ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایرپاد
تکنولوژی

فاکسکان برنده سفارش ساخت ایرپاد اپل شد؛ ساخت یک کارخانه 200 میلیون دلاری در هند

شرکت تایوانی فاکسکان برنده دور جدیدی از سفارش ساخت ایرپاد اپل شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

فاکسکان، سازنده قراردادی تایوانی، برنده سفارش ساخت ایرپاد برای اپل شد و قصد دارد کارخانه‌ای را در هند برای تولید هدفون‌های بی‌سیم غول فناوری بسازد.

رویترز در گزارش خود از این موضوع توضیح می‌دهد که این قرارداد باعث می‌شود فاکسکان، بزرگ‌ترین سازنده لوازم الکترونیکی قراردادی جهان و مونتاژکننده حدود 70 درصد از آیفون‌ها، برای اولین بار به تأمین‌کننده ایرپاد تبدیل شود که این امر همچنین به تلاش‌های اپل برای تنوع بیشتر تولید محصولاتش در خارج از چین کمک می‌کند. در حال حاضر، هدفون‌های بی‌سیم ایرپاد توسط طیف وسیعی از تأمین‌کنندگان چینی ساخته می‌شود.

ساخت کارخانه ساخت ایرپاد در هند

یکی از منابع به رویترز اعلام کرد که فاکسکان بیش از 200 میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه جدید ایرپاد در ایالت جنوبی تلانگانا هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هنوز مشخص نشده که این قرارداد جدید ساخت ایرپاد چقدر ارزش دارد.

علاوه بر این، گفته شده که مقامات فاکسکان ماه‌ها در مورد مونتاژ ایرپاد به دلیل حاشیه سود نسبتاً کمتر این دستگاه‌ها تردید داشته‌اند، اما در نهایت تصمیم گرفتند تا این قرارداد را با هدف «تقویت تعامل خود با اپل» قبول کنند. این منبع همچنین ادعا کرده که تصمیم برای راه‌اندازی خط تولید ایرپاد در هند توسط اپل درخواست شده است.

با این وجود، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فاکسکان با نام Foxconn Interconnect Technology Ltd، قصد دارد ساخت این مرکز تولید در ایالت تلانگانا را در نیمه دوم سال جاری آغاز کند و تولید هدفون‌ها نیز تا پایان سال 2024 در این مرکز آغاز خواهد شد.

اپل و تأمین‌کنندگان اصلی آن در چند وقت گذشته تلاش کرده‌اند تا تولید خود را از چین دور کنند، زیرا محدودیت‌های سختگیرانه این کشور با توجه به کووید-19 در سال گذشته اختلال زیادی برای بزرگ‌ترین کارخانه ساخت آیفون فاکسکان به‌وجود آورد. فاکسکان با رقبای تایوانی خود مانند «ویسترون» و «پگاترون» رقابت می‌کند تا بتواند سفارشات بیشتری از اپل، با ارزش‌ترین شرکت جهان تصاحب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی