی معمولاً می‌توانند نمونه‌های خوبی برای پیش‌بینی محصول نهایی باشند و حس‌وحال گوشی را به کاربر منتقل کنند. اما احتمال داده می‌شود که محصول نهایی اپل تغییراتی نسبت به این ماکت‌ها داشته باشد و دقیقاً به همین شکل وارد بازار نشود.

وب‌سایت Macotakara معمولاً در زمینه شایعات مرجع مناسبی است، اما منبع آن‌ها در این مورد Alibaba بوده که شاید چندان قابل اطمینان نباشد. در هر صورت باید صبر کنیم تا ببینیم در هفته‌ها و ماه‌های آینده چه اطلاعات دیگری درباره سری بعدی پرچمداران اپل منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی